Fråga angående War Within (WoW).

Medlem
Fråga angående War Within (WoW).

Tjena!

Eftersom jag är återvändande spelare till WoW, kom tillbaka för en sådär 3-4 månader sen så läste jag någonstans att man var tvungen att köra klart Dragonflights kampanj innan man kan hoppa in i den nya när den släpps, stämmer det?

På den gamla goda tiden så var det bara att köra den nya xpacen som släpptes, är det inte så längre?

/Thomas

Medlem

Nu svarar jag lite utan att veta, men såhär funkar det i Dragonflight när man levlar en helt ny karaktär: Du levlar (per default) 1-10 i en tutorialzon och sen levlar du 10-60 i BFA, och sedan 60-70 i Dragonflight. Du har möjlighet att fritt välja vilken expansion du vill levla i också, men gör du inget aktivt val så är det den här resan Blizzard vill att du ska göra.

Min gissning nu är att vad du läste är det nya "default"-levlingen, som jag gissar kommer vara 1-10 tutorial, 10-70 Dragonflight, 70-80 War Within.

Om någon vet bättre så feel free att rätta mig!

Medlem
Skrivet av Jontos:

Nu svarar jag lite utan att veta, men såhär funkar det i Dragonflight när man levlar en helt ny karaktär: Du levlar (per default) 1-10 i en tutorialzon och sen levlar du 10-60 i BFA, och sedan 60-70 i Dragonflight. Du har möjlighet att fritt välja vilken expansion du vill levla i också, men gör du inget aktivt val så är det den här resan Blizzard vill att du ska göra.

Min gissning nu är att vad du läste är det nya "default"-levlingen, som jag gissar kommer vara 1-10 tutorial, 10-70 Dragonflight, 70-80 War Within.

Om någon vet bättre så feel free att rätta mig!

Jag har dragit upp 6 st till lvl 70 så det har jag koll på men frågan är om jag måste ha 'klarat' DF's huvudkampanj för att gå in den nya sen

Medlem
Skrivet av Funkymook:

Jag har dragit upp 6 st till lvl 70 så det har jag koll på men frågan är om jag måste ha 'klarat' DF's huvudkampanj för att gå in den nya sen

Svaret är nej.

Medlem
Skrivet av Jissespls:

Svaret är nej.

Tack för svaret=)

1
Skriv svar