Kampanjer och erbjudanden när Webhallen nyöppnar x2

Robot
Kampanjer och erbjudanden när Webhallen nyöppnar x2

Webhallen firar tillsnyggad Göteborgsbutik och flyttad Stockholmsbutik med fina erbjudanden på bland annat spel och gamingtillbehör.

Medlem

Oj, saftig nedsättning på Rog azoth, 999kr. Jag har den vita med nx snow switcharna och är sjukt nöjd.
Vet ej hur de röda upplevs men rekommenderar starkt ifall någon är ute efter nytt tangentbord.

Kanske svänger förbi för musen

signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Synd att Webhallen la ner varenda butik de hade i Skåne. Inte ens Malmö har en butik längre :(.

Medlem

För er som kan TV, är någon av dessa OLED värda att satsa på?

Medlem

Någon som vet vad de hittat på med butiken i nordstan? Tycker den varit väldigt fräsch de (få) gånger jag varit där.

Redaktör
Skrivet av Wolffe:

LG:s oled-tv är snuskigt bra. Jag har en 55-tummare sen ett gäng år tillbaka och är helnöjd. Nu står det inte exakt vilka modeller det gäller, men 14 000 kr för en 65-tummare och 18 000 för en 77:a bör vara riktigt bra pris. (Nån får rätta mig om jag har fel.) Ring och hör vilka modeller och årgångar det är, man vill nog minst ha C4 (modell C, årgång 2024).

signatur
Medlem
Skrivet av Siegfried:

Synd att Webhallen la ner varenda butik de hade i Skåne. Inte ens Malmö har en butik längre :(.

Ja det är katastrof. De sjönk lite i mina ögon faktiskt när de la ner i Malmö, i Sveriges tredje största stad.

i Sveriges bästa stad.*

Testpilot
Skrivet av Wolffe:

Skrivet av Tomas Helenius:

LG:s oled-tv är snuskigt bra. Jag har en 55-tummare sen ett gäng år tillbaka och är helnöjd. Nu står det inte exakt vilka modeller det gäller, men 14 000 kr för en 65-tummare och 18 000 för en 77:a bör vara riktigt bra pris. (Nån får rätta mig om jag har fel.) Ring och hör vilka modeller och årgångar det är, man vill nog minst ha C4 (modell C, årgång 2024).

Gällande LG:s OLED är det 2023 evo-utgåvan som gäller, mest troligen C-serien givet ursprungspriset.

Både OLED och Mini-LED är riktigt trevliga att kolla på. Modellerna från LG respektive TCL som Webhallen rear ut går man inte direkt fel med på något vis. Även QLED-apparaterna kan vara attraktiva för priset om man inte behöver större, eller QNED för den som vill ha stort men inte premierar OLED/Mini-LED.

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >

Medlem

Bra pris på QC Ultra.

Medlem

Sällan jag handlar på Webhallen nu. Personalen är oengagerad och nästan löjligt okunnig, (dock bara baserat på min erfarenhetet från butiken i Uppsala) priserna ligger ganska högt numera, ofta 100, ibland 150 kronor mer än andra. Priserna ligger också högt numera och utbudet på nya spel har också minskat drastiskt. Köper det mesta från spelbutiken.se nu. Större utbud och billigare.

Medlem

Webhallens känns som de har gått neråt väldigt mycket, minns när man alltid handlade från Webhallen. De hade allt möjligt i deras Online butik till bra priser, kunde alltid hitta bra niche produkter och allt möjligt.
Supporten va också 11/10, när man hade problem med en produkt, behövde återlämna eller något annat fick man all hjälp man behövde, utan strul och allt gick tip top. Medans andra butiker skulle alltid strula till det och arbeta emot dig. Vet inte hur det är med supporten nu så kan inte kommentera om detta.

Nu har de bara de allra vanligaste produkterna i deras sortiment till dyra priser, går inte hitta mer obskyra märken- eller produkter längre. Skall man köpa tex. ett tangentbord kan man nästan bara välja mellan de största märkena och populäraste produkter... till dyra priser.

Medlem

Bortrest lagom tills kampanjen är slut då. Kul.
Blir billigt iaf.
Handlar likt andra väldigt sällan hos dem mer pga priserna och att leveranstiderna gått från skickas samma dag till i bästa fall inom fem vardagar…medlemsnivån är ändå ganska hög för mig, då ska man ju prioriteras.

Medlem

Intressant att de flyttar från det anonyma hörnet på Medborgarplatsen till Ringen i Skanstull. Blir nog bättre ruljans där. Undrar vilken tidigare lokal de tar över?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av mobmoben:

Webhallens känns som de har gått neråt väldigt mycket, minns när man alltid handlade från Webhallen. De hade allt möjligt i deras Online butik till bra priser, kunde alltid hitta bra niche produkter och allt möjligt.
Supporten va också 11/10, när man hade problem med en produkt, behövde återlämna eller något annat fick man all hjälp man behövde, utan strul och allt gick tip top. Medans andra butiker skulle alltid strula till det och arbeta emot dig. Vet inte hur det är med supporten nu så kan inte kommentera om detta.

Nu har de bara de allra vanligaste produkterna i deras sortiment till dyra priser, går inte hitta mer obskyra märken- eller produkter längre. Skall man köpa tex. ett tangentbord kan man nästan bara välja mellan de största märkena och populäraste produkter... till dyra priser.

Handlade mycket där förr. Ofta bäst priser, snabb leverans, trevlig personal och stort sortiment. De senaste åren har det gått ner sig rejält på alla de bitarna. Vetefan vad som hände.

signatur

Jump in.

Medlem

Var förbi just denna butik på bilden förra sommaren, kommer aldrig gå till en Webhallen butik igen efter det. Fick bara ångest av priserna.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Handlade mycket där förr. Ofta bäst priser, snabb leverans, trevlig personal och stort sortiment. De senaste åren har det gått ner sig rejält på alla de bitarna. Vetefan vad som hände.

Tror att det från början var en svensk uppstart och för några år sedan köpte norskar upp företaget, samma som äger Komplett, tror jag. Ägarbytet märktes väldigt snart när personalen plötsligt blev kort, inte särskilt tillmötesgående längre och okunnig…

Medlem

Handlade en hel del när de hade butiker i Malmö man kunde plocka upp sin beställning hos.
Men efter de la ner dem så har jag nog inte handlat från Webhallen en enda gång. 😥

Gen
Medlem

Var en del intressanta erbjudanden. Undrar hur trycket är i butikerna nu, öppnade väl för 1h15m sen?

Medlem
Skrivet av Gen:

Var en del intressanta erbjudanden. Undrar hur trycket är i butikerna nu, öppnade väl för 1h15m sen?

Jag gick förbi gbg runt 11:15, var en del folk, tog en nummerlapp och stod att det var 60 personer före mig i kön.
Tyvärr är deras system inte anpassat för personer som bara vill in, hämta sin produkt och ut snabbt igen, tar alltid en massa tid att handla i butiken.

Jag gick därifrån

signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Samma i Linköping. Fast placeringen utav butiken var i stort sett väldigt dålig om man ville få mer kunder.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Gen
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Jag gick förbi gbg runt 11:15, var en del folk, tog en nummerlapp och stod att det var 60 personer före mig i kön.
Tyvärr är deras system inte anpassat för personer som bara vill in, hämta sin produkt och ut snabbt igen, tar alltid en massa tid att handla i butiken.

Jag gick därifrån

Tack för input.

Kan inte säga att Inet är speciellt mycket snabbare heller. Click n Collect borde gå fort men jag har alltid fått vänta.

1
Skriv svar