Xbox-försäljningen fortsätter minska, men spelavdelningen ökar
Går man in på en affär som normalt säljer spel, så får man ju känslan att xbox är i konkurs för fan. Tom ullared har slutat ha en xboxdel, ullared som säljer allt i miljontal.
Är xboxare sen första boxen och det är deppigt att man inte får tag i fysiska ex längre och aldrig får gräva i en reabinge längre.
Ja, vi drar uppenbarligen olika slutsatser. Vet inte om det finns så mycket att tillägga som för diskussionen framåt. Men jag reagerar lite för ditt påstående att spelare på Xbox är casuals i mindre grad än på PlayStation. Vet inte om det finns något som helst stöd för det. Sådant borde ju märkas i vilken sorts spel som säljs, men tar vi en snabbtitt på slumpmässig månad (i detta fall april) tycker jag att topp 10 känns väldigt casual. Jag skulle tro att väldigt många som köper en PS5 eller Xbox gör det för att spela fotbollsspel, Call of Duty och några andra stora varumärken. Och så köper man kanske ett och annat exklusivt storspel under generationen.
Inga belägg för det mer än en känsla, så inte särskilt vetenskapligt från min sida Men jag menar det mer i kontexten att PS är default-konsol, i framförallt Europa, så de borde ha en större mängd casual-spelare som driver upp antalet sålda konsoler etc. Har väl inte så mycket bäring på den här diskussionen kanske, nej.
Men ja, topp 10 är ofta väldigt lika oavsett plattform.
Det är kul att diskutera, man behöver inte vara överens och jag uppskattar när det hålls på en så här trevlig nivå! Jag hoppas naturligtvis att jag har rätt, alternativet är inte särskilt lockande. Jag är konsolist, och kommer att gå dit konsoler finns så länge det är en möjlighet. Vill inte Xbox ha mig så flyttar jag!
Jump in.
Inga belägg för det mer än en känsla, så inte särskilt vetenskapligt från min sida Men jag menar det mer i kontexten att PS är default-konsol, i framförallt Europa, så de borde ha en större mängd casual-spelare som driver upp antalet sålda konsoler etc. Har väl inte så mycket bäring på den här diskussionen kanske, nej.
Men ja, topp 10 är ofta väldigt lika oavsett plattform.
Det är kul att diskutera, man behöver inte vara överens och jag uppskattar när det hålls på en så här trevlig nivå! Jag hoppas naturligtvis att jag har rätt, alternativet är inte särskilt lockande. Jag är konsolist, och kommer att gå dit konsoler finns så länge det är en möjlighet. Vill inte Xbox ha mig så flyttar jag!
Ja, det är ju för diskussionen vi är här! Jag hoppas också att du har rätt.
Jag tror att det lite paradoxalt är alla uppköp de senaste åren som kan "fälla" Xbox som konsolformat.
Om MS ekonomer tittar på siffrorna från uppköpta utgivare och studior och ser att det kommer in mer pengar från spelförsäljning på andra format än vad det gör från Xbox så är det svårt att motivera en fortsatt större satsning på ett eget format.
Jag tror att Xbox kommer övergå till att bli Xbox-märkta PCs som kommer sälja några miljoner enheter per år. Dessa kommer dock vara dyrare än konsoler då man inte kan subventionera priset på samma sätt.