Medlem

Nyheterna på swec har också blivigt dåliga som @PeTTs0n skrev visade exempel på en skribent som totalt saknar fingertoppskänsla med communityt.
Sen skrivs många nyheter med inlägg vad skribenten personligen tror/tycker som en del i nyheten vilket blir missvisande.
En del moderstorer har också pinne i arslet och modererar som att pinnen sticker ut och välter porlin i en porslinbutik.
Det är mer offtopic på swec totalt sett än teknik.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nyheterna på swec har också blivigt dåliga som @PeTTs0n skrev visade exempel på en skribent som totalt saknar fingertoppskänsla med communityt.
Sen skrivs många nyheter med inlägg vad skribenten personligen tror/tycker som en del i nyheten vilket blir missvisande.
En del moderstorer har också pinne i arslet och modererar som att pinnen sticker ut och välter porlin i en porslinbutik.
Det är mer offtopic på swec totalt sett än teknik.

Undrar nästan hur äkta den där "Anders" är, eller om det bara är ett paraplykonto för maskinöversatta och/eller AI-skrivna artiklar.
Kikar man på posthistoriken är det så gott som varenda dag 2 artiklar, en klockan 05:30 (med några minuters diff) och en klockan 09:00 (kan också diffa några minuter). Det finns vissa undantag (någon dag är det klockan 11:00, någon dag kl. 13:00, någon vid 15:00 och någon 19:00 - och vissa dagar är det 3 artiklar i stället för 2), men det är liiiite för konsekvent för att nästan vara suspekt.

Eller så är det bara någon som slaviskt följer ett kontrakt om att mata ur sig X antal artiklar per dag, och är såpass vän av ordning att denne sätter samma publiceringstid på sina artiklar. 😏 /Foliehatt av 😅

Verkar ju vara en rutinerad skribent när man kikar runt lite, så då kan man ju verkligen fråga sig varför artikelkvaliteten så ofta är tveksam.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

SweClockers börjar jag bli mindre aktiv i nu för tiden.

Många av de nya som har kommit till SweClockers/Skribenter har förstört lite av sidans yngre glansdagar.

Fredagspanelen, vafan hände med den!?

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Undrar nästan hur äkta den där "Anders" är, eller om det bara är ett paraplykonto för maskinöversatta och/eller AI-skrivna artiklar.
Kikar man på posthistoriken är det så gott som varenda dag 2 artiklar, en klockan 05:30 (med några minuters diff) och en klockan 09:00 (kan också diffa några minuter). Det finns vissa undantag (någon dag är det klockan 11:00, någon dag kl. 13:00, någon vid 15:00 och någon 19:00 - och vissa dagar är det 3 artiklar i stället för 2), men det är liiiite för konsekvent för att nästan vara suspekt.

Eller så är det bara någon som slaviskt följer ett kontrakt om att mata ur sig X antal artiklar per dag, och är såpass vän av ordning att denne sätter samma publiceringstid på sina artiklar. 😏 /Foliehatt av 😅

Verkar ju vara en rutinerad skribent när man kikar runt lite, så då kan man ju verkligen fråga sig varför artikelkvaliteten så ofta är tveksam.

Haha ja, det kontot är definitivt en bot.

Geeks Gaming
Skrivet av PeTTs0n:

Med lite insikt i det hela så är många artiklar tidspublicerade, dvs de skrivs klart men publiceras vid fasta tidpunkter.
Allt som droppar är inte ”stoppa pressarna”/”lägg ut lägg uuut”-material

Tror man har något liknande här på fz

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Med lite insikt i det hela så är många artiklar tidspublicerade, dvs de skrivs klart men publiceras vid fasta tidpunkter.

Jovisst, men regelbundenheten är lite väl "bra" - även när det kommer till nyhetsartiklar. När det gäller saker som med lätthet kan skrivas i förväg (där man väntar på embargosläpp eller det är en krönika, eller nåt annat sådant) kan jag definitivt köpa det.
Visst finns en del 05:30-artiklar (och jämna klockslag i övrigt) här på FZ också, men det är lite mer variation åtminstone.

Och det där med noll foruminteraktion och 915 917 artiklar på ~16 månader är... ja, jag vet att jag är tjatig men kvantitet och kvalitet korrelerar liksom inte alltid med varandra. 1,84 artiklar i snitt per dag *varje* dag sedan registreringen (mao exkl. helger, semestrar, sjukdagar o.s.v.) är... mycket. Oroväckande mycket, skulle jag säga.

