Hjälp mig hitta ett spel

Medlem
Hjälp mig hitta ett spel

Spelet jag letar efter var ett top down racing spel på PC i stil med Ignition, Death Rally etc. Ganska säker på att jag hade en big box version av spelet. Tror det släpptes någon gång på 90-talet. Har inte så mycket fler detaljer men kommer ihåg när man körde om datorn , så kom det upp en liten text där de sa "Bite my dust".

Tror den snabbaste bilen hette någonting med Demon om jag inte missminner mig.

Medlem

Enligt Chat GPT:

Spelet du beskriver verkar vara "Fatal Racing," även känt som "Whiplash" i Nordamerika. Det är ett racingspel som släpptes av Gremlin Interactive 1995. Spelet är känt för sin fartfyllda och våldsamma racingstil, som påminner mycket om andra titlar som Ignition och Death Rally.

Spelet har en top-down racingstil och innehåller element som kan liknas vid det du beskrev, inklusive humoristiska kommentarer när man kör om datorstyrda motståndare. Även om det inte finns en direkt referens till en bil som heter Demon i "Fatal Racing," kan minnet av bilar och deras namn ibland blandas ihop med andra spel.

En annan möjlig titel är "Super Skidmarks," som också är ett top-down racingspel från 90-talet, känt för sina roliga kommentarer och unika fordon.

Om dessa inte är rätt, kan du tänka på andra populära top-down racingspel från 90-talet som "Micro Machines" eller "Rock 'n Roll Racing," även om de inte exakt matchar alla dina detaljer.

Om du har fler detaljer eller minnen från spelet, kan det hjälpa till att ytterligare precisera vilket spel du söker efter.

---

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det här kanske?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Freakon:

Enligt Chat GPT:

Spelet du beskriver verkar vara "Fatal Racing," även känt som "Whiplash" i Nordamerika. Det är ett racingspel som släpptes av Gremlin Interactive 1995. Spelet är känt för sin fartfyllda och våldsamma racingstil, som påminner mycket om andra titlar som Ignition och Death Rally.

Spelet har en top-down racingstil och innehåller element som kan liknas vid det du beskrev, inklusive humoristiska kommentarer när man kör om datorstyrda motståndare. Även om det inte finns en direkt referens till en bil som heter Demon i "Fatal Racing," kan minnet av bilar och deras namn ibland blandas ihop med andra spel.

En annan möjlig titel är "Super Skidmarks," som också är ett top-down racingspel från 90-talet, känt för sina roliga kommentarer och unika fordon.

Om dessa inte är rätt, kan du tänka på andra populära top-down racingspel från 90-talet som "Micro Machines" eller "Rock 'n Roll Racing," även om de inte exakt matchar alla dina detaljer.

Om du har fler detaljer eller minnen från spelet, kan det hjälpa till att ytterligare precisera vilket spel du söker efter.

---

Hur fasen kan Chat GPT rekommendera Fatal Racing om man efterfrågar ett top down-spel, och att det jämförs med Ignition och Death Rally?! Det är ju mer likt Screamer. Fantastiskt bra spel förvisso.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Enligt Chat GPT:

---

Provat ChatGpt också men den träffar aldrig rätt

”Bite my dust” var mer en kommentar från datorn när man passerade om dom. Inte något namn i spelet. Vad jag kommer ihåg så fanns det olika väder också. Kunde tex regna och åska.

Medlem

GeneRally? 2002 dock.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Sorry för ot och inte vara behjälplig men blev nostalgisk för Ignition nu. Älskade det som mindre.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

GeneRally? 2002 dock.

Kanske hade kunnat vara tidigt 2000 tal också, vet inte. För grafiken kändes bättre än GeneRally.

Skrivet av Gertzy:

Sorry för ot och inte vara behjälplig men blev nostalgisk för Ignition nu. Älskade det som mindre.

Vem älskar inte Ignition

Medlem

Hittade det!! Det var Speed Demons, publicerat av Eidos Interactive år 1997.

Hittade bara någon spansk gameplay video men kommer ihåg att jag hade spelet på Svenska.

1
Skriv svar