Diskutera – Vad har du fyndat på Steam-rean?

Medlem

Inget, precis som typ de senaste 5 steamreorna. Dåliga rabatter på nya saker och bra rabatter på saker som alla redan har i vanlig ordning.
Dagarna när steamrean hade superdeals och var något att se fram emot är långt borta.

Medlem

Köpt några klassiker som jag tidigare bara hade på GoG, samt nytt som var på rea.

Fragile Allegiance (Action strategi). Var PC remaken av Amiga klassikern K240. Jäkligt kul även om det grafiskt är daterat idag.
The age of Decadence (CRPG). Hardcore CRPG som grafiskt är daterat men det är mer inriktat på vara ett RPG där spelaren inte har superpowers utan är en vanlig snubbe, till skillnad från det mesta som släpps idag. Hög svårighetsgrad således.
Lone Wolf (DRPG) var 90% rea på något jag haft på wishlisten ett tag. Inte testat det ännu.
Disco Elysium: Final Cut. (CRPG) bra pris med dryga 45kr för denna klassiker.
Colony Ship (CRPG) Av skaparna av Age of Decadence. Haft det på radarn ett tag men haft annat som jag spelat så väntade med köp tills det fanns på rea.
Evil genius 2 (Strategi) Impulsköp för dryga 20kr.
Grim Dawn steam loyalist upgrade x3 (DLC) Pretty much en donation till Crate, skaparna av Grim Dawn, mot lite kosmetiska saker. Älskar spelet så stöttar dem gärna.
Mary Skelter: Finale (DRPG) Del tre i Mary Skelter DPRG serien. Väntade tills det kom på rea av samma anledning som Colony Ship.
Starpoint Gemeni 3 (Space action/sim) Gillade del två i serien. Del tre såg ut som skräp i jämförelse. Men slog till nu när det kostade runt 50 lappen.
Vampire survivors Complete bundle (pew pew roguelite) Alla DLC jag saknat för dryga 20kr.
The Ditzy demons (VN) Inte ofta det är djupa reor på populära VNs så slog till på denna.
Stellaris: The Machine age (4x/DLC) Väntade med köp av denna på rean. Nu kom det ingen rea på det så köpte till fullpris.
X4:Timelines (space sim/management) Senaste DLCt. Inte väl mottaget av alla så kom på rea redan nu.
Homeworld 3 season pass (RTS) Rea på season pass om man körde deluxe bundle, så körde på det.

Medlem

Finns för mycket skräp så det är svårt att hitta något som känns värt det

signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem

Tänkte skaffa Hogwarts Legacy men glömde det.... Får väl bli till vinterrean istället.

signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: MSFS 2024
Sen: Project 007 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Tänkte skaffa Hogwarts Legacy men glömde det.... Får väl bli till vinterrean istället.

Kommer en höstrea 27 november.

https://steamdb.info/sales/history/

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Fragile Allegiance (Action strategi). Var PC remaken av Amiga klassikern K240. Jäkligt kul även om det grafiskt är daterat idag.

Tack för att du gjorde mig medveten om att det fanns en uppföljare till K240! Ett spel jag spelade som besatt på Amiga back in the day. Har kvar kartong, manual och disketterna. Spelar det ibland emulerat. Fortfarande speciellt spel. Ska bli kul att testa uppföljaren. Såg lite dystert ut och inte lika färgglatt men ska prova

signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

I år blev det bara Stray. Fint spel ändå, men tagit det lugnt med spelandet, då jag hört att det är ganska kort.

signatur

- pixelfantast

Gen
Medlem

Har alldeles för många spel och halva min wishlist har nedsatta priser...men nåt spel får jag väl ändå unna mig.

Funderade faktiskt på näst sista DLCn i Destiny 2, minns inte vad den heter men den har mestadels negativa recensioner Å andra sidan lirar jag bara storyn för skojs skull som jag gjort med tidigare DLCs. Eller så blir det något annat.

Edit - Aha, är rean redan slut?

Medlem

Days gone som var en riktig höjdare. Syns att Sony dumpade eventuell fortsättning.

Titanfall 2 för kampanjen, spelat lite i början och verkar lovande.

Medlem

Inte ett enda ett, enda som var på wishlist var för dålig rabatt så det åkte bort dessutom. Har för många spel redan som det är och för lite tid.

Medlem

Wall world, Empty Shell och Tape to Tape.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Går att modda och spela som FPS också

Skrivet av Molotov:

Ousch, vilket sätt att förstöra ett fantastikt spel.
Köra vanliga spel i VR är att göra spelet till det bättre. Men att köra ett spel gjort för VR vanligt känns som ett recept för besvikelse.
Inte kört alyx "flat" men det ser inget vidare ut med tanke på tempo, spelmekanik och AI.
Däremot om man gör samma jämförelse på Half life 2 så är det som ett "nytt spel" i VR

Haha ja det är väl som att köra Wii Sports med tangentbord och mus typ.

Skrivet av kebbe:

Peggle+Peggle Nights för drygt 20kr.

Funkar inte med handkontroll va?

Köpte inget på steam rean men fick tag på prince of persia the lost crown för 250kr till Nintendo Switch fysiskt.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

För min del blev det både Jedi Fallen Order och Jedi Survivor samt Hogwarts Legacy, så har jag något att göra på regniga dagar under semestern.

Medlem

När det kommer till rea så är det nog bara Sleeping Dogs jag köpt för 40 kr eller något. Riktigt kul och spelar igenom det nu på Steam Decken. Även imponerad av den senare, gjorde ett par justeringar och har närmare 5h batteritid.

Precis innan spelade jag igenom Braid och Animal Well men räknas inte riktigt, köpte de till i princip ordinarie pris.

123
Skriv svar