Borderlands (filmen)
Nej, det är samma person om du kollar på imdb. https://www.imdb.com/name/nm11145180/?ref_=tt_ov_wr
Edit: Men nu blev jag osäker när jag kollade Crombies konto på X. Hoppas och tror att du har rätt ändå!
Få hoppas att det inte är han.
Har tagit och frågat honom nu på twitter.
Nostalgia is a hell of a drug Benny.
Få hoppas att det inte är han.
Har tagit och frågat honom nu på twitter.
Det är nog imdb som blandat ihop två personer. Abercrombie(@LordGrimdark) har såvitt jag kan se inte nämnt filmen alls, men det har Crombie på @crombz gjort åtskilliga gånger. Tack för att du gjorde mig uppmärksam på det
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
De som tog beslutet att skippa splatter mår nog hyfsat dåligt nu med tanken på denna flopp kontra Deadpools framgångar.
Visst, splatter gör inte hela rätten. Men det är en bra krydda i rätt sammanhang. Som här.
Deadpool hade nog klara sig rätt bra utan splatter också. Inte blivit lika bra förstås, men mycket i filmen hölls upp av Hugh och Ryans kemi. Oklart om detta hade räddat denna film...men troligtvis inte.
Kanske får vi se en DC någon dag? Borderlands Roth-cut eller vad det nu blir.
"Writer and Fighter"
Kanske får vi se en DC någon dag? Borderlands Roth-cut eller vad det nu blir.
Håller tummarna! Verkar ju som att det finns en hel del smaskigt material bortklippt.
Ännu en dag i paradiset.
Det retar mig ännu mer att Joe Abercrombie har bidragit till ett så uselt manus än att Mazin hoppade av. Hans "First Law"-trilogi är ju riktigt bra.
Den enda källan jag hittar till att det skulle vara han är länken på IMDb, så jag tror nog att det bara är IMDb som gjort ett misstag med sina hyperlänkar.
Den enda källan jag hittar till att det skulle vara han är länken på IMDb, så jag tror nog att det bara är IMDb som gjort ett misstag med sina hyperlänkar.
Det är nog mer än länkfel, det står även i "Personal Details" att Abercrombie även är känd som Joe Crombie. Dessutom står det writing credits på "Best Served Cold", vilket stämmer på Abercrombie.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Den gode Uwe verkar skratta åt Borderlands olycka i alla fall 😅
<Uppladdad bildlänk>
https://x.com/uwebollrawusa/status/1822800146628784521?s=46&t...
Är det verkligen hans riktiga konto? Om så är fallet så är det gudomligt roligt
Det är nog mer än länkfel, det står även i "Personal Details" att Abercrombie även är känd som Joe Crombie. Dessutom står det writing credits på "Best Served Cold", vilket stämmer på Abercrombie.
Nu pratar du ju om Abercrombies egna IMDb-sida, som mycket riktigt är hans... Jag åsyftar att han länkas till borderlandsprojektet. Att man härleder Joe Crombie (som är namnet som listats i WGA, fackföreningen för manusförfattare i Hollywood) till Joe Abercrombie på IMDb. Han har inget "Joe Crombie"-alias, det är automatiskt ditlagt som "alternative name" eftersom någon på IMDb-sajten valt att länka Joe Crombie till honom.
Är det verkligen hans riktiga konto? Om så är fallet så är det gudomligt roligt
Han verkar ju blivit avstängd från Twitter någon/några gånger, så det är svårt att veta - det där verkar vara kontot för en podcast han har? ...med 2000 följare, skapligt oklart.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Nu pratar du ju om Abercrombies egna IMDb-sida, som mycket riktigt är hans... Jag åsyftar att han länkas till borderlandsprojektet. Att man härleder Joe Crombie (som är namnet som listats i WGA, fackföreningen för manusförfattare i Hollywood) till Joe Abercrombie på IMDb. Han har inget "Joe Crombie"-alias, det är automatiskt ditlagt som "alternative name" eftersom någon på IMDb-sajten valt att länka Joe Crombie till honom.
Ah, då är jag med! Tack för klargörandet.
Man undrar lite om de som gjort filmen/beställt filmen, förstått vad det är de har beställt?
Jag får lite känslan av att man i jakten på en mer barnvänlig rating har skrivit om skämt och tagit bort en del våld, och mycket av charmen med Borderlands ligger ju i just det ganska "barnförbjudna". Skämten blir mer kiss och bajs än våld, mer våld och våldsamt sex.
Det som framför allt stör mig är att slutsatsen från ansvariga här lär bli att det är Borderlands som inte kan bli en bra film, snarare än att ifrågasätta besluten som togs i filmatiseringen.
Heja Blåvitt
Joe Crombie är ett fiktivt namn som används när manusförfattare vill vara anonyma.
Nej, det är Alan Smithee. Eller rättare sagt var.
Joe Crombie finns så gott som inga andra referenser till än just Borderlands.
Nej, det är Alan Smithee. Eller rättare sagt var.
Joe Crombie finns så gott som inga andra referenser till än just Borderlands.
Ah ok. Var några filmmakare på Youtube som pratade om detta, men de kanske hade fel.
Hell Tengil, vår befriare!
Ah ok. Var några filmmakare på Youtube som pratade om detta, men de kanske hade fel.
Kanske är efterföljaren till Alan Smithee, men än så länge finns inte jättemånga tecken på det.
Inte totalt omöjligt, men det är mycket spekulationer.
Tydligen kan man se filmen digitalt den 30/8.
