Den erotiska fotograferingen har tagits bort från Dead Rising Delux Remaster

Medlem
Skrivet av filbunke:

Lösningen är enkel. Man gör inte nya versioner eller uppföljare av spel med inslag som inte längre är ok. De som fortfarande vill ha dessa saker i sina spel får väl rota i retrohögen.

Superenkel. Det mesta är fortfarande ok. Problemet är enligt mig att vissa individer inte vill acceptera att alla inte tänker som dom eller har samma värderingar. Det är den sortens personer som går fram till en ståuppkomiker efter hens framträdande och berättar att komikern minsann gått över en gräns med sitt skämt om x och y. Dom flesta av oss inser att innehållet inte är gjort för oss och så går vi vidare i livet och hittar något som passar oss.
Och personligen tror jag att dom flesta är intelligenta nog att kunna spela spel med förlegade värderingar utan att börja behandla kvinnor som man gjorde för 50 år sen.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ni som trodde censuren skulle stanna vid zombiefoton...

signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

<Uppladdad bildlänk>

Ni som trodde censuren skulle stanna vid zombiefoton...

Vet inte om påståendet är sant eller ej, men bara en heads-up: Bounding Into Comics är inte en legitim nyhetskälla.

Det är en extremt högervinklad amerikansk anti-woke-sajt som trollar i nivå med The Onion — med den skillnaden att de sistnämnda är medvetet satiriska.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Vet inte om påståendet är sant eller ej, men bara en heads-up: Bounding Into Comics är inte en legitim nyhetskälla.

Det är en extremt högervinklad amerikansk anti-woke-sajt som trollar i nivå med The Onion — med den skillnaden att de sistnämnda är medvetet satiriska.

Är väl knappast värre än Kotaku, som är extremt vänstervinklad och sprider minst lika mycket dynga.

Skrivet av Alexraptor:

Är väl knappast värre än Kotaku, som är extremt vänstervinklad och sprider minst lika mycket dynga.

Möjligt, jag har inte besökt Kotaku på åratal så har ingen aning. Men vilken märklig respons, vad har det med saken att göra?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Möjligt, jag har inte besökt Kotaku på åratal så har ingen aning. Men vilken märklig respons, vad har det med saken att göra?

Tror det är så enkelt att det kan upplevas att många som skriker högerextremism och påpekar att källan inte behöver vara sann samtidigt vurmar för allt som vänstermedia skriver om.
Säger inte att du gör det men det kan vara en förklaring till varför Kotaku nämndes. Vare sig det är höger eller vänster kan det vara osant eller inte.
Samhället är så infekterat idag att man blir mörkrädd men förhoppningsvis är vi många som kan se på saker och ting med ett kritiskt öga.

Skrivet av jeppe109:

Tror det är så enkelt att det kan upplevas att många som skriker högerextremism och påpekar att källan inte behöver vara sann samtidigt vurmar för allt som vänstermedia skriver om.
Säger inte att du gör det men det kan vara en förklaring till varför Kotaku nämndes. Vare sig det är höger eller vänster kan det vara osant eller inte.
Samhället är så infekterat idag att man blir mörkrädd men förhoppningsvis är vi många som kan se på saker och ting med ett kritiskt öga.

Jo, så klart. Källkritik är viktigare än någonsin och det är hälsosamt att peka ut alla oseriösa sajter, oavsett politisk härkomst. 💯 på det 👏😁

Som vän av fakta avskyr jag alla hittepåsajter precis lika mycket oavsett politisk läggning, här diskrimineras inte!

123
Skriv svar