Xbox Game Pass - Augusti 2024 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Augusti 2024 - Part 1

Ny månad och dags för lite nya spel till Game Pass! Första halvan av augusti ger oss ännu ett ABK-spel (eller tre...) när Crash Bandicoot N.Sane Trilogy anländer på tjänsten. Dessutom med support för molnspelande, vilket inte är en självklarhet tyvärr när det gäller Activision-spel tack vare brittiska CMA. Det blir även ett Dag 1-släpp med Creatures of Ava som har release imorgon. Mafia: Definitive Edition ansluter också, riktigt bra spel så missa icke det!

Edit: Shadowdrop av DOOM+DOOM II med massa nya grejer såsom multiplayer!

Valorant har släppts på konsol och Game Pass-prenumeranter har riktigt trevliga perks: Alla agenter upplåsta (och direkt tillgång till nya som släpps) och 20% XP-boost för Battle Pass och events! Allt man behöver göra är att länka sitt Riot-konto så får man bonusarna.

För Ultimate-prenumeranter så finns det även perks att plocka hem till Stampede Racing Royale, Sea of Thieves och Naraka: Bladepoint.

Juli månads spel hittas här:
Xbox Game Pass - Juli 2024 - Part 1
Xbox Game Pass - Juli 2024 - Part 2

Nya titlar:

Creatures of Ava (7 aug, Series X|S+PC+cloud)

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy (8 aug, konsol+PC+cloud)

DOOM+DOOM II (8 aug, konsol+PC+cloud)

Mafia: Definitive Edition (13 aug, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 augusti: Airborne Kingdoms, Offworld Trading Company, Shadow Warrior 3, The Texas Chainsaw Massacre.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

signatur

Jump in.

Medlem

Kul med crash bandicoot, men så jäkla frustrerande svårt, är en balansgång det där.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Ambassadör
Xbox
Shadowdrop! -Nysläpp av DOOM+DOOM II!

Developed by id Software, and originally released in 1993, DOOM pioneered and popularized the first-person shooter, setting a standard for all FPS games. The critically acclaimed sequel, DOOM II, followed in 1994.

Now the definitive, newly enhanced versions of DOOM + DOOM II are available in a single combined release with Game Pass, Xbox One, Xbox Series X|S, and PC.

Detta ingår:

- DOOM
- DOOM II
- TNT: Evilution
- The Plutonia Experiment
- Master Levels för DOOM II
- No Rest for the Living
- Sigil
- Legacy of Rust (en ny episod som skapats gemensamt av id Software, Nightdive Studios och MachineGames)
- Ett nytt Deathmatch-kartpaket med 25 kartor

Sammanlagt finns det 187 uppdragskartor och 43 Deathmatch-kartor i DOOM + DOOM II.

Nya förbättringar

- Deathmatch och samarbetsläge online över plattformar för upp till 16 spelare¹

- Moddläsare inbyggd i spelet¹'²

- Välj mellan de ursprungliga midi-ljudspåren från soundtracken från DOOM och DOOM II, eller de moderna IDKFA-versionerna av Andrew Hulshult (inklusive helt nya DOOM II-inspelningar)

- Förbättrad prestanda med flertrådig rendering upp till 4K upplösning och 120 FPS³ på Xbox Series X|S och PC.

- Nu med KEX-motorn

- BOOM-källkompatibiliteten gör det möjligt att publicera hundratals community-skapade moddar från de senaste 25 åren i spelet

- Åtgärder för tillgänglighet, till exempel ett modernt teckensnitt som ökar läsbarheten, högkontrastläge, flerspelarchatt med text-till-tal och tal-till-text och annat.

- Översatt till 8 nya språk: mexikanska, spanska, brasiliansk portugisiska, polska, ryska, japanska, koreanska, traditionell kinesiska och förenklad kinesiska

#nyhetstips

signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

- Nu med KEX-motorn

Mariekex eller?

signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Mariekex eller?

Jupp, motorn tillverkas nu i Lettland med de andra "göteborgskexen"!

(Nä, det är Nightdives egna motor)

signatur

Jump in.

Medlem

Mafia blir det till att lira, tror jag körde en stund av originalet när det begav sig, men minns inget mer än att körandet inte var någon höjdare.

Lånar tråden lite. Ni som kör på Game Pass PC, är eran nedladdning relativt slö om man jämför med säg Steam? På Steam kommer jag upp i drygt 60-65MB/s, medan Xbox-appen hamnar jag runt 20-35MB/s.

Är deras servrar så pass mycket sämre?

Har googlat runt lite för tips men inget som direkt ökat hastigheten, tyvärr.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag får helt ok fart från gamepass på PC, inte steam-hastigheter men runt en 50-60MB/s åtminstone medans steam kan maxa min lina på 1000mbit utan problem. På Xboxkonsolen däremot kommer jag sällan upp i mer än 20-30MB/s.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Doed:

Jag får helt ok fart från gamepass på PC, inte steam-hastigheter men runt en 50-60MB/s åtminstone medans steam kan maxa min lina på 1000mbit utan problem. På Xboxkonsolen däremot kommer jag sällan upp i mer än 20-30MB/s.

För konsol låter det där sinnessjukt lågt, måste vara något fel? Jag ligger runt 6-700MB/s på nedladdningar.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

För konsol låter det där sinnessjukt lågt, måste vara något fel? Jag ligger runt 6-700MB/s på nedladdningar.

Jag vet inte jag har alltid legat så lågt. Visst den används trådlöst bara men inte som att den står långt ifrån routern så borde inte göra något heller, har förvisso inte testat med kabel alls kanske borde göra det, men allt annat trådlöst kan jag få ut mycket mer av så. PS5 och till och med min TV har snabbare trådlöst bara vid test så förstår inte varför inte Xboxen vill riktigt. Känns som att ladda ner på switch när jag hämtar hem spel!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Doed:

Jag vet inte jag har alltid legat så lågt. Visst den används trådlöst bara men inte som att den står långt ifrån routern så borde inte göra något heller, har förvisso inte testat med kabel alls kanske borde göra det, men allt annat trådlöst kan jag få ut mycket mer av så. PS5 och till och med min TV har snabbare trådlöst bara vid test så förstår inte varför inte Xboxen vill riktigt. Känns som att ladda ner på switch när jag hämtar hem spel!

Hm, jag kör kabel så testa det. Kan ju vara wifi som spökar!

signatur

Jump in.

Medlem

Jo kanske, jag ska testa bara för att men vill inte egentligen ha kabel till den då det inte är något akut och viktigt som spelas på den så finns inte egentligen plats i routern, och har inte köpt någon nätverksswitch just för att trådlöst räcker. Men när man sitter och laddar ner vill man ju att det ska gå fort!

Inga andra wifi-enheter går så långsamt heller och Xboxen är bara två meter från routern så inga konstigheter alls annars, är just bara Xboxen som inte verkar vilja köra wifi snabbare.

Medlem

Vare sig ni har spelat Maffia innan eller inte. Spelet i sig är skit bra och Definitiv Edition är en rejäl potenshöjare. Missa inte detta!

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Jupp, motorn tillverkas nu i Lettland med de andra "göteborgskexen"!

(Nä, det är Nightdives egna motor)

Khaos & EXplosion engine?

signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar