Tidernas spelår – Final!
När alla är rösterna är räknade skiljer 1,3 procent mellan spelåren 1997 och 1998.
Svettigtvärre.. 98 har Half-life, Unreal och Starcraft men 97 har Golden Eye, Diablo 2 och Total Annihilation (där det sistnämnda var så episkt och före sin tid att man fick gåshud!)
97 får min röst
Grymma år bägge två. Diablo 2 kom dock först 2000, och Unreal med ett voodoo 2-kort fick mig frälst på den tiden så det avgör det till att bli en röst på 98.
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
Svettigtvärre.. 98 har Half-life, Unreal och Starcraft men 97 har Golden Eye, Diablo 2 och Total Annihilation (där det sistnämnda var så episkt och före sin tid att man fick gåshud!)
97 får min röst
Minns när jag byggde min första Big Bertha (satte typ hela arbetslaget och min commander på den för att öka bygghastigheten) och inte hajade vad den fyllde för funktion innan den sköt sina första 3 skott in i motståndaren bas och det bara var grus kvar av deras solpaneler. Mäktigt!
Grymma år bägge två. Diablo 2 kom dock först 2000, och Unreal med ett voodoo 2-kort fick mig frälst på den tiden så det avgör det till att bli en röst på 98.
Japp jag vet inte varför 2an smög sig in där. Antagligen för jag nött det 100x mer än 1an hehe
@markusas
Ja det var helt fantastiskt storskaligt och sen fysiken när saker sprängdes.. helt otroligt att det rullade på föräldrarnas 120mhz pentium med 16mb ram och nåt skumt Trident 3D med 1mb vram även om de större kartorna fick den att svettas en del
Nintendo-batteriet med Diddy Kong Racing i spetsen (som jag rankar som världens bästa kart-spel) mot Ocarina of Time och Banjo-Kazooie är två värdiga finalkandidater. Min röst går till 1997 pågrund av Diddy Kong Racing, SM 64 och Goldeneye, men jag blir absolut inte ledsen om 1998 vinner.
Kunskapsförmedlare.
1997
Carmageddon, NFS 2, Interstate '76, GTA, Shadow Warrior, Quake 2, Blood, Hexen 2, Dark Forces II, MDK, Fallout, Blade Runner, Ultima Online, Diablo, Age of Empires, Total Annihilation, Dungeon Keeper, Worms 2.
1998
Carmageddon 2, NFS 3, Half-Life, Unreal, Tribes, Thief The Dark Project, Fallout 2, Baldur's Gate, Might and Magic VI, Railroad Tycoon II, Starcraft, Dune 2000, The Settlers III, Rainbow Six, Falcon 4.0, Commandos Behind Enemy Lines, Grim Fandango.
Två grymma spelår men fick bli 98 för min del.
Man kan ju lugnt säga att rätt år är i final. Jag kaaanske lutar liiite åt 1997, men det kan ändra sig till imorgon.
Nu är det ju inte lätt att få med alla spel, dock tyckte jag det ändå saknades en del ganska betydelsefulla titlar jag tycker borde läggas till...
97
GTA
Blood
Ultima Online
Worms 2
98
Unreal
Settlers 3
Tribes
RE2
Falcon 4.0