Klart: de första olympiska spelen i e-sport hålls 2025

Robot
Klart: de första olympiska spelen i e-sport hålls 2025
Backloggens befriare

World Cyber Games då?

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Rekommenderar att lyssna på Speljuntans dokumentär "Bluff och Bågskytte" gällande den omfattande korruption som genomsyrar IOC och esportsveckan 2023.

Medlem

Esport i all ära. Men jag tycker OS är alldeles för spritt som det är. Tycker de bör gå tillbaka till grenarna från det gamla Grekland och hålla sig där. Diskus, spjut, springa, hoppa osv

Varför behöver vi OS i esport, surfing och handboll?

Medlem

Precis som med "vanliga" OS kommer jag inte kolla.

För övrigt, undra hur mycket de betalade för att få det,

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Esport i all ära. Men jag tycker OS är alldeles för spritt som det är. Tycker de bör gå tillbaka till grenarna från det gamla Grekland och hålla sig där. Diskus, spjut, springa, hoppa osv

Handboll är kul.

Medlem

Samarbete med Saudiarabien = muthärva.

Medlem
Skrivet av freddeboden:

Samarbete med Saudiarabien = muthärva.

Och stening!

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skribent
Skrivet av ScorchPipe:

Friidrotts VM är ju i princip vintage OS. Dock saknas brottningen.

signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Lägg ner OS och bura in dom ansvariga

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Och stening!

Visserligen är det Saudiarabien det gäller nu. Men ni förstår min poäng.

Medlem

Fuck that place.

Medlem

Att läsa detta är precis som att höra frugan säga att hon tagit fram snacks och dricka en fredagskväll. Man blir glad och taggad tills man sätter sig i soffan och inser att det är äppelbåtar och ett glas kranvatten.

Medlem
Skrivet av showerguy:

https://www.youtube.com/watch?v=rg6m34eIC7c&ab_channel=Pira

Visserligen är det Saudiarabien det gäller nu. Men ni förstår min poäng.

Nej, jag förstår inte din poäng.

signatur

Nej tack^5.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Nej, jag förstår inte din poäng.

Det tror jag nog att du gör...

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det tror jag nog att du gör...

Att Zlatan är dum i huvudet? Nej jag förstår på riktigt inte vad din poäng är. Utveckla gärna.

signatur

Medlem

Var redo på "General Amiral Aladeen vinner igen".

Medlem

men usch hoppas ingen är dum nog och åker dit.

Medlem

Skeptisk tills de går ut med vilka spel som gäller, om det är samma lineup som 2023 så är ju detta extremt ointressant.

Medlem

Inte för att jag (en inbiten gamer) tog E-sport särskilt seriöst till att börja med, men det här gör ju inte saken direkt bättre.
Synd för de som gillar E-sport, dock.
Sen igen... allt går att köpas för pengar. Saudi var inte först på bollen när det kommer till att få som de vill genom att kasta pengar omkring sig.

Medlem

Att säga "OS i E-Sport" är som att säga "Tennis i Stockholm Maraton"
- Men det är inte i Stockholm och vid en annan tidpunkt.
Sporter är med i OS - Du har inte OS i en sport.

men ni som typ avgör vad folk vet och inte tänker mest klick - klickity klick-klack.

Även fast det ni skriver inte ens makes fundamental goddam sense.
@JonnyMyrén Hur många gånger måste man påpeka att gylfen är öppen innan den stängs?
Jag vill inte se den där skiten och jag kan inte tänka mig att någon annan vill heller.
Stranger danger.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Läste artikeln, det nämns inte men kommer de köra på med den nu accepterade galenskapen att ha mäns e sport och kvinnors e sport? Skilda kategorier och medaljer?

Medlem
Skrivet av philgapin:

Att läsa detta är precis som att höra frugan säga att hon tagit fram snacks och dricka en fredagskväll. Man blir glad och taggad tills man sätter sig i soffan och inser att det är äppelbåtar och ett glas kranvatten.

Vad fan är äppelbåtar? Lät ju super mys Min fruga snaxar torkad små fisk det stinker av ba helvete.

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Till och med Breakdance är på OS-schemat så alla gränser är tydligen utsuddade.

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Att säga "OS i E-Sport" är som att säga "Tennis i Stockholm Maraton"
- Men det är inte i Stockholm och vid en annan tidpunkt.
Sporter är med i OS - Du har inte OS i en sport.

men ni som typ avgör vad folk vet och inte tänker mest klick - klickity klick-klack.

