Bekräftat – Mafia: Definitive Edition kommer till Game Pass
Vill hellre ha orginalet på Gamepass det var ju typ tusen år sedan man spelade!
Jag körde originalet på gammel-Xbox strax innan remaken kom. Originalet håller inte. Grafiken är rätt kass (GTA III på samma apparat ser betydligt bättre ut) och styrningen är rent ut sagt usel. Det enda som håller är storyn.
Det ska sägas att originalet på PC är betydligt bättre än versionerna på Xbox och PS2. Jag har dock spelat för lute för att kunna uttala mig om hur bra det håller idag.
Riktigt bra spel, utklassar alla GTA som släppts
Lätt! Försökte spela gta v direkt efter jag spelade it mafia här om veckan men bilarna i gta har ju fysik som om dom vore av papp
Det är bara för att jag började spela det för några dagar sedan!
Det är riktigt bra dessutom.
Samma här, började spela i helgen. Precis innan spelade jag igenom Sleeping Dogs och Mad Max, hittade Mafia därefter när jag var sugen på mer.
Fungerar helt ok på Steam Deck. Ca 40 fps och 3h batteritid.
Stämde. Trevligt, kanske man ska testa på.
https://x.com/XboxGamePass/status/1818376415391129653
Detta ska tydligen vara resten av listan:
Sopa: Tale of the Stolen Potato – August 6
Creatures of Ava – August 7
Crash N Sane Trilogy – August 8
Mafia: Definitive Edition – August 13
Wargrove 2 – August 15
Atlas Fallen – August 22
Core Keeper – August 27
The more I practice, the luckier I get.
Stämde. Trevligt, kanske man ska testa på.
https://pbs.twimg.com/media/GTwrtllWoAAy6-h?format=png&name=l...
https://x.com/XboxGamePass/status/1818376415391129653
Detta ska tydligen vara resten av listan:
Sopa: Tale of the Stolen Potato – August 6
Creatures of Ava – August 7
Crash N Sane Trilogy – August 8
Mafia: Definitive Edition – August 13
Wargrove 2 – August 15
Atlas Fallen – August 22
Core Keeper – August 27
Kul! Crash var också riktigt bra. Förhållandevis gamla spel, men ändå uppskattade titlar till tjänsten.
Riktigt grymt spel, och vilken comeback för Hangar 13 efter urusla Mafia 3.
Spelade klart det igår, riktigt jäkla bra!
Jump in.
Det hade kunnat haft allt. Musiken, atmosfären, karaktären, bilarna osv. Men det fanns ingenting. Repetativt, bottenlös story.
Bara jag som gillade Mafia 3? Körde igenom det två gånger.
Jag körde originalet på gammel-Xbox strax innan remaken kom. Originalet håller inte. Grafiken är rätt kass (GTA III på samma apparat ser betydligt bättre ut) och styrningen är rent ut sagt usel. Det enda som håller är storyn.
Det ska sägas att originalet på PC är betydligt bättre än versionerna på Xbox och PS2. Jag har dock spelat för lute för att kunna uttala mig om hur bra det håller idag.
Xbox-versionen var kass redan när den släpptes.
Jag tycker PC-versionen håller än idag, till skillnad från nästan alla spel idag är det ett skjutspel designat för mus+tangentbord likt Max Payne 1&2 och Jedi Outcast/Academy.
Enligt mig mycket roligare än "cover-shooters" som är designade för att fungera med kontroll likt det nya Star Wars-spelet eller remaken av Mafia, betydligt mer utmanande också.
Minns att Daniel Vavra klagade på Twitter över att de förstört gameplayet i remaken, men det var nödvändigt att ändra det för att kunna släppa det på alla plattformar.