Hur fick du kontakt med FZ?

nj
Medlem

Slutet av 97 om jag inte minns helt fel, hade ingen Internetuppkoppling hemma på den tiden men minns att jag besökte FragZone och läste lite om Quake och sånt de gånger jag hade tillfällighet.
Snubblade över FZ via PC Gamer, de hade ett reportage om Quake och DOOMer om jag inte minns fel och hade länkar till sidor med mer information om spelet så jag kikade runt på dem alla och fastnade här på FZ.

Medlem

ehmm jag tror jag kollade server listorna när jag spelade Action quake2 / quake1

Medlem

Hmmm, måste vatt via en kompis som hängt på sidorna länge, läste ofta nyheter men regga mig inte förrän en 2 år sedan då jag ville få ghem mina filer snabbare

Inaktiv

Kommer inte ihåg

(Fast det är rätt troligt att jag kom in här genom att leta patchar på Google eller via PC Gamer)


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Redaktör
Skrivet av lillaiwazz:
Skrivet av Tompa:

... Köpte ett stycke begagnat Half-Life och givetvis saknades cd-nyckeln. ...

HAr du fått tag på CD-nyckeln än?

Jodå, det löste sig, dessutom legalt - en polare hade en nyckel över.


signatur
Inaktiv

Tror jag var 13-14 år när jag upptäckte Fragzone genom en kompis. Intresset för PC-spel och hårdvara var som störst för mig då.

Sen har jag missat sidan ett par år och såg till min förvåning att det bara heter FZ nu. Någon som vet varför?

Medlem

Btw; ni som undrar hur FZ såg ut back in the days kan glutta här:

http://web.archive.org/web/*/http://www.fragzone.se/

Skrivet av Ichinin:

Btw; ni som undrar hur FZ såg ut back in the days kan glutta här:

http://web.archive.org/web/*/http://www.fragzone.se/

Man får nostalgi känslor. "Gibs"


signatur
Medlem

98-99, skulle ha tag på nån quake grej och blev fragZ frälst!

Medlem

Någon gång 2006 innan denna designen kom började jag läsa på FZ, att regga sig tog dock ca ett år ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Var medlem redan 2003, men tror det kontot har blivit borttaget då jag nästan aldrig var inloggad.

Går det kontot att återfå? Är ingen statusjägare, men att ha reggat sig 2008-08-26 är noob.

Medlem

Själv upptäckte jag, som så många andra, FragZone i samband med allt Quake-spelande.

Efter nåt år kom Counter-Strike, och var då (i alla fall enligt mig) helt banbrytande när det gällde onlinespelande och teamplay. Jag fastnade snabbt, och det tog inte lång tid innan jag började skriva nyheter för Counter-Strike.nu.

Mina uppdrag för CS.nu slutade lite tvärt när jag skrev en artikel om det då utbredda fuskandet inom CS. Tydligen var det helt uppåt väggarna att skriva vilka fusk som användes och hur dessa fungerade. Jag "sa upp mig" i ren protest, men jag kände att jag ville fortsätta skriva om spel någonstans. Detta ledde till att jag på under hösten 2001 skickade in egenhändigt skrivna nyheter tillsammans med en ansökan till FragZone.

Jag välkomnades in i en riktigt skön grupp och trivdes tokbra redan från start.

Det är snart ganska precis 7 år sen jag började här på FZ, och även om jag inte är lika aktiv nu som då är det fortfarande något som jag både påverkas av och besöker dagligen.

Det bästa med FZ? Våra redaktionsfester


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

minns inte riktigt men jag tror jag kom hit igenom Quake 2 och jag letade efter mods till detta spel och speciellt då action quake som jag älskade typ.

och sen dess har jag hängt här. dock började jag inte hänga på forumet förens 2004 tror jag som min regg står på. minns ej om jag hade konto innan som har raderats


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Quake orginalet fick mig hit någonstans runt 96-97. Spelade en del på fragzones servrar har jag för mig...

Medlem

Hittade en sida i en tidning

Medlem

Kolla in en länk till sidan helt enkelt


signatur

C OL O R

Medlem

I och med QW. Var mest torget och fragzone som gällde då.

Skriv svar