The First Descendant lovar att fixa ikoner efter plagiatanklagelser

Robot
The First Descendant lovar att fixa ikoner efter plagiatanklagelser

Många av dem är lite väl lika de i Destiny 2.

#Destiny-2, #Nexon, #The-first-descendant

Medlem

Jag provade en timme igår och hela spelet känns som en lite otajtare och sämre version av Destiny 2.

Det är inte så att det är dåligt och man får tänka på att Destiny har haft ett tag på sig att fixa saker. Om populariteten håller i sig kan nog detta bli riktigt bra i framtiden.

Dialog och handling är dock på en så låg nivå att hjärnan nästan stänger av sig själv för att komma undan.

Medlem

Plagiatanklagelser kan vara överdrivna ibland men här var det ju inget snack om! Kopierat rakt av, ajabaja...

Medlem

Klart man ska få ta inspiration men plagiar är alltid tråkgit att se när det är så här likt.

Men skönt att dom tog kritiken på alvar och ska fixa det.

Nu ska man bara hoppas att deras "fix" inte bara är en re colour utan att dom ändrar nog mycket för att göra det nog unikt.

Medlem

Lite pinsamt uppenbart, faktiskt.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Gnällkuk

Jävligt märkligt att det inte kommit upp innan spelet släpptes, det kan ju inte vara så att folk inte uppmärksammade det tidigare? Ok, om man snor logos att ha som någon form av utgångspunkt innan spelet är tillgänglilgt via beta/ea men att sen släpa det för allmänheten och ha kvar dessa?

Bungie brukar ju vara rätt aktiva på den juridiska fronten så ska bli intressant att se vad de gör här.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Även ifall likheterna var uppenbara så köper jag förklaringen. De är ju knappast de enda ikonerna i spelet, och ifall de kommer från tredjepart som sålt sina produkter till fler speltillverkare så är det väl inte ens något att gråta om. Ifall nu tredjepart tagit dem från Destiny 2 så är det ju de som ska ta skulden i första hand.
Jag förstår fenomenet som uppstått, men det är en sådan petitess ändå att man undrar varför någon ens orkar bry sig.

Medlem

Det här spelet har flugit helt under radarn för mig. Hittade det av en slump när jag letade runt på PS store och tänkte jag skulle testa vad det var för nåt när det ändå var gratis. Faktiskt ett riktigt roligt spel, tycker rent av att det är bättre än Destiny 2.

Medlem

Riktigt skoj, inte girigt som Destiny trots F2P.
Hoppas att de fortsätter att förbättra och utveckla i samma tempo så kan det bli riktigt vasst.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Riktigt skoj, inte girigt som Destiny trots F2P.
Hoppas att de fortsätter att förbättra och utveckla i samma tempo så kan det bli riktigt vasst.

Det är Nexon vi snackar om, så förvänta dig girighet på högsta nivå
Men jag har kul än så länge iallafall, lvlar fortfarande.

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Det är Nexon vi snackar om, så förvänta dig girighet på högsta nivå
Men jag har kul än så länge iallafall, lvlar fortfarande.

Ah, jag försökte kolla upp utvecklarna men jag har inte spelat deras tidigare spel. Håller iallafall tummarna.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ah, jag försökte kolla upp utvecklarna men jag har inte spelat deras tidigare spel. Håller iallafall tummarna.

De åkte på den största böteslappen Sydkoreanska finansinspektionen utdömt, på runt 100 miljoner kronor, för att de bluffade med droprates i Maplestory. Men vi får hoppas att de lärde sig något. 😊

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Alltid när jag provar sådana här spel så får jag känslan av att jag missar en massa system och funktioner.

Det kryllar av valutor och material som jag inte har en aning om vad man gör med. Jag upptäckte nyss att man kan lösa in "awards" för diverse saker man gjort. Vad man tjänar på detta vet jag dock inte.

Medlem

Galet hur många som jämför detta med D2 när det i själva verket är en asiatisk klon av Warframe. Tyvärr är all mtx, på riktigt, 20 gånger dyrare än WFs motsvarande items. Blev ett par timmar men payoffen för allt grind är inte tillräckligt stor.

Medlem

Första jag tänkte på när jag såg spelet var Destiny och speciellt 2an. Självklart fick man en känga av folk online för att NÄ det gör det fan mig inte typ så fort man sa något kul att folk inte såg det.

1
Skriv svar