Vad spelar du för tillfället?
Varierar även spelandet med Persona 5 som jag hittills tycker är riktigt kul om än lite långa dialoger ibland.
Varvar mellan Dead Space remake och Persona 5. Jag kan bara hålla med dig, bra spel men ibland gör de långa konversationerna att det känns mer som en grafisk novell.
Metaphor - Började om på Steam Deck efter dryga 30 timmar på Ps5, gick helt enkelt inte att få ihop timmarna där..
Reel Fishing: Day's of Summer - Fiske rpg som är briljant! Otroligt avslappnande! Rekommenderar att testa föregångaren som jag tror finns på Ps+ "Reel Fishing: Road Trip Adventure".
Suzerain - Politisk simulator? Har precis börjat med spelet, men verkar väldigt trevligt!
Oj inget alls, blev en väldigt lång paus. Pga. 99problems some jobs and obviously a few bitches was 10? Funderar dock på att ta steget jag inte orkat på över 1år och ställa in alla knappar för dcs igen så man kan roa sig där 😁 efter man var tvungen att installera om windows... Och det börjar nu klia i fingrarna, så denna tråd passar mig perfekt just nu. Fram tills ARK 2/ gta 6 släpps. Har många spel och säkerligen runt 200 spel jag inte ens löst in om inte mer 🤷♂️ Men de kommer ja troligtvis ge bort här om man får det på fz? Blev precis medlem och hade svara på en annan tråd jag hittade pga allas bästa vän google då jag försökte komma på vad ett gammalt spel hette, insåg efter svaret att senaste personen skrev 2020 i den posten, så vart orolig att fz hade dött ut först 🤣 Men med några biblar på fz så lär vi nog se lite skelett bilder framför datorn framöver. 🙄🤭
Har precis börjat med Prince och persia lost crown men på steam deck.
Jag håller med riktigt kul. Det var länge sen man tänkte så om ett Ubisoft spel 😄
Eller hur, tänkte igår att jag skulle spela max en halvtimma och sen gick det två timmar innan jag motvilligt kände att jag måste sluta. Då är det ett bra spel 😁
COD Blops 6, Kampanjen. Underhållande action-shooter. Är dock inget fan av banorna med hallucinatione/drömsekvenser menmen..
Gillar att uppdragen är så varierade dock. Man vet aldrig vad som kommer härnäst. Väldigt snyggt är det också och ljudbilden är fantastiskt bra. Klart värt att köra om man har GamePass och gillar shooters. Fullpris hade jag inte gett.
Har påbörjat min resa i Death Stranding(PC, fick det gratis på Epic men uppgradera till Directors Cut för 45 spänn).
Drygt 12 timmar in och jag vet inte riktigt vad jag tycker ännu. Stundtals väldigt intressant, stundtals väldigt ostigt, stundtals frustrerande, stundtals meditativt, stundtals segt, stundtals underhållande. Läckra landskap och bra musik har det iallafall.
The more I practice, the luckier I get.
Spel jag roterar just nu.
Farming Simulator 25 - Shiny new toys!
Flight Simulator 2020 - Fenix A320 serien och bra scenery i norden FTW! Just Flights RJ 75/80/100 klickar bra på kortare fält.
MLB The Show 25 - Enda sportspelet jag tycker har ett karriärsläge som inte får mig att vilja sluta spela.
Jag nådde max tier igår i Starship Troopers: Extermination men jag gör ingen re-enlist just nu utan spelar vidare med Deputy Sky Marshall-rank.
Vid sidan om det så har jag äntligen skaffat Baldur's Gate 3 till PS5 Pro. Har inte haft tid tidigare men nu var det dags. Mycket bra spel, jag stortrivs!
Etrian Odyssey HD... har varit sugen på det sedan jag testade demot på Switchen, nu är det dock i Steam jag spelar det... köpte alla tre i serien för ett tag sedan.
Har tagit 3 timmar bara för att klara (grinda) tutorial-banan😅 och jag har nu börjat att lite försiktigt utforska bana 2... eller våning kanske man ska kalla det.
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name.
Spelet försvinner från game pass imorgon så jag fick lite eld i baken. Nu är storyn avklarad och alla achievements är plockade, så ska bara köra dom sista bilracen så är jag klar med allting.
Sen borde Infinite Wealth dimpa ner genom brevinkastet imorgon.
Testade det nya Speedball-spelet som ska vara en sorts reboot av spelserien vad jag vet? Men det var inte så kul, det har en för lång inlärningskurva jämfört med originalspelen som funkade att spela med bara en knapp och i det nya använder man 4 (eller om det var 5) stycken.
https://store.steampowered.com/app/1795190/Speedball/
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Köpte Subnautica Below Zero på Steam rean och kört lite kort med SubmergeVR modden.
Riktigt vackert spel och kul att spela.
Ser fram emot helgen och nästa vecka blir det att hoppa ner i djupet seriöst
Death Stranding på PS4 och STALKER: Shadow of Chernobyl på PC.
Det förstnämnda har stagnerat lite på grund av att jag fått för mig att jag vill få 5 stjärnor på alla "kunder", vilket är lite segt. Jag vill egentligen bara fortsätta med main story.
STALKER 2-släppet fick mig att vilja spela om originalet igen. Denna gång på högsta svårighetsgrad.
GTA V! Körde hundratals på online delen för flera år sen, men aldrig kommit någonvart i kampanjen. Men ska ge det en riktig chans nu, är mellan spel nu och detta funkar utmärkt att köra kortare stunder i på mina nya Playstation Portal!
Lustigt! Jag har precis tagit mig an GTA IV . Har aldrig blivit att jag spelat klart det av någon anledning. Det ska det nu bli ändring på.
Efter ha lagt Stalker 2 på hyllan för tillfället i väntan på fler patchar så påbörjade jag Shadow of the Tomb Raider. Men efter ha lirat det ett par timmar kände jag inte riktigt för det, men lär återkomma.
Så jag påbörjade något som nyligen hade släppts på Game Pass, Nine Sols. Ett riktigt trevligt Metroidvania jag kommer fortsätta med framöver.
The more I practice, the luckier I get.