Jedi: Survivor prestandapatchas på pc snart

Robot
Jedi: Survivor prestandapatchas på pc snart

Och släpps till gammelkonsolerna nästa månad.

#star-wars-jedi-survivor

Medlem

Det finns även på Game Pass om man inte vill betala fullpris.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Älskade första spelet, men har avvaktat ända sedan detta släpptes pga att prestandan har varit skit på PC (har jag läst) så jag hoppas dom fixar det nu så jag äntligen kan få spela det!

Lär bli på gamepass eller om dom sänker priset ordentligt.

Känns ändå konstigt att det ska ta såhär lång tid innan dom fixar spelet?

Medlem

Oj oj.... till förra generationens konsoler inom kort. Hmm, jag hoppas verkligen de fått bukt på prestandaproblemen för det var enorma stutters... särskilt beroende på vilken lagringsenhet den installerades på. Spelet startar på hårddisk, men gammelkonsolernas svaga arkitektur parat med hårddiskar... oy! Känns som en olycka "in the making".

Håller tummarna att det kommer fungera ypperligt för de som mot förmodan än har så gamla konsoler och brukar dom.

signatur

Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.

Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Riktigt kul spel om man gillar action i tredje person och Star Wars. Det var väl framförallt prestandan som var det negativa, kanske.

Medlem
Skrivet av Lukan:

Älskade första spelet, men har avvaktat ända sedan detta släpptes pga att prestandan har varit skit på PC (har jag läst) så jag hoppas dom fixar det nu så jag äntligen kan få spela det!

Jag lira det för inte så länge sedan, tyckte det flöt på bra med stabil FPS rakt igenom. Det var inte perfekt(diverse mikrostutters på vissa ställen), men inte så att det störde helhetsupplevelsen för mig.

Det ska vara ett problem i motorn som är grundproblemet som ska vara svårt/omöjligt att få 100% bukt med tydligen. Får hoppas att uppföljaren är stabilare vid release.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det är ju ett bra spel i grund och botten.. Tyvärr får man räkna med hackande från början till slut vilken verkligen sänker upplevelsen.

Medlem
Skrivet av Lukan:

Precis samma här, började ge upp hoppet om att det skulle patchas men då är det kanske dags att spela det snart då.

Medlem

Det tar sin tid detta, men kul att höra att Respawn inte har övergett spelet. Trodde att sista patchen hade kommit faktiskt..
Hade varit trevligt att spela det till slut med bra förutsättningar.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Jag följde ett par tips på nätet från spelare och fick upp spelet i top notch-kvalité, har inte haft ett enda problem med de sedan dess. Har tyvärr inte kvar länkarna; men såg det på Reddit och Steam.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag följde ett par tips på nätet från spelare och fick upp spelet i top notch-kvalité, har inte haft ett enda problem med de sedan dess. Har tyvärr inte kvar länkarna; men såg det på Reddit och Steam.

Har hört talas om modifikationer eller vad det är som ska göra det bättre.
Men ser hellre att utvecklaren åtgärdar problemen i första hand.. 🙂

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Haha, när man precis spelat klart spelet. Oh well.. Upplevde inte så problem med spelet ändå. Körde för det mesta 100+fps 1440p (high, ej uppskalat).

Medlem

Kör spelet just nu. Får högt med FPS men spelet hackar till och fryser då och då ändå, vilket är lite störande. Undra om det fixas med den kommande patchen.

Testpilot

Ok detta skall testas helt klart. Det är ju rena tekniska problem som ställer till det och väldigt svåra att helt råda bot på.
Traversal stutter och shader stutter krävs mycket arbete att fixa så det försvinner.
Antar de måste tagit tag i delar av det för att få det rulla på äldre hårdvara.

Helt SJUKT dåligt att det inte är fixat innan detta.
Jag fick med spelet med min nya CPU som köptes i Juni 1 år sedan. Det kom en fix som slätade ut problemen en aning med lite shader compliation (och den görs hela tiden vilket är sjukt tidskrävande) hösten 2023 dvs 1 år sen. Sen har inget hänt.

Jag störde mig jättemycket på just dessa problem och det var bara då man gjorde de pussel som fanns i grottor som spelet flöt på bra eftersom då hann spelet ladda in allt (problem1) och man oftast inte flyttade på sig nån längre sträcka (vilket är problem2)

Video som beskriver problemen av Digital Foundry:

Medlem

Holy shit. Kommer de till PS4/Xbox nästa månad blire spela. Kanske via gamepass om de går. Annars får man väl köpa det.

Medlem

Är glad över att aldrig fått uppleva krångel med det här spelet så som andra upplevt det.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Har ett intresse av spelet har testat nu 3 gånger med jämna intervaller, men varje gång så var prestandan fortfarande helt förjävligt. så förhoppningsvis fixar denna patchen allt, för jag gillade första spelet och vill gärna spela detta, men inte ifall spelet fryser 0.2 sekunder var 4:e sekund så fort man är i öppen miljö.

Redaktör
Skrivet av Veonz:

Kör spelet just nu. Får högt med FPS men spelet hackar till och fryser då och då ändå, vilket är lite störande. Undra om det fixas med den kommande patchen.

Skrivet av Piigge:

Har ett intresse av spelet har testat nu 3 gånger med jämna intervaller, men varje gång så var prestandan fortfarande helt förjävligt. så förhoppningsvis fixar denna patchen allt, för jag gillade första spelet och vill gärna spela detta, men inte ifall spelet fryser 0.2 sekunder var 4:e sekund så fort man är i öppen miljö.

Hade samma problem med en skaplig dator. Men på en riktigt gammal hackade det inte så, märkligt nog. Lägre fps förstås, men tyckte det var mer spelbart - de där mikrohacken sabbar flytet helt. Det är synd och skam att de inte fått till spelet ordentligt än på pc, det är grymt bra. På konsol funkar det dock väldigt fint efter att de fick ordning på det.

Pratade med Calle på Sweclockers om det i går, han menar att det kan bli så när grafikkortet blir klar med sin del innan processorn, då kan det bli hack om spelet inte är tillräckligt bra kodat.

signatur
Medlem

Jag körde spelet på Xbox Series X när det kom och tänkte köra igenom det nu igen på PC när det släpptes på Gamepass. Ny burken klarar av spelet i 1440p med det mesta på högsta inställningen men som sagt var, microstuttering är ju helt oacceptabelt. Det gör att spelet känns som det rullar sämre än vad det faktiskt gör!

Gen
Medlem

Traversal stutter och att RT inte fungerade var de enda problemen jag hade. Traversal stutter var stundtals jobbigt beroende på var man var. I stängda miljöer så flöt det alltid på men öppna var stökiga.

Medlem

Har kört kanske 20h nu och visst är det rätt låg fps samt microstutters. Men nu, helt ur det blå, hackar det så fruktansvärt att det är helt ospelbart. Att bara snurra kameran ett varv ser inte klokt ut, den fullständigt hackar sig fram precis hela tiden.

Detta uppstod alltså helt plötsligt, på platser i spelet som fungerat normalt tidigare. Fick det här felet en gång tidigare och då löste en omstart det men inte den här gången.

Får hoppas patchen löser det.

1
Skriv svar