Glen Schofield beskyller Krafton för framstressat The Callisto Protocol
Jag tyckte att The Callisto Protocol var suveränt! Det var inget nytt Dead Space nej och tur är väl det för Dead Space finns ju redan. The Callisto Protocol står på egna ben tycker det fått ta onödigt mycket skit och kanske just för att folk förväntade sig ett nytt Dead Space vilket jag tycker är korkat. 3 månader mer i ugnen eller ej det vi fick nu var tillräckligt bra för att göra mig sugen på mer!
Väntade med att köpa det pg.a. all kritik men sen när jag väl gav det en chans tyckte jag det var bra.
Inte riktigt Dead space bra men inte så långt ifrån. DLC:et var ok men hammaren var ett misstag tycker jag.
Det blev snabbt enformigt att bara svinga den hela tiden jämfört med vanliga vapnena som gav mer variation i gameplay.
Tycker det var ett riktigt bra spel på många sätt, väldigt mycket atmosfär och löjligt snyggt, förtjänade inte i närheten av all kritik.
Mörk sci-fic är sällsynt, otroligt synd att det gick som det gick då vi knappast lär se mer AAA-spel inom genren, kanske en DS2 remake på sin höjd.
Köper i alla fall hans ord kring bossarna, väldigt uppenbart att återanvändingen av samma mini-boss x-gånger inte var tanken. Lite mer objektivt så var hanteringen av PC-versionen vid lansering dålig, men i övrigt ett mycket välgjort spel.
Alltså....... Jag hade betydligt roligare med Calisto Protocol än Dead Space remaken. Jag undvek det när det klagades åt höger och vänster. Men som med så många andra spel så borde jag lärt mig att jag inte ska lyssna på sånt. Det kraschade ett antal gånger men det är nog mitt enda klagomål. Om man är ute efter linjär singel player så rekommenderar jag det varmt.
Tappade all respekt för det här spelet när dom låste nya death animations bakom ett DLC paket.
Jag tyckte att The Callisto Protocol var suveränt! Det var inget nytt Dead Space nej och tur är väl det för Dead Space finns ju redan. The Callisto Protocol står på egna ben tycker det fått ta onödigt mycket skit och kanske just för att folk förväntade sig ett nytt Dead Space vilket jag tycker är korkat. 3 månader mer i ugnen eller ej det vi fick nu var tillräckligt bra för att göra mig sugen på mer!
Absolut, jag håller med. Men närstridsmekaniken är under all kritik. Tungt känns det men väldigt opolerat.
To each their own såklart, men för min del tror jag inte att några bossar och fler fiendetyper hade räddat spelet. Tvärt om.
Mitt största problem med Calisto Protocol är att närstriderna är rätt tråkiga, repetetiva, och på tok för "viktiga". Varje "encounter" ser likadan ut typ. Dodge-dodge-slag. Dodge-dodge-slag. Du behöver inte ens tajma din dodge egentligen, håll bara spaken åt sidan så autodadgar han. Skjutvapnena är förhållandevis dåliga och det känns rätt tydligt att du inte är tänkt att använda dem förutom som avslutning på en melee combo.
Kort och gott. Det jag tycker drar ner spelet är spelets grundmekanik, och inget polerande i världen kan rädda ett spel när själva spelmekaniken spelet är byggt runt är tråkig.
Om vi drar jämförelsen till Dead Space så är ju grundprincipen där att du ska skjuta av armar och ben, och behöver vrida din plasma cutter rätt för att få rätt effekt. Det tycker jag är en rätt rolig grundprincip och det är på grund av det jag gillar Dead Space mycket mer än Calisto Protocol.
Heja Blåvitt
Tyckte spelet blev bättre o bättre ju längre man kom framåt. Det känndes inte super i början för mig, men när eftertexterna rullade var jag mycket nöjd.
Grafiken och animationerna var bland det bästa jag upplevt och känslan i fängelset gjorde en svettig om händerna i början. Efter ett tag blir man så mäktig dock att alla fiender känns som byten för loot.
Ett av de mest välgjorda skräck-spelen på senare tid enligt mig! Sen är det inte ett lätt spel ifall man kör Rambo-Banzaii och skiter i att lära sig dodgea. Viket jag tror en del otåliga försökte. Spelar man det som Dead space så får man däng:)
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Tyckte Callisto Protocol var unikt med sin CGI grafik och sin flykt i från fängelset. Det är förståeligt att vissa klagar på den repetitiva fightingen, men det fanns ett uppgraderings system, och det spelet gjorde så bra var att utvecklarna var hela tiden medvetna om att dom var tvungna att förnya varje sektion så att man som spelare kände att man hela tiden gjorde framsteg och tog sig vidare, det finns spel som är mycket värre när det gäller saker som är repetitivt.
Det enda negativa jag kunde uppleva var att QTE combaten kändes väldigt mycket som "gjort i en mo-cap studio med två människor mot varandra". Eftersom spelet har ett tungt meleé system så skulle man också ha lagt in lite mer variation i systemet där varje fight kändes annorlunda.
Köpte en fysisk version av spelet för ett väldigt bra pris för ett tag sedan, inte kommit så långt men hittills är jag väldigt nöjd med spelet.
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Tyckte spelet var bra, men aldeles för kort. Tyckte det borde va dubbelt så långt nästan. Om han skulle lägga till sakerna i spelet som han nämde så skulle det nog bli bra.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X