Elden Rings storlek är på gränsen vad From Software klarar av att hantera resursmässigt

Robot
Elden Rings storlek är på gränsen vad From Software klarar av att hantera resursmässigt

Miyazaki vill satsa på flera mindre projekt.

#Elden-ring, #From-software

Medlem

Helt ärligt tycker jag att Elden Ring är lite väl stort.

Medlem
Skrivet av Divion:

Så länge världen är intressant kan världen vara hur stor som helt. Att utforska måste vara kul och känna sig nyfiken på vad som finns bakom kullen. Elden ring och två senaste Zelda spelen har lyckats jättebra med det.

Medlem
Skrivet av Divion:

Ja, jag sitter inte direkt och önskar att det var större!

Medlem

En remake på King's Field II önskas. Funkar även med King's Field V.

Skribent
Skrivet av Divion:

Jag tror inte han pratar om världen i sig, utan om själva projektets åtagande. Sen kan du ju förstås tycka spelet är för stort ändå.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Elden ring är ett underbart spel med så mkt överraskningar och coola moments. Så fattar att det är krävande på teamet. Men hoppas att nästa spel blir lika magiskt.

Medlem

Elden Ring är helt fantastiskt. Men Dark Souls med en mycket mer begränsad värld, var lika fantastisk. Hoppas på lite mindre projekt från dem. Oavsett är jag övertygad att FromSoftware levererar som vanligt.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Så länge världen är intressant kan världen vara hur stor som helt. Att utforska måste vara kul och känna sig nyfiken på vad som finns bakom kullen. Elden ring och två senaste Zelda spelen har lyckats jättebra med det.

Nu har jag inte spelat Elden Ring men Red Dead Redemption är verkligen så också tycker jag!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Kanske en remaster av Batman till Nes?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser hellre mer tight designade områden som tidigare DS spel.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Var det inte nån anställd på From Software som beskrev (om än på ett positivt sätt) en arbetsdag som en boss i Dark Souls eller dylikt?

Jag vill minnas spelpodden Speljuntan (gamla P3 Spel-gänget) nämnde det i nåt avsnit.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Jag har inget emot lite mindre öppna världar. I min tycke finns det gott om plats för spel både som Dark souls och Elden Ring

Medlem

Jag vill verkligen se From ta sig an Sci-Fi i nästa spel. Armored Core är ju mer åt det hållet än fantasy, men någon form av kärlek till stjärnorna och andra världar har de visat gång på gång. Löp linan ut nästa gång ❤️

Medlem

Älskade Elden Ring men jag tyckte det var lite väl stort/långt. Föredrar Dark Souls 3 + DLC I storlek.
Nu är jag även en 100% completionist så blev lite saftigt med 250+ timmar. Har inte orkat ladda om för Erdtree men blir nog till vintern.

Medlem
Skrivet av Divion:

Håller med. För många copy paste dungeons med bossar som är vanliga fiender senare i spelet.
Tyckte shadow of the erdtree var en tightare upplevelse överlag.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Håller helt med, la ner ca 140 timmar på Elden Ring och tyckte inte det blev tråkigt. Tappade bort mig någon gång och visste inte vad jag skulle och var tvungen att kolla nån guide men hade annars kul i princip hela tiden. Väldigt få spel som får till det. Gillade att om man körde fast på någon boss kunde man oftast gå vidare och komma tillbaka vid senare tillfälle, det var inte lika enkelt i DS spelen.
Nu får vi se om Erdtree håller samma klass.

Medlem

Resurserna sträckte sig till ett projekt i storlek med Elden Ring men Bloodborne i 60fps eller till PC var för mycket.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag spelade Breath Of The Wild på switch och tyckte världen kändes rätt död? (jag kan medge att jag inte spelade länge, kanske jag missat något? Har den på min switch som jag väldigt sällan använder)

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Testpilot
Skrivet av kebbe:

Resurserna sträckte sig till ett projekt i storlek med Elden Ring men Bloodborne i 60fps eller till PC var för mycket.

Har för mig att det är Sony som äger det IP: et så FromSoftware har inget att säga till om där, tyvärr.

Medlem

Världens bästa spel som någonsin gjorts. Att vissa tycker det är stort måste vara årtiondets
i-landsproblem.

signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Hoppas de gör något som påminner om Bloodborne men är något annat så att det inte ägs av Sony. En spirituell uppföljare.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Kris:

Världens bästa spel som någonsin gjorts. Att vissa tycker det är stort måste vara årtiondets
i-landsproblem.

Det får du tycka. Jag tycker världen är onödigt stor och det är inte FS bästa spel, utan den platsen går till Sekiro.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Har för mig att det är Sony som äger det IP: et så FromSoftware har inget att säga till om där, tyvärr.

Stämmer, Sony som äger rättigheterna.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Divion:

Men samtidigt ville jag inte att det skulle ta slut 😄❤️

Medlem

Kan tänka mig att ett åtagande i Elden Rings storlek måste vara massivt och oehört krävande. Speciellt med tanke på den skyhöga nivån mer eller mindre allt håller. Blir svettig och vimmelkantig bara av tanken på att designa en sådan best.

Personligen hoppas/tror jag att följande sker:

* Ytterligare en expansion till Elden Ring
* Bloodborne remake
* Sekiro 2
* Samarbete med Konami = nytt Castlevania

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

* Samarbete med Konami = nytt Castlevania

Bloodborne är mitt favvo 3D-Castlevania. Speciellt när man kommer till Cainhurst. Släng på lite Bloody Tears medan man spelar så blir castlevania-stämningen total 😄❤️

Medlem
Skrivet av androsynth:

Bloodborne är mitt favvo 3D-Castlevania. Speciellt när man kommer till Cainhurst. Släng på lite Bloody Tears medan man spelar så blir castlevania-stämningen total 😄❤️

Håller med, det är fantastiskt!

Tänk dig Draculas slott designat av From... 🤑🥲😱

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

* Ytterligare en expansion till Elden Ring

Tycker jag hörde ett uttalande tidigare att den nuvarande expansionen av Elden ring är den sista och de går vidare till andra projekt.
Men det kan väl alltid komma moddar då fans bygger egna banor.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller med, det är fantastiskt!

Tänk dig Draculas slott designat av From... 🤑🥲😱

Mumma 🤤 Nu blev jag galet Bloodborne-sugen 😄

12
Skriv svar