Medlem
Ps5 kontroll

Innan jag förbokade den nya Astrobot kontrollen, vill jag bara dubbelkolla en sak.

På båda mina kontroller som jag haft sedan release så har thumb sticksen, lossnat och snurrar fritt när man spelar. Jag vet ju att det inte ska vara så för att man snabbt tappar kontrollen när det börjar snurra. Men går det att åtgärda? Eller måste jag bara köpa nya. Vi har försökt laga de själva, men utan resultat.

Mvh

Medlem

Låter skumt, jag har haft två kontroller sen releasen 2020 och har inte upplevt några problem alls. Har dock hört om flera som har stickdrift men det du beskriver låter mer som en misshandel av kontrollen? Du får köpa ny och försöka spela mer varsamt.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Låter skumt, jag har haft två kontroller sen releasen 2020 och har inte upplevt några problem alls. Har dock hört om flera som har stickdrift men det du beskriver låter mer som en misshandel av kontrollen? Du får köpa ny och försöka spela mer varsamt.

Jag spelar enbart lugna SP i soffan, så misshandel blir det inget av

Medlem
Skrivet av Wolffe:

Jag spelar enbart lugna SP i soffan, så misshandel blir det inget av

Okej då har du säkert bara haft otur, köp en sån där astrobot variant, den ser läcker ut.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Den synliga delen av spaken är bara ett cover som sitter på själva joysticken. Så länge själva spaken är hel kan du byta joystick covers.

https://www.ifixit.com/Guide/Sony+DualSense+Controller+Joysti...

1
Skriv svar