Möten med nördar
Lets face it, vi nördar är oftast inte de mest socialt smidigaste folket på jorden. Vilket har lett till möten oh upplevelser av den roliga, pinsamma eller obekväma sorten.
Dela med er av era erfarenheter!:D
Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.
Några av mina egna historier:
Metoid släpptes till Xbox, jajamensan!
Under året jag pendla till universitet så blev jag "uppraggad" av en annan uppmärksamhetssökande individ, som jag kom att dela många resor med. En nörd, förstås. så många av våra diskussioner handlade om spel. >Problemet med den här killen var att han försökte ge ett intryck om att besitta en oerhörd kunskap om just tv-spel och kunde inte ha fel, heller. Påstod man nånting så tog han en paus, stängde ögonen och "rota i minnesbanken" och "verifierade" att man hade rätt. En gång kom vi in på metroid och jag konstaterade serien bara hade släppt till Nintendo.
-Nej. det har släppt till Xbox också kontrade han.
-Nej svarade jag. Nintendo skulle aldrig släppa ett spel till en annan konsol.
Killen tar då upp mobilen, bildgooglar "Metroid Xbox" och hittar naturligtvis en bild på fangjort omslag.
Så "beläst och bevandrad" var han och så var nästan alla diskusioner med honom.
Misshandel över Yu-Gi-Oh!
Var inte med själv men har fått det berättat. De här var på den tiden Yu-Gi-Oh-korten kom och var populära. Ett par kompisar hade samlat hemma hos en av dom. En hade köpt nya kort och var verkligen sugen på att visa upp sin nya rarieritet men dom valde att vänta in en lillebror som också höll på med spelet. Så dom lämnar korten i hallen och går och spelar vid tvn,
Under tiden så kommer lillebrodern hem, ser korten och går igenom leken. Ser tydligen ett par spännande kort. Går in i tv-rummet och ropar "Wow, har du det och det kortet!?(jag vet tyvärr inte vilka kort det rörde sig om)
Innehavaren av korten, som nu inte får göra sin skrytuppvisning av sina senast inköpta kort, tappar det fullständigt. Han flyger på sin kompis lillebror och slår och sparkar för fulla muggar.
Kåt kamrat
En annan polare i högstadiet hade det svårt. Dels hade han inte internet hemma. Dels var hans mamma en porrhatande blodhund. Kom porr in i hennes hus hittade hon det direkt. Han hade bland annat fått en lång föreläsning om den onda porren, efter att hon hade skakat ut en t-shirt och en porr-dvd hade ramlat ut. Det var inte lätt att vara tonårsson i det hushållet.
Hans lösning på det hela var att helt enkelt ladda ner porren på MP3-spelaren när han hade tillgång till nätet och sen glutta på hemma på datorn. Ända stället han hade tillgång till internet var på skolan men där satt man så öppet,
Men det var en gång som vårt gäng skulle in i träslöjdssalen och vår vän hade redan gets tillträde till den och skulle öppnas åt oss andra. Så vi knackar och ropar, men det tar en lång tid innan killen dyker upp, från slöjd/dator-läranrens kontor, och låser upp åt oss.
Sneaky som är, med ganska bra slutledningsförmåga, så smyger jag in och kollar datorn, som står upplåst. Historiken är milslång med länkar till hentai, japansk tecknad porr.
Naturligtvis outa jag honom direkt. XD
Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.
Tycker det låter mest som relativt vanligt tonårsliv?
Extremt dumt och pinsamt!
På nördtemat…vet inte, jag har alltid spelat rollspel och aldrig skämts för det. Var så vanligt på min skola att det snarare var de som inte spelade som inte passade in, om något.
Dock nådde jag min gräns när jag skulle testa att ”lajva” för första gången…helt värdelöst och inget jag ville göra, och aldrig gjorde, igen 😆
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Tycker det låter mest som relativt vanligt tonårsliv?
Extremt dumt och pinsamt!
På nördtemat…vet inte, jag har alltid spelat rollspel och aldrig skämts för det. Var så vanligt på min skola att det snarare var de som inte spelade som inte passade in, om något.
