Prison Architect 2 försenas på obestämd tid
Svårt att bedöma detta. Antingen fortsätter Paradox på inslagen väg med dåliga beslut. Eller så har de lärt sig av haveriet med Cities Skylines II och insett att spel ska släppas när de är klara och inte när det passar bra i kalendern.
Man får hoppas på det senare.
Fast då känns det som att de borde insett det tidigare. Inte när de redan satt ett släppdatum.
Lägger man ner det här spelet också blir jag fan förbannad. Helvete.
Spelet ser tyvärr inte bra ut, saknar all charm från första spelet.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Sicket fiasko allt är med Paradox det senaste. Vafan.
Fisko? Tycker detta är grymt! Bättre det än att dom släpper halvfärdigt skäp som alla andra gör, liksom inte ens giganterna kan släppa ett spel som fungerar vid release..
Varken activision eller ea games klarar juuh av att släppa deras tittar utan att dom är fundamentalt trasiga vid release.
Vill tips er som går och väntar på något nytt management/sim/stadsbyggarspel.
Songs of Syx, är en blandning mellan Rimworld och Dwarf Fortress, otroligt kul spel skapat av en ensam person. Spelet är i EA fortfarande, det finns en demoversion att tanka kostnadsfritt men denna version ligger några uppdateringar bakåt i tiden (vad jag läst iallafall)
Kolla in det om ni gillade typ Banished
Detta känns väldigt konstigt, speciellt då utvecklarna har släppt en hel del med gameplay-videor (allt från tutorials till konverteringar av fängelser från första spelet) där spelet såg väldigt färdigt ut.
Hoppas på en release då jag själv tycker spelet ser bra och kul ut, där jag också ser fram emot Career Mode med en lite mer linjeformad struktur jag själv tycker om.