Testpilot: Keychron Q1 Max – mekaniskt tangentbord med premiumkänsla

Robot
Testpilot: Keychron Q1 Max – mekaniskt tangentbord med premiumkänsla

Ett riktigt påkostat tangentbord för spel och arbete. Testpiloten Mutumba fingrar på senaste nytt från välkända Keychron.

#Keychron, #tangentbord

Medlem

Skämdes första gången jag köpte ett tangentbord för 1000kr. Custom kit 60% orthagonal med hotswap och köpte fler egna brytare senare. Det är ett par år sedan och har köpt lite dyrare än så sedan dess men 3200kr är mycket. Väldigt mycket.

Dock väldigt kul att det kommer fler mekaniska tangentbord nu för tiden även om de känns väldigt dyra jämfört med om man vill pula lite själv.

signatur

osv.

Medlem

Haft mitt Q3 max med banana i några veckor nu, oerhört härligt tangentbord. Vill bara skriva och skriva..

Testpilot
Skrivet av Minnels:

Skämdes första gången jag köpte ett tangentbord för 1000kr. Custom kit 60% orthagonal med hotswap och köpte fler egna brytare senare. Det är ett par år sedan och har köpt lite dyrare än så sedan dess men 3200kr är mycket. Väldigt mycket.

Dock väldigt kul att det kommer fler mekaniska tangentbord nu för tiden även om de känns väldigt dyra jämfört med om man vill pula lite själv.

Ja, alltid svårt det där med pris. Det är såklart lite upp till var och en vad man är villig att betala.

Skrivet av Mesmerize:

Haft mitt Q3 max med banana i några veckor nu, oerhört härligt tangentbord. Vill bara skriva och skriva..

Jag håller med om att skrivkänslan är oslagbar!

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Säg inte så där. Jag har för många tangentbord sedan länge 😅.

Medlem

Vansinnigt pris!!

Medlem

Ser rätt trevligt ut
Kör med ett Keychron Q2 själv och är riktigt nöjd!
Med smörjda Gazzew Boba U4T V2 switchar, tape mod och annan foam.
Dyr men rolig hobby.

Tack för en trevlig recension!

Testpilot
Skrivet av ActualAir:

Vansinnigt pris!!

Jag tycker också att priset är rätt högt men det där blir också subjektivt i slutändan, vad man är villig att betala för vad man får helt enkelt.

Skrivet av Holonyaa:

Ser rätt trevligt ut
Kör med ett Keychron Q2 själv och är riktigt nöjd!
Med smörjda Gazzew Boba U4T V2 switchar, tape mod och annan foam.
Dyr men rolig hobby.<Uppladdad bildlänk>

Tack för en trevlig recension!

Kul att se att du har meckat så mycket med ditt tangentbord det ser riktigt snygg ut!

Tack för de fina orden om texten

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jag tycker också att priset är rätt högt men det där blir också subjektivt i slutändan, vad man är villig att betala för vad man får helt enkelt.

Jag har gjort några fantastiska fynd av dyra custombyggda tangentbord på Tradera. Hittar man en säljare som är duktig kan man få kanonbyggen för mycket låga priser, intresset är ofta inte speciellt stort.

Testpilot
Skrivet av ActualAir:

Jag har gjort några fantastiska fynd av dyra custombyggda tangentbord på Tradera. Hittar man en säljare som är duktig kan man få kanonbyggen för mycket låga priser, intresset är ofta inte speciellt stort.

Bra tips mitt intresse för den här typen av tangentbord har definitivt ökat så kan tänka mig att kolla in vilka alternativ som finns.

Medlem

En fråga. På merparten av tangentborden som är anpassade för gaming så finns inte numpad med, vad är syftet med det?

Medlem
Skrivet av Funkymook:

En fråga. På merparten av tangentborden som är anpassade för gaming så finns inte numpad med, vad är syftet med det?

Du får mer utrumme vid sidan för musen, vilket speciellt gynnar folk med låg muskänslighet som sveper den runt i stora rörelser.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Du får mer utrumme vid sidan för musen, vilket speciellt gynnar folk med låg muskänslighet som sveper den runt i stora rörelser.

Ah! Tack för svaret.

Medlem

Varför ska man köpa ett sånt här pyttelitet tråkigt tangentbord för 3000 kr när det finns jättebreda gejmingkeyboards för max 2000kr som dessutom lyser med häftiga färger?

signatur

Memento Mori

1
Skriv svar