Jolt Cola + A Link to the Past - svensk spelguide
Hej alla,
Jag har en mycket nära barndomsvän som fyller 40 år om drygt 2 månader och då såväl han som jag har fått uppleva allt från NES via SNES och N64 till PS1 och så vidare.
När vi var yngre och LAN:ade dracks det, såklart(!), Jolt Cola - en dryck som inte funnits tillgänglig på flera år, då bolaget lade ned produktionen.
Det jag undrar om det finns någon/några som har förslag på bra substitut? Vad är det närmaste jag kan komma en Jolt Cola idag?
Därtill undrar jag om det finns någon som hushåller på den svenska spelguiden till "A Link to the Past"? Jag såg en annons på tradera för ett par veckor sedan, men det exemplaret var för slitet.
Planen är att ge en lika fin som "minnevärd" present tillsammans med det som hela gänget har skrapat ihop till.
Allt gott!
Mvh
Volt cola är väl det närmaste man kan komma?
Har utgått för flera år sedan, tyvärr.
Gällande spelguiden. Så testa maila Nintendo i Bergsala. Möjligt att dom skulle kunna sitta på något exemplar.
Gällande spelguiden. Så testa maila Nintendo i Bergsala. Möjligt att dom skulle kunna sitta på något exemplar.
TACK!
Volt cola verkar gå att beställa från Tyskland, men inte billigt.
Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana
Jolt cola minns jag.
Tyckte den var god medans andra påstog att dom drack det bara för att det var mer koffein än vanlig cola, vilket jag inte vet om det stämmer.
Minns att på flaskan var en bild på en jolt cola = en kopp kaffe så 🤷♂️. Men gott tyckte jag den var. Sen fick man sega spottloskor av den också 😄
Det blev väll ocoolt och alla coola börja med energidryck ist
Hej!
Jag kan ju ha något helt galet fantastiskt då, den produceras faktiskt på en plats i världen. Australien.
Jag har just 4st flaskor med Jolt Cola, JA den smakar exakt som gamla goda, verifierat av två som vart ledsna över konstiga releasen där 2017.
De är i glas med hållbarhet fram till våren 2025.
De få jag lyckades få med mig har jag som svurit ska gå till andra nerds som gärna återupplever gamla minnen men det var inte direkt billigt att plocka med. Jag har sålt för 250kr/flaska och skulle du vilja ha alla till din get-together så är det helt okej.
Med tanke på vad folk betalar för vin och whisky så...jag kollade upp vad det skulle kosta att få ett tolvpack Jolt skickat till Sverige från Australien, och det var över 1500kr nånstans, kanske bortåt 2000. Så förstår att ingen importerar det hit, även om man såklart skulle få andra priser vid kommersiell import.
Med tanke på vad folk betalar för vin och whisky så...jag kollade upp vad det skulle kosta att få ett tolvpack Jolt skickat till Sverige från Australien, och det var över 1500kr nånstans, kanske bortåt 2000. Så förstår att ingen importerar det hit, även om man såklart skulle få andra priser vid kommersiell import.
Ja frakten skulle bli helt galen och att skicka glasflaskor över hela världen? Oddsen att de kommer fram hela är ju så gott som noll.
Såvitt jag vet kan du inte heller beställa Jolten från australien, enbart inhemsk leverans.
Ja frakten skulle bli helt galen och att skicka glasflaskor över hela världen? Oddsen att de kommer fram hela är ju så gott som noll.
Såvitt jag vet kan du inte heller beställa Jolten från australien, enbart inhemsk leverans.
Ja, man får använda en mail/package forwarder-tjänst. Jag har gjort det ibland från Tyskland om de inte vill skicka utrikes, då brukar man få lägga på en typ 200kr för att en mellanhand fixar frakten hit. Från Australien verkar det ligga på mellan 1000-2000 extra, men jag har inte kollat upp det så noga. Så det går, men är krångligt värre.
Trist annars att Jolt försvann. Drack väl en om dan ett tag. Skulle nog säga att Coca Cola och Pepsi generellt smakade bättre, men Jolten hade helt rätt smak mitt i natten. Men i dagens läge med en miljard olika energidrycker förstår jag att Jolt inte kunde hävda sig.