Tidernas spelår – Final!

Robot
Tidernas spelår – Final!

När alla är rösterna är räknade skiljer 1,3 procent mellan spelåren 1997 och 1998.

#tidernas-spelår

Medlem

Svettigtvärre.. 98 har Half-life, Unreal och Starcraft men 97 har Golden Eye, Diablo 2 och Total Annihilation (där det sistnämnda var så episkt och före sin tid att man fick gåshud!)
97 får min röst

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Svettigtvärre.. 98 har Half-life, Unreal och Starcraft men 97 har Golden Eye, Diablo 2 och Total Annihilation (där det sistnämnda var så episkt och före sin tid att man fick gåshud!)
97 får min röst

Grymma år bägge två. Diablo 2 kom dock först 2000, och Unreal med ett voodoo 2-kort fick mig frälst på den tiden så det avgör det till att bli en röst på 98.

signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

1998 är svårslaget: Half-Life, Baldurs Gate och Fallout 2 är många goda tonårsminnen!

Medlem

Blev 1998 för mig av redan nämnda anledningar: Unreal, Half-life och även Baldurs gate (men framförallt Unreal).

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

för mig blev det 97. den heliga kvartetten "Fallout, Diablo, Quake 2 och Age of Empire" vinner för mig.

signatur

Well I ain't evil. I'm just good looking.

Medlem

Supersvårt, men blev -98 till slut. Men båda två är jäkla toppenår!

signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

1998 vinner nog för mig med en liten marginal, främst för att Thief: The Dark Project imponerade så mycket på mig.

Medlem

97 - Total Annihilation, Final Fantasy VII, Mario 64, Mario Kart, Goldeneye och Age of Empires. What a time to be alive!

Medlem

Lätt val för mig. 98. Anledningarna stavas Metal Gear Solid och Half-Life (utan det, inget Counter-Strike).

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

97 får min röst

Minns när jag byggde min första Big Bertha (satte typ hela arbetslaget och min commander på den för att öka bygghastigheten) och inte hajade vad den fyllde för funktion innan den sköt sina första 3 skott in i motståndaren bas och det bara var grus kvar av deras solpaneler. Mäktigt!

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Grymma år bägge två. Diablo 2 kom dock först 2000, och Unreal med ett voodoo 2-kort fick mig frälst på den tiden så det avgör det till att bli en röst på 98.

Japp jag vet inte varför 2an smög sig in där. Antagligen för jag nött det 100x mer än 1an hehe
@markusas
Ja det var helt fantastiskt storskaligt och sen fysiken när saker sprängdes.. helt otroligt att det rullade på föräldrarnas 120mhz pentium med 16mb ram och nåt skumt Trident 3D med 1mb vram även om de större kartorna fick den att svettas en del

Medlem

Nintendo-batteriet med Diddy Kong Racing i spetsen (som jag rankar som världens bästa kart-spel) mot Ocarina of Time och Banjo-Kazooie är två värdiga finalkandidater. Min röst går till 1997 pågrund av Diddy Kong Racing, SM 64 och Goldeneye, men jag blir absolut inte ledsen om 1998 vinner.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Svårt val!

Slutade dock på 97 tack vare FFVII och Goldeneye!

Medlem

Half-Life och Baldurs Gate i all ära men 97 hade b.la Diablo, Castlevania SotN, MDK, Dungeon Keeper, Resident Evil och inte minst ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna Blood.

Medlem

Både StarCraft och Half-Life definierar i mycket vad jag älskar med gaming. Det gör 1998 oslagbart.

Med det sagt, hatten av för 1997.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Tycker att de ska få dela förstaplatsen.

Medlem

Ultima Online - 1997! (spelas fortfarande till och från).

1998 är ju inte på något sätt ett dåligt år, med spel som Falcon 4.0!

signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Slutet av 90-talet var verkligen en episkt tidsepok.

Valde till slut 1997 pga Mario 64.

Medlem

Äh 97 lätt. 98 hade några riktiga guldkorn men 97 hade ju en hel jävla binge fylld med guld. Besviken över 2000 som jag tycker förtjänade medalj, men 2002 var också grymt så ändå okej. Hade dock gärna sett 97 mot 2000 i finalen.

Medlem

1997
Carmageddon, NFS 2, Interstate '76, GTA, Shadow Warrior, Quake 2, Blood, Hexen 2, Dark Forces II, MDK, Fallout, Blade Runner, Ultima Online, Diablo, Age of Empires, Total Annihilation, Dungeon Keeper, Worms 2.

1998
Carmageddon 2, NFS 3, Half-Life, Unreal, Tribes, Thief The Dark Project, Fallout 2, Baldur's Gate, Might and Magic VI, Railroad Tycoon II, Starcraft, Dune 2000, The Settlers III, Rainbow Six, Falcon 4.0, Commandos Behind Enemy Lines, Grim Fandango.

Två grymma spelår men fick bli 98 för min del.

Medlem

Final Fantasy VII avgör för min del, 1997

Daz
Medlem

Jag avstod att rösta.

Två väldigt bra spelår och jag har svårt att skilja dom åt för att kora en vinnare.

Medlem

Thief: The Dark Project är fantastiskt så har bara ett val
Ocarina of time är inte fy skam heller
Turok 2: Seeds of Evil är inget speciellt bra spel men har bra soundtrack på N64an, PC versionen som kom senare har kortare versioner av t.ex. Lair of the Blind Ones..

1998 it is

FF VII och Goldeneye var makalösa, så bra för att de tog gaming till det seriösa.

Men trippeln Baldur's Gate, Zelda 64 och Starcraft var ändå bäst, de bjöd på speltimmar flest.

Två sinnessjukt bra spelår ändå, kul man fick uppleva dem där och då.

Redaktör
Ponny

Man kan ju lugnt säga att rätt år är i final. Jag kaaanske lutar liiite åt 1997, men det kan ändra sig till imorgon.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Man kan ju lugnt säga att rätt år är i final. Jag kaaanske lutar liiite åt 1997, men det kan ändra sig till imorgon.

Nu är det ju inte lätt att få med alla spel, dock tyckte jag det ändå saknades en del ganska betydelsefulla titlar jag tycker borde läggas till...

97
GTA
Blood
Ultima Online
Worms 2

98
Unreal
Settlers 3
Tribes
RE2
Falcon 4.0

Medlem

Svårt val. Men Resident Evil 2 har betytt mest av dom spelen som släppte dessa 2 år. Så 1998 för min del!

Medlem

Gillar 97 vs 98. Ett år mellan släppen.

Medlem

Av de två, 1997. Med marginal!

"Skrällen" eller mer "skandalen" är att 2002 inte är i final och vinner!

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skriv svar