Borderlands-filmen gör ekonomisk flopp

Medlem
Skrivet av deftune:

The movie was shot in the summer of 2021 and Eli Roth's first director's cut was reportedly finished in early 2022. However, it was shelved for over two years due to extreme studio interference while the film was in post-production.

Appalled by the film's extreme violence, the studio wanted the film to be marketed as a blockbuster and hired Tim Miller to do extensive reshoots on the project. These reshoots ended up comprising so much of the final movie that Steve Jablonsky had to write an entirely new musical score, as the original score by Nathan Barr no longer fit the film.

Verkar varit en riktigt "shitshow" från början.

Såklart.. vilken blockbuster det vart.

Medlem

Förstod man inte det så fort man såg skådespelarna? Har t.ex aldrig gillat Kevin Hart. Sedan att Bobby Lee står på rollistan. Det känns som att han bara göra poddar nuförtiden.

Skribent
Skrivet av The_Holo:

Man var rätt jävla bra på att göra kassa filmer från bra spel förr med.
Streetfighter, Supermario, Mortal Kombat (2), precis alla UweBoll's spelfilmer...

Ähhh, nu är du för hård tycker jag. Street Fighter och Mortal Kombat (den gamla) är inte dåliga. Jag gillar dem.

Medlem
Skrivet av Dres81:

Sammanfattning

1/10

Dåligt:
1.) Förfärlig skådespeleri
2.) Uppenbarlig greenscreen typ som Sharkboy and Lava Girl
3.) Humor som är så dålig att den blir dålig.
4.) Manus från en utedassbok är nog mer klass än detta manus
5.) Musik och effekter wtf

Bra:
1.) När filmen var slut
2.) Jack Black som Claptrap var den enda ljusa punkten
3.) Lär ju inte komma en uppföljare
4.) Sa jag när filmen var slut?
5.) När jag fick lämna bion

Får jag fråga vad som fick dig att faktiskt betala och gå och se filmen? Det snack som varit innan om filmen har ju varit enbart negativt vad jag vet?

Bra sammanfattning för övrigt!

signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Får jag fråga vad som fick dig att faktiskt betala och gå och se filmen? Det snack som varit innan om filmen har ju varit enbart negativt vad jag vet?

Bra sammanfattning för övrigt!

Blev bjuden så betalade nada. Hade aldrig betalat för den filmen

Medlem

Så besviken.
När jag såg rollistan blev jag lite hype.
Massa kompetenta skådisar i huvudrollerna
Birollerna verkar om man gårnoå utseende vara väl valda också (typ Marcus och vad ni den kraftiga mekanikertjejen heter).
Men har sällan hört en film bli såhär slaktad.

Enda chansen jag skulle se det här möget är väl typ om jag ligger med feber två dagar och ser den på streaming.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

<3

Tyvärr, Jonas tar en för er och ser skräpet. Recension kommer.

Åååh 🤮

Redaktör
Skrivet av Dres81:

Åååh 🤮

Jonas tar en för laget (som uppenbarligen inte är med honom på bion, för där var det tomt).

signatur
Medlem

145M i marknadsföring... istället för att göra en bra film. Vilken ironi.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jonas tar en för laget (som uppenbarligen inte är med honom på bion, för där var det tomt).

Hahahaha ja

12
Skriv svar