Vad spelar du för tillfället?
Just nu spelar jag inte alls, då poolen behöver rengöras. Annars hoppar jag mellan star citizen när jag har mer tid, å Project zomboid när jag har mindre tid för spel 🙂
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
World of Warcraft: Dragonflight [PC]
Hitman: World of Assassination [PC]
Spelunky [PC]
GTA V [PC]
Vampire Survivors [Mobil]
Desert Golfing [Mobil]
Mycket på gång samtidigt, men ändå en ganska stor variation i spelstil.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Det blir en del Fallout 4, Baldurs Gate 3 och ibland småspel som Brotato.
Snart 50, still a gamer ...
https://www.youtube.com/@seventy5plays
Gilla, prenumerera och dela - om du vill
Har precis spelat klart Banishers: Ghosts of New Eden, Är inte riktigt lika imponerad av spelet som recensenten, Spelet är tyvärr en enda stor hinderbana där de flesta hinder känns onaturliga och tillagda endast för sakens skull för att kunna låsa in dig i strider. Tyckte detta var väldigt störande.
Story, miljöer, karaktärer och sådant var dock magnifikt.
Kommer nu bli lite Forza Horizon 5 och Microsoft Flightsimulator tills dess att Kingdom Come Deliverence 2 släpps i slutet på sommaren (gissar jag på).
No hill is too steep No hole is too deep
Börjat spela Mafia Definitive Edition. Underbar stämning i spelet och det är så skönt att spela ett fokuserat linjärt spel under en generation som BARA består av 4918439012 timmar långa spel. Vet att detta släpptes under förra generationen, men fallet för gaming påbörjades redan då.
Börjat spela Mafia Definitive Edition. Underbar stämning i spelet och det är så skönt att spela ett fokuserat linjärt spel under en generation som BARA består av 4918439012 timmar långa spel. Vet att detta släpptes under förra generationen, men fallet för gaming påbörjades redan då.
Spelar det också, riktigt fint och snyggt för att ha ett par år på nacken.
Spelar det också, riktigt fint och snyggt för att ha ett par år på nacken.
Ja det ser bra ut! Lite "stelt" ibland, men ändå vackert!
Försöker mig på Gods (Amiga), igen. Blir inte riktigt klok på det, men det känns fortfarande efter alla dessa år som att något ligger där under ytan och väntar på att bli upptäckt.
Har även under dagen insett varför jag har så svårt för att upprätthålla intresset i Mario’s Super Picross (SNES) några längre stunder. Är på Special på Marios pussel, det är helt enkelt för stor skillnad mellan lätta och svåra pussel. Ingen mjuk övergång.
Black Myth: Wukong. Jag är i början av kapitel 2 och vill inte sträckspela det så jag får spela fler tillfällen innan det är över ^^
Funderar på om jag ska fortsätta spela med path tracing och nära maxade inställningar med dlss på performance. Oftast verkar jag ligga runt 60 fps men är det mycket vatten och fienden så kan det dippa lite.
Har börjat spela DARK SOULS™ II: Scholar of the First Sin[ ... hittills kanske drygt 6 timmar.
Det känns väldigt annorlunda mot ettan men är inte dåligt, om det är något jag skulle säga är negativ med det så gillar jag inte hur hälsan permanent går ner lite varje gång man dör... ok kanske inte permanent för det går att fixa till med consumables (kommer inte på namnet) men dom har man inte många av och vill inte slösa i onödan :/
Snyggt i första staden med vågorna på havet🙂
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Acorn Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast
Har börjat spela DARK SOULS™ II: Scholar of the First Sin[ ... hittills kanske drygt 6 timmar.
Det känns väldigt annorlunda mot ettan men är inte dåligt, om det är något jag skulle säga är negativ med det så gillar jag inte hur hälsan permanent går ner lite varje gång man dör... ok kanske inte permanent för det går att fixa till med consumables (kommer inte på namnet) men dom har man inte många av och vill inte slösa i onödan :/
Snyggt i första staden med vågorna på havet🙂
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Spelar du det på pc kanske modden DS2LightingEngine SotFS skulle kunna vara intressant.
Quantum Break på Xbox Series X.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080
Införskaffade Spelunky 2 under helgen så har hunnit påbörja det lite. Snortight plattformande behövs, och det har inte riktigt satt sig än om vi säger så
Laddar inför The War Within, vid midnatt idag smäller det!
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Testade Castlevania Dominus Collection lite snabbt, jag var nyfiken på remaken av Haunted Castle och den var väldigt bra... testade lite Order of Ecclesia också, det här var en riktigt bra samling med Castlevania-spel 🙂👍
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Acorn Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast
Är säkerligen inte rätt tråd, men hittade ingen för allmäna spelrekommenderationer som var någorlunda ny.
Men jag letar efter några "podd och Youtube-spel". Det vill säga något man kan köra på med kanske 70% fokus på en svårighetsgrad för lätt. Tidigare spel som på ett ungefär mött denna bilden för mig har varit Diablo IV, eller något open-world spel som inte är alltför krävande. Det närmsta jag kommer just nu är väl Gran Turismo 7 vilket jag verkligen gillar, men börjar nå punkten då det inte finns mycket kvar att sträva efter vilket gör så grinden känns meningslös. Annars har jag inte något emot ett grind-spel men helst med någon form av mål (vilket förvisso var ett problem även D4 hade).
Funderar lite på No Man's Sky, men är inte säker på om det riktigt är vad jag är ute efter eller om det kräver lite mer fokus?
Jag tänkte väl främst på PC eller PS5, men behöver köpa en Switch en av dessa dagar ändå så är öppen för förslag där också.