Hetaste spelsläppet i augusti -24
Så var sista sommarmånaden här, och även om det inte bjuds på en gigantisk buffé av spel att bunkra upp med inför höstmörkret, har vi några intressanta titlar som släpps under månaden.
Personligen är jag nog mest sugen på Black Myth: Wukong och dess akrobatiska apkung, och jag har fortfarande relativt höga förhoppningar på Star Wars Outlaws, gräsliga explosioner till trots.
Ett par andra svenskutvecklade spel på listan är Core Keeper, som lämnar early access i slutet av månaden och dessutom släpps på konsolerna, och Steamworld Heist 2, som ser ut att få riktigt bra omdömen.
Ett annat stort släpp är expansionen The War Within till World of Warcraft, som säkerligen lär locka tillbaka en hel del spelare.
Som vanligt: hojta om något ni vill rösta på inte finns med i listan så lägger jag till det, och känner ni att en titel redan är släppt så är den med stor sannolikhet inkluderad för att den kommer till en ny plattform. Mer info om kommande spelsläpp hittar ni i Releaselistan.
För egen del är det Tactical Breach Wizards. Tom Francis är en väldigt duktig utvecklare som tenderar att bygga riktigt bra gameplay loops (tidigare gjort Gunpoint och Heat Signature, rekommenderar båda varmt) och jag skulle bli förvånad om så inte är fallet även denna gång. TBW är även hans största spel hittills, såvitt jag förstått det.
Lägg till shapez 2 tack!
Done!
För egen del är det Tactical Breach Wizards. Tom Francis är en väldigt duktig utvecklare som tenderar att bygga riktigt bra gameplay loops (tidigare gjort Gunpoint och Heat Signature, rekommenderar båda varmt) och jag skulle bli förvånad om så inte är fallet även denna gång. TBW är även hans största spel hittills, såvitt jag förstått det.
Såg intressant ut 👍
Shadow of the Ninja - Reborn är ett spel jag verkligen ser fram emot, släpps den 29 augusti.
Shadow of the Ninja - Reborn är ett spel jag verkligen ser fram emot, släpps den 29 augusti.
https://www.youtube.com/watch?v=HnjdZaHEVZo
Ser coolt ut. Och härlig musik. Tillagt!
Uboat släpptes 2 augusti, bästa spelet jag spelat på ett bra tag. Men så växte jag upp med simulatorer på Amiga/PC och inte Nintendo. Att ligga nära botten och smyga medan man hör propellrar och ping från jagare på ytan, det är något speciellt med det. Väckte gamla minnen från ubåtsspel för länge sedan.
Uboat släpptes 2 augusti, bästa spelet jag spelat på ett bra tag. Men så växte jag upp med simulatorer på Amiga/PC och inte Nintendo. Att ligga nära botten och smyga medan man hör propellrar och ping från jagare på ytan, det är något speciellt med det. Väckte gamla minnen från ubåtsspel för länge sedan.
Fixat!
Fixat!
Tjao! New month new games!
Dessa spelen är inte med på Release listan, om du vill lägga till dem i september tråden:
Zoochosis
Beyond Galaxyland
Bloomtown: A Different Story
The Casting of Frank Stone™
Thank you!
Tjao! New month new games!
Dessa spelen är inte med på Release listan, om du vill lägga till dem i september tråden:
Zoochosis
Beyond Galaxyland
Bloomtown: A Different Story
The Casting of Frank Stone™
Thank you!
Grym! Ska försöka få upp den i början av nästa vecka.