Filmen har bombat rejält.
Och även om man kan se den digitalt är det nog inget jag rekommenderar, finns inte riktigt någonting att hämta... Men ännu ett tydligt tecken på hur episk den här floppen faktiskt är.
Var spelen ens speciellt populära?
Ja. Särskilt ettan och tvåan.
Vill minnas att Ridley Scott är producent för Romulus, och sköter regi för kommande Gladiator 2?
Visserligen är det väl Alvarez som är regissör för Romulus, men tänker att Scott ändå lär ha haft ett och annat att säga till om som producent ändå. Sedan är Prometheus och Covenant okej filmer kan jag tycka personligen, men kanske inte vad som annars väntas av varken R. Scott eller huvudgrenen av Alien-genren.
Oavsett är jag grymt taggad på Romulus, trailers får det i alla fall att verka som att man går tillbaka till grunderna och mot psykologisk skräck snarare än action.
Jag litar nog faktiskt på Ridley Scott om han gillar den. Är väl mest de kreativa besluten han tog kring de sista två ”Alien-filmerna” som stör mig lite.
Både Prometheus och Covenant har någonting och är väl inte dåliga rullar, men jag tyckte att Ridleys försök att förklara xenomorfernas historia bara rörde ihop alltsammans.
Det får gärna finnas lite mystik! Romulus verkar lovande och jag ser fram emot Gladiator 2 - som jag nämner i texten:”Hoppet är det sista som lämnar människan” 🙏🏻
Har ni sett Romulus? Om inte, ha inte för höga förväntningar bara. Såg den själv förra helgen och skulle ge den en 7 av 10. Polaren gav den 8 av 10. Började lite annorlunda, sen blev det riktigt bra men slutade konstigt. Finns även en riktigt kass sak med filmen (störde mig mycket) men det får ni avgöra själva när ni ser den.
Filmen utspelas ju mellan 1an och 2an men toppar ingen av dem Den är inte dålig, men inte heller så bra som jag hade hoppats på. Många referenser till de gamla filmerna vilket var mycket positivt. Helt OK skådisar, speciellt de två huvudpersonerna.
Har ni sett Romulus? Om inte, ha inte för höga förväntningar bara. Såg den själv förra helgen och skulle ge den en 7 av 10. Polaren gav den 8 av 10. Började lite annorlunda, sen blev det riktigt bra men slutade konstigt. Finns även en riktigt kass sak med filmen (störde mig mycket) men det får ni avgöra själva när ni ser den.
Filmen utspelas ju mellan 1an och 2an men toppar ingen av dem Den är inte dålig, men inte heller så bra som jag hade hoppats på. Många referenser till de gamla filmerna vilket var mycket positivt. Helt OK skådisar, speciellt de två huvudpersonerna.
Har ej hunnit se själv än, får bli någon gång när tid finns
Såg däremot en kille som förklarade varför det är svårt att göra uppföljare efter Alien och Aliens. Hans take var att den första filmen var ett sci-fi mystery där man hela tiden fick bli överraskad av vad xenomorferna egentligen var och vad som försiggick. Två fortsatte att förklara saker, som vart äggen kom ifrån och hur flera individer fungerade tillsammans.
Men efter Aliens finns egentligen ingenting kvar att förklara, åtminstone inget intressant. Både Prometheus och Covenant har försökt att fördjupa bakgrundshistorien ytterligare men då börjar det bli för långsökt och ointressant.
Lösningen är att fortsätta göra Alien-filmer som är mer som ettan, fast utan mystiken blir det mer som en slasher i rymden. Att göra en uppföljare idag som skulle kunna trumfa de första två är nog omöjligt...
Har ej hunnit se själv än, får bli någon gång när tid finns
Såg däremot en kille som förklarade varför det är svårt att göra uppföljare efter Alien och Aliens. Hans take var att den första filmen var ett sci-fi mystery där man hela tiden fick bli överraskad av vad xenomorferna egentligen var och vad som försiggick. Två fortsatte att förklara saker, som vart äggen kom ifrån och hur flera individer fungerade tillsammans.
Men efter Aliens finns egentligen ingenting kvar att förklara, åtminstone inget intressant. Både Prometheus och Covenant har försökt att fördjupa bakgrundshistorien ytterligare men då börjar det bli för långsökt och ointressant.
Lösningen är att fortsätta göra Alien-filmer som är mer som ettan, fast utan mystiken blir det mer som en slasher i rymden. Att göra en uppföljare idag som skulle kunna trumfa de första två är nog omöjligt...
Puh, jag kan tyvärr inte kommentera mer utan att spoila Skriver jag något så kommer man kunna gissa sig till saker och ting så bäst att låta det vara osagt
Puh, jag kan tyvärr inte kommentera mer utan att spoila Skriver jag något så kommer man kunna gissa sig till saker och ting så bäst att låta det vara osagt
Tack för det!
Jag har snappat upp att det förekommer nån sorts koppling till Prometheus och att det finns några ugglor i mossen. Men du är en sann hedersknyffel som kan hålla dig från att spoila, all heder till dig!
Tack för det!
Jag har snappat upp att det förekommer nån sorts koppling till Prometheus och att det finns några ugglor i mossen. Men du är en sann hedersknyffel som kan hålla dig från att spoila, all heder till dig!
Ja, det kan jag bekräfta men varför låter jag vara osagt
Ingen fara, är lite tråkigt att få ut värdet av biobiljetten
Väntar med iver på BR-släppet!
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >