Wreckfest 2 tillkännagivet!
Hoppas med vr stöd , men troligen förgäves ,lirar ettan fortvarande
Tänkte precis samma, Wreckfest med VR stöd 👌
Är Wreckfest värt ett köp? Är på rea på Steam just nu
Det tycker jag. Skön känsla att sladda runt på grus och asfalt, hyfsat långt karriärläge med ganska bra variation av spellägen, bilar och kartor. Funkar också bra på Steam deck.
Är Wreckfest värt ett köp? Är på rea på Steam just nu
Sjukt roligt spel! Riktigt go känsla oxå. Vi lirar fortfarande ett gäng på multiplayer.
2:an blir ett solklart köp!!!
Varför ge upp innan man vunnit? Den som bromsar först bromsar för tidigt.
Blir lite sugen att testa ettan faktiskt, aldrig kört det. Läste recension här på fz och kollade lite gameplay, känns som att jag skulle gilla det. Blir nog ett bra komplement till F1 som typ är det enda racingspelet jag kör just nu.
Passande att det ligger på rea just nu!
Cause i need to watch things die
Det tycker jag. Skön känsla att sladda runt på grus och asfalt, hyfsat långt karriärläge med ganska bra variation av spellägen, bilar och kartor. Funkar också bra på Steam deck.
Sjukt roligt spel! Riktigt go känsla oxå. Vi lirar fortfarande ett gäng på multiplayer.
2:an blir ett solklart köp!!!
Ni säljer in det bra 😄 Blir köp!
Åhh så rolig nyhet. Älskar första Wreckfest och har spelat det mycket. Hoppas de fortsätter ha stöd för min G25 ratt också! (till skillnad från skitspel som NFS som inte verkar bry sig om att ha stöd för äldre rattar längre...)
Blir ett givet köp om det är lika bra som ettan och helst bättre! Älskade folkrace känslan i ettan, nostalgi från barndomen när man åkte runt och såg på folkrace!
Riktigt kul! Om ni vill stilla begäret med liknande men vill ha mer arkad rekommenderar jag varmt https://store.steampowered.com/app/1664220/TRAIL_OUT/
Finns demo!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Ni säljer in det bra 😄 Blir köp!
Personligen så är MP-delen roligast. Om man hittar en bra server där folk kör med lite vett i skallen kan den bli jävligt tillfredställande race!
En nackdel dock, iaf då jag spelade är grindandet i SP för att låsa upp alla bilar samt trim till dessa. Finns ett hack i SP som gör att man får bra med cash så man kan låsa upp allt. Finns tutorials på yt.
Med det sagt så ser jag verkligen fram emot 2:an! 😎👍
Hoppas det blir 2 player split-screen i WreckFest 2. Det var typ det enda jag saknade. Ettan var riktigt skoj att få ratta runt bilar i hög fart längst finländska skogsbanor med en fantastisk fysik i hur bilarna betedde sig. Väldigt skoj spel.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Främsta felet med det första spelet var att det inte finns något splitscreen-läge för flera spelare, får hoppas att tvåan åtgärdar det.
Spelets Steam sida bekräftar att tvåan har stöd för split-screen.
Det står: "And if you have a friend at home, try the brand new split screen mode for unbeatable local fun!"
Spelets Steam sida bekräftar att tvåan har stöd för split-screen.
Det står: "And if you have a friend at home, try the brand new split screen mode for unbeatable local fun!"
Låter fantastiskt!