Snabbkollen – Hur tjock är din backlogg?
Äger runt 1200 spel som jag inte har spelat ännu... Har delat upp backloggen i A, B och C-tiers där A är spel jag verkligen vill spela och C är spel som jag förmodligen aldrig kommer att komma till. Runt 400 spel i varje kategori, något mer i A.
De allra flesta A och B-spel är på Xbox och PS, några få på Switch. Det mesta i C är på pc, mycket skräp där.
Jump in.
Backloggen är enorm, mestadels för att jag köpt på mig massa humble indie bundles och lagt in spelen på Steam för enkelhetens skull. Intalat mig att jag ska spela dem en dag. Vilket jag såklart ska också. En dag så. Men känns ändå bra att jag inte bara köpt spelen utan stöttat olika saker längs vägen också
Jag tror jag har 400 titlar på GOG. Har spelat mindre än 50 av dem.
"0", "10", "20" som alternativ. Skämtar ni? Det räcker väl med en rea för att skramla ihop 20 spel till backloggen, speciellt om man lägger till freebies från Epic och GOG också.
Nånstans mellan 200 och 300 i min backlog. Gissar dock tyvärr på att många av dem inte går att spela idag, iaf inte utan rejält med strul först.
Cptn BaseballBatBoy!
Jag äger ju lixom hundratals spel och har väl tänkt spela allt men vet samtidigt att det inte är möjligt. Så vad räknas egentligen som backlogg?
1. Alla spel jag äger?
2. Spel som jag har köpt och skulle vilja hinna spela om jag kunde leva tills jag var 300 år gammal?
3. Spel som jag har köpt och som jag vet att jag faktiskt med stor sannolikhet kommer att spela?
4. Alla spel som jag har tänkt att klara dom närmaste åren (oavsett om jag har köpt spelet ännu eller ej).
Jag har en fantasi backlogg också kan man säga som inkluderar precis varenda jävla spel som jag någon gång skulle vilja spela och då pratar vi säkert tusentals spel 😆
0
Har nog runt 45-50 spel i mitt Steam bibliotek, har inte spelat ut eller klarat alla men jag har iaf spelat igenom större delen minst halvvägs. Jag köper inte spel som jag inte tänker spela direkt efter köp.
Sen så har jag även GamePass som gjort att jag köper väääldigt få spel nu för tiden. Det enda spelet jag köpt under dem senaste 2 åren är Battlefield 2042 (stort misstag....).
Dom som "håller rent" är antagligen dom som tjatar om att det inte kommer några spel. Till er måste jag ge lite tips. Brädda ert spel bibliotek. Börja spela minst ett mmo eller multiplayer spel som "aldrig" har ett slut. Och skaffa ett barn till. Sen kan vi snacka om vem som "håller rent" igen.
Dom som "håller rent" är antagligen dom som tjatar om att det inte kommer några spel. Till er måste jag ge lite tips. Brädda ert spel bibliotek. Börja spela minst ett mmo eller multiplayer spel som "aldrig" har ett slut. Och skaffa ett barn till. Sen kan vi snacka om vem som "håller rent" igen.
Haha!
Cptn BaseballBatBoy!
20-50 spel i backloggen som jag åtminstone tänker starta igång och testa.
Utav dessa är det ca. 10 jag vill spela klart.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Backlog? Jag köper ett spel när jag vill spela det, sen spelar jag det. Min backlog är snarare spel jag vill spela om.
Spel man vill spela om är verkligen en backlog. Man vill testa nytt så man väljer att inte spela om gamla favoriter pga. "tidsbrist"
Jag äger ju lixom hundratals spel och har väl tänkt spela allt men vet samtidigt att det inte är möjligt. Så vad räknas egentligen som backlogg?
1. Alla spel jag äger?
2. Spel som jag har köpt och skulle vilja hinna spela om jag kunde leva tills jag var 300 år gammal?
3. Spel som jag har köpt och som jag vet att jag faktiskt med stor sannolikhet kommer att spela?
4. Alla spel som jag har tänkt att klara dom närmaste åren (oavsett om jag har köpt spelet ännu eller ej).
Jag har en fantasi backlogg också kan man säga som inkluderar precis varenda jävla spel som jag någon gång skulle vilja spela och då pratar vi säkert tusentals spel 😆
Nummer 2 är backlog enligt mig. Plus som nämnt ovan, spel som man vill spela om.
Knepet att inte köpa på sig spel om man ändå inte har tid att spela . Men ha-begäret är stort ser man här i svaren 😂
Köper väldigt försiktigt mina spel. Är det någonting jag är osäker på om det är för mig eller inte brukar jag köpa det fysiskt till konsol för att kunna sälja det vidare eller testa på Steam för att kunna returnera det och få pengarna tillbaka.
Men jag är ganska duktig på att spela en bit för att sedan bli intresserad av ett annat spel och börja köra det i stället. Bollar just nu med 3 spel samtidigt.
Så ja jag har en hel del oklarade spel som ligger på min backlog.
Brukar även återspela en del spel som jag blir sugen på.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Tekniskt sett så har jag kanske 500 spel på Steam, men det var länge sedan jag la till nya spel där som jag inte skulle spela direkt. Numera köper jag enbart ett spel om jag ska spela det omedelbart, så anser backloggen som tom. Har diverse spel på önskelistan, men det är mer för att när jag väl ska spela ett nytt spel brukar jag börja med att kolla vad som är nedsatt i pris.
Så jag har ingen backlogg, enbart en lista av spel jag i rätt väder kan vara intresserad av
Ska man ha en ambition om att spela klart spelen för att de ska vara i Backloggen?
Jag har blivit så pass gammal att jag insett att jag inte vill lägga tid på spel som inte ger mig så mycket. Har en rätt lång lista på spel som varit gratis via PS+ eller liknande där jag spelat spelen någon timme men kommit till en punkt där jag sagt till mig själv att ”Nej, men det här kommer jag aldrig orka spela klart”.
Med det i bakhuvudet är min backlog rätt kort.
Heja Blåvitt