För att illustrera skillnaden är det fler *artiklar* per dag i snitt än vad Tompa skrivit *foruminlägg*. (~1,55/dag.) Finns ingen direkt jämförelse eftersom FZ inte enkelt anger antal artiklar som en skribent publicerat, men om vi kikar på Myréns som exempel (som är en produktiv skribent) finns det förvisso en hel del artiklar som ser ut att vara schemalagda, men det varierar mer i publiceringstid.

Inget personligt korståg menat som så, samtidigt får man ju vara beredd på kritik på det man publicerar offentligt också.
Allt är inte positivt och bra alltid. (Sen kanske man inte behöver kasta skit *jämt* heller.) 😅

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Redaktör
Skrivet av NordhNet:

Vi schemalägger en hel del publiceringar (nyheter) här på FZ. Det görs för att få bra spridning på dem över dagen, så att det inte kommer sex grejer på två timmar och sen gapar tomt halva dagen. Överlag funkar det bra, och det är svårt att ta allt på uppstuds - mycket kommer ju från USA och östra Asien på sena kväller eller nätter.

signatur
Geeks Gaming
Skrivet av PeTTs0n:

Jovisst, men regelbundenheten är lite väl "bra" - även när det kommer till nyhetsartiklar. När det gäller saker som med lätthet kan skrivas i förväg (där man väntar på embargosläpp eller det är en krönika, eller nåt annat sådant) kan jag definitivt köpa det.
Visst finns en del 05:30-artiklar (och jämna klockslag i övrigt) här på FZ också, men det är lite mer variation åtminstone.

Och det där med noll foruminteraktion och 915 917 artiklar på ~16 månader är... ja, jag vet att jag är tjatig men kvantitet och kvalitet korrelerar liksom inte alltid med varandra. 1,84 artiklar i snitt per dag *varje* dag sedan registreringen (mao exkl. helger, semestrar, sjukdagar o.s.v.) är... mycket. Oroväckande mycket, skulle jag säga.

För att illustrera skillnaden är det fler *artiklar* per dag i snitt än vad Tompa skrivit *foruminlägg*. (~1,55/dag.) Finns ingen direkt jämförelse eftersom FZ inte enkelt anger antal artiklar som en skribent publicerat, men om vi kikar på Myréns som exempel (som är en produktiv skribent) finns det förvisso en hel del artiklar som ser ut att vara schemalagda, men det varierar mer i publiceringstid.

Inget personligt korståg menat som så, samtidigt får man ju vara beredd på kritik på det man publicerar offentligt också.
Allt är inte positivt och bra alltid. (Sen kanske man inte behöver kasta skit *jämt* heller.) 😅

Har absolut ingen aning om det är mycket eller lite artiklar, hur mycket människan jobbar osv, tänkte mer bara slänga in lite info om hur det fungerar

Gen
Medlem

Jag är på båda sidor lika mycket men använder inte det generella forumet på FZ lika ofta (förutom nyhetskommentarer) helt enkelt för att det är mycket lägre aktivitet här och ställer man en fråga kan det ta dagar innan man får svar. Just nyhetskommentarerna är det dock bra aktivitet på.

Föredrar givetvis att snacka om spel på FZ än på SweC, däremot skulle jag helst inte snacka hårdvara här eftersom få användare verkar kunniga inom området. Däremot verkar det finnas kunniga inom konsolsfären, speciellt Switchen.

Medlem

Har nog i stort sett aldrig kollat in SweC. Tycker att stämningen på FZ är relativt bra, slutat besöka GR pga stämning och moderering.

Skulle själv kunna bli mer aktiv på forumet förstås, för egentligen älskar jag forum, hängt mycket på det i mina dagar och skulle gärna se att det är kvar, men det kräver ju aktivitet.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Föredrar SweC.. än så länge. En gnutta bättre stämning där just nu, men det dalar stabilt neråt för varje år där med.

Här tycker jag ärligt talat det blivit hemskt senaste åren som jag lurkat. Här måste man tycka som majoriteten annars blir det ett jävla liv och circle-jerk. Och ibland räcker det med att man ställer en fråga som indirekt berör ett känsligt ämne (om man anstränger sig och överanalyserar) så är det nån mod som tar det som en personlig attack mot sina värderingar, går i full attack-mode och börjar radera inlägg i ren affekt.

Releasehästryttare

Swec gjorde precis en poll där 72% av läsarna säger att använder datorn mer för att spela än att arbeta.

https://www.sweclockers.com/artikel/39625-snabbkoll-anvander-...

Kan sanningen vara att många använder den sidan i stället så de inte skall bli kallade för "gamers"?

Samtidigt är deras Satisfactory tråd dubbelt så stor som våran!

12
Skriv svar