Lego visar upp läckert Super Mario World-relaterat bygge

Robot
Lego visar upp läckert Super Mario World-relaterat bygge
Medlem

Synd att lego ska vara så himla dyrt bara

Medlem

Undrar hur måtten blir på den, behöver flytta till större för Lego is really on a roll

Medlem
Skrivet av Cho-Arrim:

Håller med, deras popularitet har ökat så lavinartat så även priserna gjort det och blivit mycket dyrare än det är värt (vad jag känner då, det är såklart värt vad människor är villiga att betala för det) men å andra sidan säger ju många att Lego har blivit bättre investering än guld, aktier och whatnot så en kanske skulle köpa det som investering och pensionsspara med Förövrigt tycker jag detta är en riktigt läcker uppsättning, och då jag älskade Super Mario World som liten (eller ja, gör det ju fortfarande) så skulle jag nästan vilja ha en för min inre sjuåring.

Medlem

Lego har väl alltid varit dyrt. Sen att folk ska tro att priset ska vara fix precis som spel varit sista 20 åren är väl att önska för mycket.

Medlem

De tjänar mycket på att sälja plast.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

"Mario & Yoshi släpps den första oktober och kommer kosta $129.99 vilket gissningsvis kommer landa på närmare 1500 svenska kronor."

1769,90 på Legos hemsida.

Medlem
Skrivet av Cho-Arrim:

Skrivet av Kavakava83:

Lego har väl alltid varit dyrt. Sen att folk ska tro att priset ska vara fix precis som spel varit sista 20 åren är väl att önska för mycket.

LEGO dyrt?

Ja det beror väl på vad man jämför med... vissa köper grafikkort för 20.000 kr utan att tveka. xD

Med tanke på livslängden så tycker jag personligen att LEGO är relativt billigt... iallafall jämfört med det mesta annat.

Medlem

Villhöver detta 😀

Medlem
Skrivet av Exxo:

LEGO dyrt?

Ja det beror väl på vad man jämför med... vissa köper grafikkort för 20.000 kr utan att tveka. xD

Med tanke på livslängden så tycker jag personligen att LEGO är relativt billigt... iallafall jämfört med det mesta annat.

Seten som är samarbeten med andra företag är tyvärr rätt dyra även i Lego-mått räknade.
Back in the days räknade man med 50-70öre per bit i snitt.
Numera får man räkna med en (eller tyvärr en dryg) krona per bit.

Detta det ligger alltså på runt 1700:- för 1200 bitar så det får tyvärr anses som dyrt.

Det man kan hoppas på är lägre priser när/om det kommer till andra ÅF, Lego är överlag dyra från sin egen hemsida.

Medlem
Skrivet av TaktiskT:

"Mario & Yoshi släpps den första oktober och kommer kosta $129.99 vilket gissningsvis kommer landa på närmare 1500 svenska kronor."

1769,90 på Legos hemsida.

Lego tar otroligt mycket mer på sin hemsida än att köpa det från andra företag.

Jag köpte Optimus prime för 1400kr och den kostar över 2000kr på Lego hemsida

Likadant med Bumblebee 1300kr på Lego hemsida och 899kr på andra sidor

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Otroligt fint lego! Vill helt klart ha allt men samlar inte längre i brist av plats. Har lite väl mycket i kartonger

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Jag vet inte vad som är bättre än kombinationen Super Mario och Lego. Mario är början på min spelhistoria och med 3000+ timmar kaizo Mario på mina 3 switches är det fortfarande med mig och jag kan aldrig sluta. Det enda mer givna Legoköpet vore Soundwave i samma storlek som Optimus Prime.

1
Skriv svar