Max Payne-nyversionerna är "i full produktion"

Robot
Max Payne-nyversionerna är "i full produktion"
Medlem

Trist med alla remakes.. Har ju oftast redan spelat orginalen, och ser inget skäl att köpa en remake bara för att spela om samma spel.
Insåg igår att de senaste spelen de senaste månaderna som jag köpt var alla early access spel, så ungefär 3 av 13 av de senaste spelen jag lirat på min steam lista är helt utvecklade spel, medan de övriga 10 är early access.
Snart kommer vi vara i en tid där alla spelen antingen är remakes eller early access.. -_-
Bara en liten reflektion sådär..

Medlem

Ser fram emot remakesen..s.(?)

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Trist med alla remakes.. Har ju oftast redan spelat orginalen, och ser inget skäl att köpa en remake bara för att spela om samma spel.
Insåg igår att de senaste spelen de senaste månaderna som jag köpt var alla early access spel, så ungefär 3 av 13 av de senaste spelen jag lirat på min steam lista är helt utvecklade spel, medan de övriga 10 är early access.
Snart kommer vi vara i en tid där alla spelen antingen är remakes eller early access.. -_-

Det finns så extremt mycket bra spel inom alla genrer, på alla plattformar och i alla prisklasser. Det finns lätt plats för remakes, anser jag (även om jag ibland kan tycka att det är onödigt).

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Vissa spel förtjänar en remake mer än andra skulle jag säga, max payne är ett av dom.
Tycker ändå att just remake sidan i spel industrin följer ett generellt mönster att det gäller jävligt bra titlar.

Ang early access så vet du ju vad du köper

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag ser riktigt fram emot att spela max payne remake. Riktigt bra spel och vill spela det igen med dagens grafik. Blir dag 1 köp för mig

Avstängd

Hoppas att de inte lägger till "cover-systems" som i Max Payne 3 och Mafia-remaken, men lär väl hända för att det ska bli mer spelbart med kontroll.

Medlem

Lite oroväckande med en remake av en sådan klassiker

Medlem

Remakesearna*

Medlem

Synd bara ett inte Svenska Pc Gamer finns längre så vi kunde få en bildtext att det är det absolut vackraste spelet någonsin Punkt som dem typ skrev back in the day.

men hoppas det blir bra, 1an var ju riktigt awsome att spela.

signatur

Ruthless Milsim - gå med idag!
https://discord.gg/5Ab9sGVeMj

Skribent

Undrar om allt blir Epic-exklusivt? Remedy och Epic skrev ju på ett avtal för några år sedan, där Epic gick in med pengar för att finansiera ett antal framtida spel. Kommer inte ihåg hur många dock.

Medlem

Körde originalet och 2an för något halvår sedan. Tycker de håller toppen även idag. Behövde dock pilla ner någon patch till ettan för att ljudet skulle funka.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Undrar om allt blir Epic-exklusivt? Remedy och Epic skrev ju på ett avtal för några år sedan, där Epic gick in med pengar för att finansiera ett antal framtida spel. Kommer inte ihåg hur många dock.

Då Rockstar är med på detta projektet så tror jag inte Epic är med, tror dessutom det samarbetet handlade om ett stort projekt (Alan Wake 2) samt två mindre projekt där jag tror det ena är det nedlagda spelet.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Smaken är som baken

Tycker tvärt om jag, spelade som ung final fantasy 7 och final fantasy 7 remake är utan tvekan bästa spelet jag spelat någonsin! Mycket på grund av att jag spelade originalet!

Ser själv fram emot dessa otroligt mycket då jag körde igenom både ettan och tvåan flertalet gånger som ung!

Medlem

Blir ett garanterat köp. Lite trist egentligen att det är remakes av Max Payne och första Splinter cell som är spelen högst upp på önskelistan. Men va fan. Bra spel i bättre versioner är aldrig fel.

Medlem

ska Ha! finnarna gör fan bra spel alltså

signatur

//monster

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Beror på hur man gör dem också, är det bara texturer och ljud kan jag hålla med men om man gör som mafia 1, RE2/RE3 så ser jag inga problem med det, tvärtom.

signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Avstängd
Skrivet av ErikSvensson:

Beror på hur man gör dem också, är det bara texturer och ljud kan jag hålla med men om man gör som mafia 1, RE2/RE3 så ser jag inga problem med det, tvärtom.

Jag tycker helt tvärtom.

Gör gärna remasters med högre upplösning och FPS men gör inte om hela spelet och få folk att tro att det på något sätt är ett spel som är likvärdigt originalet bara med bättre grafik och "modernare" gameplay.

Jag tycker man bör vara trogen originalet. Annars är det som att förstöra ett konstverk.

Sen finns det också remasters som inte är trogna originalet och som ibland till och med ser sämre ut som Halo 1 och Dark Souls, eller där man lagt till nytt eget content som Baldur's Gate 2 Enhanced Edition(hädelse).

Medlem

Jävlar vilken tid det verkar ta!
Å andra sidan till skillnad från System Shock remaken har de aldrig haft något datum förvisso.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Grafiken har åldrats så extremt dåligt för spel från sent 90-tal till mitten av 00-talet. Innan det var det tidslöst (Super Mario Bros. 3, fortfarande fantastiskt snyggt), efter det fortfarande snyggt nog. Men just i den perioden är det inte många spel jag klarar spela för att det helt enkelt är för fult och äckligt.

Gör det bra är jag helt klart för en remake - eller en remaster snarare. Ska vara så nära originalet som möjligt men med nutida grafik.
Tänk Black Mesa. Half Life 1 som gjordes om i Source-motorn och höll sig extremt tätt originalet på alla andra plan. Var ju helt underbart att spela.
Sen finns ju rena cash grabs, Rockstar själva är väl skyldiga till det med Grand Theft Auto: The Trilogy, GTA3, San Andreas, Vice City, de två sista antagligen något 99% av spelande befolkningen rent av drömt av grafiskt upphottade versioner av. Men var i princip AI-genererad upscaling och var fulare än originalet - bara fler pixlar. Så kommer inte köpa detta på release, utan kolla vad folk skriver innan, och eventuellt testa "demo"-version först. För detta kan bli ren kalkon.

Tänkt spela om Max Payne i flera år nu, men skjutit upp. Undrar om man ska fortsätta skjuta upp, eller spara pengarna och spela den gamla versionen jag redan köpt.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag spelade igenom Max Payne när jag var typ 11. Så förutom ett fåtal minnen så blir det som ett nytt spel när spelet är så gammalt för min del. Och nostalgi. Så jag tycker det är asnajs.

Medlem

Om de gör det bra så blir det dag 1 köp förutsatt att det kommer till Steam. Vuxit upp med originalen så ser fram emot spelen med modern grafik.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Max Payne (varken 1 eller 2) har dock inte åldrats särskilt bra tekniskt så en remake till vettigt pris kan helt klart locka om den får bra betyg.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Det finns alltid en ny yngre publik som inte spelat orginalen eller som förmodligen skulle uppleva de som gamla. Och ett äldre spel som moderniseras lär vara en mycket lägre risk, och enklare. Sen finns de också de som jag som helt enkelt aldrig spelade spelen när de kom av olika anledningar, och sedan aldrig blivit av.

1
Skriv svar