Göteborgare se hit!
Fick upp denna videon i flödet
Tycker det är bizzart att vår stad ej har ändrats mer sen denna videon är tagen, man känner igen det mesta platserna första halvan av videon i alla fall, det som ändrats mest är ju när vagnen kommer till ohlskroken och det efter.
Vad tycker ni? Känner ni igen er?
Nu är inte jag göteborgare men varit där på praktik och festivaler (Way Out West och Göteborg filmfestival) och tycker det är väldigt mysig stad! Skulle mer än gärna bo där i framtiden! Just det, var där på konsert också på Pustervik, liten men mysigt ställe! Ska dit igen nästa vecka på Way Out West igen för tredje gången, nån mer som ska dit?
Nu är inte jag göteborgare men varit där på praktik och festivaler (Way Out West och Göteborg filmfestival) och tycker det är väldigt mysig stad! Skulle mer än gärna bo där i framtiden! Just det, var där på konsert också på Pustervik, liten men mysigt ställe! Ska dit igen nästa vecka på Way Out West igen för tredje gången, nån mer som ska dit?
Jag skall dit på fredagen.
Jag skall dit på fredagen.
Kul! Något speciellt du ska se då?
Kul! Något speciellt du ska se då?
Det är främst Fred Again, men det är mycket som är bra på fredagen. PULP, Slowdive, Sampha spelar då med vilka jag lär se!
Apropå det här (har också kikat lite av de där YT-klippen innan) kan jag rekommendera Lantmäteriets karttjänst - den har med flygfoton från ca. 1960, ca. 1975 och nutid. Kul om man vill se hur samhället förändrats, från ovan.
(Kommer befinna mig på WoW ett antal timmar på lördagen, on another note.) ^^
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Det är främst Fred Again, men det är mycket som är bra på fredagen. PULP, Slowdive, Sampha spelar då med vilka jag lär se!
Ah, Slowdive ska jag försöka se också! Men är främst där för filmerna.
Häftig video, Brunnsparken kände man igen direkt
Här har vi Vågmästareplatsens hållplats. Slutet på 1960- talet.
<Uppladdad bildlänk>
Helt sjukt ändå att några av de spårvagnarna är fortfarande i bruk så här 60 år senare!
Och platsen har inte ändrats mycket den heller.
Hittade denna bilden, vet ej när den är tagen men gissar 50 talet:
Ja dessa gator har man ramlat fram på fyllan på tusentals gånger...
Hellström är det du?!
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Hellström är det du?!
Kanske... Om inte annat hänger han ofta på mitt jobb
1# FZ Troll
Kanske... Om inte annat hänger han ofta på mitt jobb
hmm. :P.
Som en från hisingen och en göteborgare (dock bort lite längre upp ett tag) så har man alltid goda minnen från göteborg. 2 metaltown, en metalbar där ens vän spydde i ett glas och dom bad en att gå, men dom var inte otrevliga kring det hela, riktigt trevliga typer. sett mustasch ett par gånger.
Ville addera ett dåligt minne här, men skippar det.
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance