duschdraperi attackerar en då man duschar!

Medlem
duschdraperi attackerar en då man duschar!

Så, jag flyttade nyligen till en ny lägenhet. nu har man en liten fyrkant där man duschar och jag har skaffat ett duschdraperi och den är väl bred för ens dusch men den är lite utanför själva duschområdet. saken är den att den sjunker in i fyrkanten så man hamnar lite mot väggen när man försöker rengöra sig själv. någon som har någon ide vad problemet kan vara? är den för bred? Ens fyrkant är annars väldigt trevlig men att behöva försöka ställa schampo flaskor och liknande på golvet så att man har lite utrymme, det suger verkligen. några tips?

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

det är ett ganska vanligt problem, tror det blir undertryck i duschen
det finns draperier som har insydda viktband längst ned som funkar bra

Medlem

Testa omfamna det...

Geeks Gaming
Skrivet av YmerXE:

Så, jag flyttade nyligen till en ny lägenhet. nu har man en liten fyrkant där man duschar och jag har skaffat ett duschdraperi och den är väl bred för ens dusch men den är lite utanför själva duschområdet. saken är den att den sjunker in i fyrkanten så man hamnar lite mot väggen när man försöker rengöra sig själv. någon som har någon ide vad problemet kan vara? är den för bred? Ens fyrkant är annars väldigt trevlig men att behöva försöka ställa schampo flaskor och liknande på golvet så att man har lite utrymme, det suger verkligen. några tips?

Jag bytte till ett duschdraperi av linne(?) och slapp problemet. Nackdelen är att man oftast behöver stryka det efter tvätt för att det ska vara tätt

Edit: efter närmare och inspektion så är där visst lite tyngder i botten så det är nog inte materialet som gör någon skillnad, dock skönare än ett ”vanligt” draperi i mitt tycke

Medlem

Duschdörrar av glas är annars trevligt

Går att anpassa för dom flesta utrymmen

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fysik, ibland hatar man det

Medlem

Ha vatten som är kallare än rummet så slipper du ditt problem.

signatur

IDKFA

Fan, jag hade hoppats på att det var en ny skräckfilm eller nåt. Det hade varit nåt, det.

Medlem

Köp såna där tyngder man hänger på dukar utomhus för att duken inte ska hamna på sniskan, eller några magneter som tynger ner, alternativ döda ventilationen i badrummet, (ej att rekommendera) 😆

Medlem

Har samma problem. Lösningen: Låt inte duschdraperiet slutas helt mot båda väggarna. Lämna ett glapp mot den ena väggen så att ångan kan pysa ut.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av superlim:

det är ett ganska vanligt problem, tror det blir undertryck i duschen
det finns draperier som har insydda viktband längst ned som funkar bra

tror du är närmast när det kommer till det hela.
uppskattar verkligen alla förslag jag fått här.
hej, det kan bli lite av en skräck film, ymerxe var här en dag, nästa så hittade man honom naken med en dusch draperi runt nacken, dunt, dunt dun't dunt. nästa avsnitt i law and order.

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro

Välj ett duschdraperi i styvare material.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Knyt några stenar i bottendelen av draperiet.

Medlem

Duscha utan draperi.

Medlem

tack :). vill tacka alla för hjälpen även om man inte kan göra det individuellt, blir en massa inlägg. så uppskattar jag hjälpen

signatur

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Fan, jag hade hoppats på att det var en ny skräckfilm eller nåt. Det hade varit nåt, det.

The killer shower curtain is on the loose, who will be the next target... is it you?

signatur

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Har samma problem. Lösningen: Låt inte duschdraperiet slutas helt mot båda väggarna. Lämna ett glapp mot den ena väggen så att ångan kan pysa ut.

Exakt. Hade samma problem men det löste sig bara man hade ett litet mellanrum mellan vägg och draperi.

signatur

PSN: OAKTHYR

Skrivet av YmerXE:

The killer shower curtain is on the loose, who will be the next target... is it you?

Tur man inte har ett duschdraperi. Phew, living to shower another day!

Hmm..

Killer Curtain: Live to Shower Another Day.

Killer Curtain 2: Drape's on You.

Där satt den, hah! Nån måste göra den. Var är Kickstartern?!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Tur man inte har ett duschdraperi. Phew, living to shower another day!

Hmm..

Killer Curtain: Live to Shower Another Day.

Killer Curtain 2: Drape's on You.

Där satt den, hah! Nån måste göra den. Var är Kickstartern?!

Killer Curtain 3: The carpet slays the drape

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

1
Skriv svar