Dragon Age: The Veilguards följeslagare är "Biowares mest komplexa någonsin"
Och dessutom de bästa i hela serien, enligt spelregissör Corinne Busche.
#Bioware, #Dragon-age-the-veilguard
Bra där med en brasklapp att det är vad hon tycker själv, alltså inte är Biowares åsikt, för då kan ingen sen säga att de ljög när följeslagarna i slutändan var väldigt alldagliga. Tycker inte Bioware lyckats göra bra, intressanta, eller komplexa följeslagare sen 2011, det är ett tag sen.
En del i marknadsföringen. Skulle aldrig hända att någon inblandad i utvecklingen skulle snacka ned sitt pågående projekt. När har man någonsin sagt att det nya man jobbar på inte är en förbättring jämfört med tidigare alster? Det säger man alltid.
Den stora tveksamheten inför det här spelet kvarstår oförändrat.
Edit:
Skall tilläggas att artstylen man valt har slående likheter med fortnight samt att modellerna med orimligt tjocka svärd och pilbågar etc ser ut att vara redo att 3d printas till leksaker.
Alltså en av de stora grejerna varför jag inte klarar av spela Inquisition är att alla karaktärer beter sig som du är bästa sen vitt bröd. ”Du är mördare! Vänta du kan stänga portaler, ska vi bli bästisar?!”. ”Här är mitt gäng med legosoldater som mördar och härjat pch jag är en stor snäll björn”
Att läsa beskrivningen om hur hon hjälper deras problem och är hennes vänner, känns som väldigt fel vinkel att designa karaktärer i ett narrativ. Jag vill ha karaktärer som är flawed, intressanta och har berättelse att utforska. Inte digitala låtsaskompisar.
Just companion-mässigt så har Dragon Age serien bara blivit bättre. Tror de kan lyckas med dessa också, känner väl att risken är att de blir för karikatyrartade och går för långt. Känner att det jag sett av karaktärsdesignen inte skulle förvåna mig om de blir lite för ”marveliserade” också.
En glad kalmarit boende på Gotland!
En del i marknadsföringen. Skulle aldrig hända att någon inblandad i utvecklingen skulle snacka ned sitt pågående projekt. När har man någonsin sagt att det nya man jobbar på inte är en förbättring jämfört med tidigare alster? Det säger man alltid.
Den stora tveksamheten inför det här spelet kvarstår oförändrat.
Edit:
Skall tilläggas att artstylen man valt har slående likheter med fortnight samt att modellerna med orimligt tjocka svärd och pilbågar etc ser ut att vara redo att 3d printas till leksaker.
Jag har väldigt svårt för den grafikstilen a la Warcraft. Verkar inte som att spelet är gjort för vuxna personer.
Hoppas man kan spela solo utan följeslagare.
Det har väl gått i varje Bioware-spel? Utanför enstaka storyuppdrag där de spelar vital roll.
Hoppas man kan spela solo utan följeslagare.
Kommer nog en mod för det om tillräckligt många inte gillar ens följeslagare
Kommer nog en mod för det om tillräckligt många inte gillar ens följeslagare
Mest för det fanns inga snygga följeslagare som det fanns på dom andra spelen. Men mods kan nog fixa det.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
Mest för det fanns inga snygga följeslagare som det fanns på dom andra spelen. Men mods kan nog fixa det.
Ingen nyhet att det börjar bli mer aktuellt att göra kvinnor mindre attraktiva inom västspel. Medan spel i Asien fortsätter köra på det med viss mån extrema nivåer, men jag är simpel