Dock nådde jag min gräns när jag skulle testa att ”lajva” för första gången…helt värdelöst och inget jag ville göra, och aldrig gjorde, igen 😆
Jag och mina polare i ca 15 års åldern var inte tillräckligt nördiga tydligen, vi hade hört så mycket om Dungeons & Dragons och peppade som attan köpte vi spelet men fattade inget😆 frågade en kompis farsa om han kunde hjälpa oss att komma igång men han fattade inte heller hur det funkade, så vi klarade inte intagningsprovet till nördarnas riksförbund 😆
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Detta hände som vuxen för några år sedan, när jag bar min New Califonia Republic T-shirt och en främmande kille på stan kände igen den och sa plötsligt "åh, Fallout, high-five!"
Som en rätt osocial individ som mest kände mig något vilsen över detta plötsliga möte ("är det mig han pratar med?" osv), så tog det verkligen obekvämt lång tid tills den där high-fiven klickade. Lyckligtvis så var han under hela tiden på gott humör, så det är väl något.
Detta hände som vuxen för några år sedan, när jag bar min New Califonia Republic T-shirt och en främmande kille på stan kände igen den och sa plötsligt "åh, Fallout, high-five!"
Som en rätt osocial individ som mest kände mig något vilsen över detta plötsliga möte ("är det mig han pratar med?" osv), så tog det verkligen obekvämt lång tid tills den där high-fiven klickade. Lyckligtvis så var han under hela tiden på gott humör, så det är väl något.
Ah haha! 😅 Lite samma grej råkade jag ut för, för några veckor sedan efter ett tandläkarbesök.
Som film/spelnörd så bär jag oftast t-shirtar med anknytning till film/spel och just denna gången bar jag en Escape from New York tröja.
Hade precis kommit ut ifrån entren, omtumlad i käften när en kille kommer fram och pekar på mig och utbrister "Snake Plisken!" varav jag efter 3 evighetslånga sekunder stelt svarar "Ah jo ja" vilket kändes ganska awkward.
Bonus med anknytning till Fallout:
Har en grå Pip-boy beanie jag oftast bär på vintern och vid åtminstone ett par tillfällen är det någon random som har ropat "Fallout!". 😂
Minns när jag stod och köade för att köpa world of warcraft.
Tradition skulle börja sälja det 00.00 på releasedagen.
Det var en rätt lång kö mitt i stan till galerian där tradition låg.
Dom hade fått säkert nått specialtillstånd att öppna gallerian för det var avspärrningar och nån vakt enda fram till butiken.
Iaf när man hade gjort sitt köp så lotsades man ut en annan väg son gick brevid och jögre upp kön.
Då var det en kille som stannade upp höjde sin wow kartong och skrek "For the horde!".
Då svarade en kör som fortfarande stog och köade "For the alliance".
Det var så perfekt så man trodde det var uppgjort nästan
Sen for man hem och körde wow, fina tider.
Minns när jag stod och köade för att köpa world of warcraft.
Tradition skulle börja sälja det 00.00 på releasedagen.
Det var en rätt lång kö mitt i stan till galerian där tradition låg.
Dom hade fått säkert nått specialtillstånd att öppna gallerian för det var avspärrningar och nån vakt enda fram till butiken.
Iaf när man hade gjort sitt köp så lotsades man ut en annan väg son gick brevid och jögre upp kön.
Då var det en kille som stannade upp höjde sin wow kartong och skrek "For the horde!".
Då svarade en kör som fortfarande stog och köade "For the alliance".
Det var så perfekt så man trodde det var uppgjort nästan
Sen for man hem och körde wow, fina tider.
Det där minns jag! De hade nattöppet i galleriorna för expansionerna också. Tror det var Burning Crusades? Tänkte jag skulle smita ned och plocka upp en kopia, sen ser jag att det är typ en mils lång kö med cosplayers och blandat folk, vänder och åker hem. Åkte ned och plockade upp det dagen efter istället på morgonen.
"Writer and Fighter"
Alltså, har rätt många men favoriten är ifrån högstadiet. Vi alla satte på 26kb modem internet på den tiden eller inte alls.
Denna nissen , jag kände inte han men var mina kompisars kompis.
Han hade laddat ner porr jag vet inte hur länge, men han skröt att han hade mycket nere og mera på gång.
Men en dag dimpade det en räkning i postlådan till hans föräldrar på 8600kr . Såg inte han så mycket efter det. Haha