Även fast det ni skriver inte ens makes fundamental goddam sense.
@JonnyMyrén Hur många gånger måste man påpeka att gylfen är öppen innan den stängs?
Jag vill inte se den där skiten och jag kan inte tänka mig att någon annan vill heller.
Stranger danger.

Du får ta dina invändningar med IOC. De är auktoritet i frågan och de som har valt att kalla det för olympiska spel i e-sport. Jag lägger fram det beslut som har fattats och parterna som är involverade, så får folk dra sina egna slutsatser om det hela.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Du får ta dina invändningar med IOC. De är auktoritet i frågan och de som har valt att kalla det för olympiska spel i e-sport. Jag lägger fram det beslut som har fattats och parterna som är involverade, så får folk dra sina egna slutsatser om det hela.

Sant, det går typ inte att hålla dig till svars för det du skriver när du egentligen bara vidarebefodrat en press-release.

Folk som har något problem märä från la för fan kontakta dom som skickade press-releasen!

signatur

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Sant, det går typ inte att hålla dig till svars för det du skriver när du egentligen bara vidarebefodrat en press-release.

Folk som har något problem märä från la för fan kontakta dom som skickade press-releasen!

Jag förstår ärligt talat inte varför du är så antagonistisk. Jag var väldigt noga med att inte skriva att e-sport har lagts till i OS, utan att IOC har bestämt att det ska hållas ett separat OS just för e-sport. Oavsett vad du eller jag tycker om det så är det ett faktum att IOC är auktoriteten som bestämmer huruvida något ska klassas som OS/OS-relaterat eller inte.

Det vore inte särskilt seriöst av mig att slå fast att "Det här är helt fel och egentligen inte alls OS i e-sport!!!" Det vore dessutom helt överflödigt. Medelåldern på FZ är väldigt hög och folk här är fullt kapabla att bilda sig en egen åsikt och uppfattning baserat på den fakta som läggs fram, utan att jag behöver säga åt dem vad de ska tycka.

Du och många andra tycker inte att det borde kallas för OS i e-sport, men jag vågar garantera att det finns många som inte alls håller med om det. Dela gärna med dig av din åsikt och missnöje om det som har bestämts, men skippa att göra påhopp på mig för att jag rapporterar om det på ett ovinklat sätt.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag förstår ärligt talat inte varför du är så antagonistisk. Jag var väldigt noga med att inte skriva att e-sport har lagts till i OS,

Ja, det var precis det jag märkte..

Så länge det är otydligt vad detta faktiskt innebär så har du ju en artikel som befogar läsarens intresse.
Så fort du skriver: "OBS: Det här har inget med FAKTISKA OS att göra, och E-Sport är fortf inte med där... Och det verkar mest vara ett Saudiarabiskt PR-jippo så blottar du att det finns ingenting här att klicka på..

In fact: Folk skulle nog aktivt inte klicka bara för att begränsa spridningen av det här tramset så mycket dom kan om dom egentligen visste vad det egentligen handlade om.

Så jag är inte det minsta förvånad att du är noga med att aldrig säga hur fan det egentligen ligger till...
Jag är LITE nyfiken om det är så att du tror själv att anledningen till att du begränsar läsarens tillgång till den klara tydligen informationen är av typ press-etiska skäl?

För i mitt huvud så känns det orimligt att en människa kan vara så tydligt medveten kring precis vad dom inkluderar och inte - men samtidigt inte förstå varför.
Lixom.. Har typ "journalist"-machiavelli skrivit ett facit som ni mest bara följer men ingen förstår... Eller nått?

Vill försöka plocka fram nån TLDR lärdom: Tappa upp ett bad eller något och ta en ordenlig funderare kring varför du förstog det var noga att INTE påpeka att E-Sport INTE är med i OS..
Eller vafan... Ska jag behöva göra såhär mycket arbete för att den som borde vetat ska förstå vad som redan borde vara tydligt?

Kolla över ditt argument igen - om du inte hittar rötan i det så har du inget här att göra..
In fact om du hittar rötan i det så är du direkt skadlig.

Sen är det lätt hänt att man stänger ute den som visar en massa röta, ist för den som skapat skiten.
If so god bless and peace to all.

signatur

Medlem

Om man drar upp 13 miljoner fat olja á 82 dollar styck varje dag året runt så kan man köpa vad man vill. IOK är världens i särklass mest korrupta organisation så det passar ju rätt bra in i bilden.

p.s. Blir det slöjtvång för kvinnliga tävlande?

12
Skriv svar