Tekniskt tyck om Beyond Good & Evil-remaster: "Nästan perfekt"
Gick det att köra PAL-versionen in 60fps på Gamecube? Då känns det lamt med 30 på Switch. Fast förstår att det utvecklats mot PS och XBox, Switch har ju märkbart klenare hårdvara. Men jag blev lite bortskämd med Skyward Sword HD, det rullar mycket bättre på Switch än på Wii, exempelvis.
Spelade aldrig det när det bwgav sig. Men är verkligen inte imponerad av remastern. Kanske var det bra för just 20 år sedan, men det lever inte upp till hypen idag.
Jag har försökt klara ut originalet några gånger men blivit uttråkad varje gång. Inte heller jag förstår hypen.
Det är fortfarande ett spel som kom när "3d" karaktärer var relativt nytt. Och sånt åldras rätt dåligt. Men jag kan ha fel.....
Nja, detta var ju ett PS2/Gamecube-spel så det var ju inte purfärskt utan snarare när 3D började bli någonting bra och hållbart på riktigt. PS1-spel och dylika tycker jag ser ut som grötig smörja idag och var verkligen nyhetens behag och inte kan försvaras av annat än ren nostalgi. Sen var det förstås inte lika bra som PS360-eran när vi började komma upp i 1080p och bättre flyt men illa var det ju inte.
När släpptes det? Trodde release var i höst
Släpptes 25:e juni digitalt men får också fysiska utgåvor genom Limited Run Games och är antagligen de du tänker på. De släpps nämligen senare (hittar inget exakt datum men gissar på September).
Skall bli otroligt kul att lira detta mysiga spel ännu en gång!
Håller med. Ska köpa och spela i helgen
PSN: OAKTHYR
haha, så konsollerna behöver performance mode för 60fps på ett 20år gammalt spel. borde väl gått i 60fps maxat kan man tycka?
Beror väl på ”slarv” från utvecklarna. Grafiken (även om den är upputsad) kommer inte i närheten av hur dagens snyggaste spel ser ut, trots att dessa flyter på bättre, så förmodligen tidspress och dålig optimerad kod.