Capcom ger upp Exoprimal efter att spelet har haft ett år på marknaden
Ytterligare en lyckohistoria för Game Pass och Live Service. Frågan är när utvecklare eller utgivare ska hållas till ansvar för att sälja spel till fullpris med löften om live service (och tillhörande äckliga intäktsmodell) bara för att sedan lägga ned när de inte känner för det längre trots att spelets ålder inte ens passerat garantitiden i flera marknader.
Ytterligare en lyckohistoria för Game Pass och Live Service. Frågan är när utvecklare eller utgivare ska hållas till ansvar för att sälja spel till fullpris med löften om live service (och tillhörande äckliga intäktsmodell) bara för att sedan lägga ned när de inte känner för det längre trots att spelets ålder inte ens passerat garantitiden i flera marknader.
Va! Har vi garanti på spel (JK)
Ytterligare en lyckohistoria för Game Pass och Live Service. Frågan är när utvecklare eller utgivare ska hållas till ansvar för att sälja spel till fullpris med löften om live service (och tillhörande äckliga intäktsmodell) bara för att sedan lägga ned när de inte känner för det längre trots att spelets ålder inte ens passerat garantitiden i flera marknader.
Vad har detta med Game Pass att göra?
Vad har detta med Game Pass att göra?
Spelet släpptes dag 1 på Game Pass och skröt sedan om en succé med över 1 miljon spelare som tillskrevs Game Pass-publiken. När det nu visar sig ha resulterat i flopp till den grad att man lägger ner efter ett år är det ganska lämpligt att ifrågasätta vad framgång på Game Pass ens betyder.
Spelet släpptes dag 1 på Game Pass och skröt sedan om en succé med över 1 miljon spelare som tillskrevs Game Pass-publiken. När det nu visar sig ha resulterat i flopp till den grad att man lägger ner efter ett år är det ganska lämpligt att ifrågasätta vad framgång på Game Pass ens betyder.
Det är snarare ett problem med Capcom som tar fram en medioker produkt som ingen vill ha och lägger ner det efter ett år. Att folk använder den tjänst som de betalar för till att testa ett nytt spel är knappast tjänstens fel. Det är liksom hela syftet med tjänsten, och det är ganska självklart att spelarsiffrorna är högre än normalt om det släpps dag 1 på Game Pass som har 30+ miljoner prenumeranter. Så såna här skrytsiffror ska man ta med en nypa salt.
Spelet släpptes dag 1 på Game Pass och skröt sedan om en succé med över 1 miljon spelare som tillskrevs Game Pass-publiken. När det nu visar sig ha resulterat i flopp till den grad att man lägger ner efter ett år är det ganska lämpligt att ifrågasätta vad framgång på Game Pass ens betyder.
Tror snarare det är att spelet inte var så bra. Såldes ju på andra plattformar också. Det är ju ett live-service spel och hade det varit bra hade väl de där 1 miljon spelarna på game pass köpt säsongspassen och allt det där. Tanken är ju att man ska dra in pengar över tid och då är ju game pass bra för att locka in spelare som sen känner sig motiverade att köpa prenumeration för säsongerna.
Men då måste ju spelet vara bra också...
"Writer and Fighter"
Det är snarare ett problem med Capcom som tar fram en medioker produkt som ingen vill ha och lägger ner det efter ett år. Att folk använder den tjänst som de betalar för till att testa ett nytt spel är knappast tjänstens fel. Det är liksom hela syftet med tjänsten, och det är ganska självklart att spelarsiffrorna är högre än normalt om det släpps dag 1 på Game Pass som har 30+ miljoner prenumeranter. Så såna här skrytsiffror ska man ta med en nypa salt.
Tror snarare det är att spelet inte var så bra. Såldes ju på andra plattformar också. Det är ju ett live-service spel och hade det varit bra hade väl de där 1 miljon spelarna på game pass köpt säsongspassen och allt det där. Tanken är ju att man ska dra in pengar över tid och då är ju game pass bra för att locka in spelare som sen känner sig motiverade att köpa prenumeration för säsongerna.
Men då måste ju spelet vara bra också...
Kom inte här med såna där förnuftiga resonemang, självklart är det game pass fel och spelet utvecklades specifikt för game pass 🤣
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Problemet med spelet är imo att dom inte släppte något faktist content, jag spelade vid launch, och testade sedan igen för några veckor sedan, och förutom några nya skins o så, så var det precis samma allting, samma banor, samma karaktärer, osv. ingenting nytt öht. -ja förutom några nya bossfighter som var tagna från crossoversarna de gjorde, men i övrigt inget spännande som får en vilja spela vidare.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Kom inte här med såna där förnuftiga resonemang, självklart är det game pass fel och spelet utvecklades specifikt för game pass 🤣
Det kan också vara Series S fel, den lille jäkeln.
Jump in.
Det kan också vara Series S fel, den lille jäkeln.
Jag skyller på Kanada.
"Writer and Fighter"
Jag skyller på Kanada.
*Nynnar South Park sången om kanada*
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch