Nytt från FromSoft?
Nu när FromSoft är färdiga med Elden Ring, vad hoppas vi dom kommer med för nytt? Hoppas ni på ett nytt IP eller en uppföljare? Vill ni att dom fortsätter med sitt succérecept ”soulslike” eller kommer med något helt nytt? Vilken setting ska det vara? Dröm er bort och kom med erat fantasispel ala FromSoft!
Personligen hoppas jag på Bloodborne eller Sekiro 2 (men Miyasaki hatar ju uppföljare) eller ett SciFi spel (inte mechs)!
Beklagar evt clickbait-rubrik 😅
Min gissning är att det blir ett nytt IP och att det tar ut svängarna likt Sekiro gjorde. Det kommer fortfarande ta delar ur deras Souls-formula.
Ska bli intressant och se vad dom kan hitta på när dom inte behöver tänka på gammelkonsolerna(PS4/Xbox One) mer. Dock var ju både Elden Ring och Armored Core 6 helt fenomenala även med dom i åtanke, men blir nog skönt för dom att göra enbart till dom "nya" konsolerna/PC. Nu antar jag att dom skippar gammelkonsolerna, vilket jag hoppas dom gör.
Min spåkula säger teaser-trailer på deras nya spel i år med release 2025(Q1-Q2).
Har inga direkta önskemål på nästa spel, utan jag litar helt enkelt på FromSoft och Miyazaki att det blir ytterligare ett otroligt bra spel.
Om jag inte missminner mig sa Miyazaki att han inte vill att studion enbart ska vara "Souls"-studion, utan ska visa att dom kan så mycket mer än så. Det kan med andra ord bli något helt olikt vad vi tidigare har sett från dom(Sekiro och AC6 visade att dom kan annat).
The more I practice, the luckier I get.
Som gammal Souls-räv som varit med sedan det första spelet men på senare tid börjat tröttna lite på konceptet hade jag gärna sett att de försökte sig på något nytt som ändå bibehåller deras höga produktionsvärden och fokus på gameplay. Trots att jag aldrig varit ett fan av mech-spel (förutom kanske Shogo på den gamla goda tiden) har jag haft betydligt roligare med Armored Core 6 än med Elden Ring. Svårt att säga vad man vill se då utmanande actionspel i tredjeperson är deras styrka men jag hade gärna sett att de gick ifrån det medeltida fantasytemat då de verkar ha fastnat i mantrat att större är bättre med dessa; Demon's Souls -> Dark Souls -> Dark Souls 3 -> Elden Ring känns alla mest som att det blir mer än att det blir annorlunda. Gillar inte parrybuilds direkt så Sekiro var inget för mig men annars är det nog talande att deras två senaste spel utanför Souls-serien, Bloodborne och AC6, är de jag tyckt mest om.
Dom får gärna göra något nytt som med Sekiro! Fantastiskt spel som bevisade att dom kan annat!
Ett Bloodborne 2 hade inte varit fyskam! Men förstår om dom skippar exklusiva titlar och satsar på något för alla maskiner istället.
Annars säger jag inte nej till ett mer linjärt Soulsborne igen i någon ny värld
Formulan som Elden Ring använder sig av har nått en viss gräns upplever jag. Särskilt med tanke på sista bossen i dlcn. Det är alldeles för mycket som händer kontra vad spelarens karaktär kan göra.
Hoppas på nytt ip som tar inspiration från Sekiro's combat.
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Formulan som Elden Ring använder sig av har nått en viss gräns upplever jag.
Det tror jag också, om än på ett annat sätt. Som jag skrev i Elden Ring-tråden för fem, sex veckor sen: Större katedraler, fetare bossar och ännu mer in-game-kvadratmeter av en öppen spelvärld tror inte jag är receptet på mer och större framgång. Kommersiell framgång, visst, men Fromsoft känns inte som en studio som vänder näsan efter pengarna i precis vartenda läge som går. Soulsformulan blöder också över i andra genrer, förfinas och raffineras på nya sätt av folk med andra idéer. och jag tror inte att Fromsoft varken vill eller bör stå kvar och stampa. Då känns de nog snart som spelvärldens Bruce Springsteen. Det är bra och stabilt och man vet vad man får, men spännande kan det aldrig bli igen.
Älskade Sekiro och det nästan uteslutande för sin combat. Det här halvmjäkiga stealthandet och svingandet med grappling hook har jag gjort i minst fem andra spel, men aldrig har det varit så roligt att slåss med svärd. Det borde Fromsoft gå vidare med. De kan behålla sin formula med bossfajter och corpseruns och allt vad det är, men jag hoppas att de svarvar vidare på ett spel med ännu lite tajtare combat med mer djup. Mer intrikat, gärna svårbemästrad spelmekanik, men inte fler gadgets och kastknivar.
Jag tror inte dem kommer "gå ifrån" Souls-formulan som gett så stora framgångar. Skulle Nintendo gå ifrån Zelda eller Mario? Nej, hoppas verkligen dem vidareutvecklar och gör fler såna spel, samtidigt som de skapar nya IP'n
Min önskelista:
1. Elden Ring 2
2. Ny Dark Souls trilogi
Det tror jag också, om än på ett annat sätt. Som jag skrev i Elden Ring-tråden för fem, sex veckor sen: Större katedraler, fetare bossar och ännu mer in-game-kvadratmeter av en öppen spelvärld tror inte jag är receptet på mer och större framgång. Kommersiell framgång, visst, men Fromsoft känns inte som en studio som vänder näsan efter pengarna i precis vartenda läge som går. Soulsformulan blöder också över i andra genrer, förfinas och raffineras på nya sätt av folk med andra idéer. och jag tror inte att Fromsoft varken vill eller bör stå kvar och stampa. Då känns de nog snart som spelvärldens Bruce Springsteen. Det är bra och stabilt och man vet vad man får, men spännande kan det aldrig bli igen.
Älskade Sekiro och det nästan uteslutande för sin combat. Det här halvmjäkiga stealthandet och svingandet med grappling hook har jag gjort i minst fem andra spel, men aldrig har det varit så roligt att slåss med svärd. Det borde Fromsoft gå vidare med. De kan behålla sin formula med bossfajter och corpseruns och allt vad det är, men jag hoppas att de svarvar vidare på ett spel med ännu lite tajtare combat med mer djup. Mer intrikat, gärna svårbemästrad spelmekanik, men inte fler gadgets och kastknivar.
Håller helt med dina tankar! Blir inte ledsen ifall det kommer Elden Ring 2, men hoppas mer på att det försöker gå mot något nytt som Sekiro var, fast större. ska bli spännande att se!
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Dom får gärna göra något nytt som med Sekiro! Fantastiskt spel som bevisade att dom kan annat!
Ett Bloodborne 2 hade inte varit fyskam! Men förstår om dom skippar exklusiva titlar och satsar på något för alla maskiner istället.
Annars säger jag inte nej till ett mer linjärt Soulsborne igen i någon ny värld
Håller med, Sekiro är lätt min favorit från Fromsoft, skulle vara roligt med en uppföljare!
king's field 5, eller en remake på KF4. började precis spela 4an igen på PS2 och det verkligen dryper av elden ring / soulsborne-atmosfär, fast känns samtidigt väldigt annorlunda.
Ett modernt King's Field får de gärna göra för mig. De är ju lite föregångarna till Souls-spelen.
"Writer and Fighter"
Nått med vampyrer, kanske även dra inspiration från Castlevania.
Konami kan låta FromSoftware göra något vettigt med Castlevania. Ett castlevania med inslag av souls.
Hoppas på något nytt. Gärna någon biomekanisk mardröm eller något under vattenytan. Gameplaymässigt vet jag inte riktigt. Inget nytt soulslike rakt av men det får gärna behålla kärnan likt Sekiro. Eller kanske något mer åt survival horror genren.
Vad det än blir har jag svårt att se dom misslyckas.
Ett spel där vi får uppleva världarna i Dark Souls/Elden Ring innan saker och ting börjar gå söderut. Behöver nödvändigtvis inte vara ett actionspel.
Har många gånger tänkt att det vore en cool premiss i något av deras spel.