Anthem lärde Bioware att satsa på sånt det var bra på
John Epler tror inte att online-multiplayer riktigt var deras grej.
#Anthem, #Bioware, #Dragon-age-the-veilguard
Tja, problemet var ju snarare att spelet saknade innehåll. Spelet var ju kul, men alldeles för kort och innehållslöst.
Riktigt bra spel gameplaymässigt. Och snyggt. Önskar dom fortsatt satsat på det och gjort det grymt.
1# FZ Troll
Tja, problemet var ju snarare att spelet saknade innehåll. Spelet var ju kul, men alldeles för kort och innehållslöst.
Kändes även spretigt. Som om det först var tänkt att ha mer rollspelfokus och sen blev omgjort till mer åt Loot-shooter. Tänker på basen där man kan prata med folk och ha dialoger i förstaperson. Helt menlöst, men kändes väldigt Bioware.
"Writer and Fighter"
Kändes även spretigt. Som om det först var tänkt att ha mer rollspelfokus och sen blev omgjort till mer åt Loot-shooter. Tänker på basen där man kan prata med folk och ha dialoger i förstaperson. Helt menlöst, men kändes väldigt Bioware.
Håller med. Blev som två helt olika spel i ett, särskilt med perspektivbytet i stan. Väldigt weird. Själva huvudgameplayet var ju grymt, hade de bara haft en story som inte sög och betydligt mer content så hade det nog levt längre.
H-How can she slap, kupo!?
Blev otroligt besviken på att de la ned ”2.0”. Jag hade kul med det och hade det fått mer tid så tror jag det kunnat blivit bra men det plågades av så mycket buggar och brist på content. Imo borde de fortsätta med 2.0!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Va väldigt sugen på Anthem. Men gick och vänta på mer innehåll.
Håller med. Blev som två helt olika spel i ett, särskilt med perspektivbytet i stan. Väldigt weird. Själva huvudgameplayet var ju grymt, hade de bara haft en story som inte sög och betydligt mer content så hade det nog levt längre.
Allt var som halvbakat, däremot var flygandet och striderna roliga.
"Writer and Fighter"
Spelet var i grunden designat som ett singelplayer / co-op titel, med fokus på utforskning och överlevnad. Ledningen som tog beslutet att göra om det till ett live service lootshooter har inte lärt sig ett skit.
Precis den känslan jag fick av första trailern, var så sjukt taggad då. Sen var det något helt annat vid release.
Jag förstår aldrig när man göra samma fel som massa andra liknande spel gjort innan.
De kunde bara sätta sig ner och spela liknande spel och se vad som funkar och se över vad de som spelar har att säga om olika funktioner.
Gameplayet var helt jävla fantastiskt i Anthem. Var otroligt kul att spela.
Men allt annat runt om var rent ut sagt skit på flera nivåer
Det kunde blivit ett riktigt stort live service loot shooter om de bara gjort mer efterforskning och lagt mer tid på spelet.
Det är inte så jävla svårt att göra efterforskning. kopiera fan rakt av andra liknande om det funkar.
Synd bara att Bioware inte längre är Bioware, typ inge kvar där som gjorde Bioware bra.
Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"
John Epler tror inte att online-multiplayer riktigt var deras grej.
#Anthem, #Bioware, #Dragon-age-the-veilguard
Om detta är slutsatsen de dragit, då fattar de inte ens själva vad de gör för fel.
Anthem är än idag det spelet jag önskar fick "FFXIV-behandlingen" mer än något annat spel. Spelmekanikerna var för det mesta roliga, spelkänslan överlag är det bästa jag varit med om när det kommer till looter-shooter-genren. Grafiken var imponerande och ljuddesignen är det näst bästa jag någonsin varit med om, tätt efter Battlefield 5.
Att berättelsen var medioker är sekundärt i sammanhanget, det fanns i alla fall en grundpremiss att bygga vidare på. Likaså avsaknaden av innehåll och aktiviteter i end game, detta kunde med enkelhet redas ut över tid om inte BioWare och EA varit så otroligt snabba på att dra ur pluggen för spelet. Gör en re-release om det så krävs.
Jag tror helhjärtat och på fullaste allvar att Anthem kunde varit EA:s Destiny, om ledningen hos BioWare inte vore så katastrofalt inkompetent till en början. Spelet var i tidig utveckling i 4 år(!). Sedan helt plötsligt blev det bråttom och spelet fick en aktiv utveckling på drygt 18 månader. När de visade upp flygmekaniken för omvärlden, då visste inte ens en majoritet av utvecklarna om att spelet skulle ha flygförmågor — så dålig var den interna kommunikationen och ledningens beslutande förmåga.
Finns en mycket intressant artikel på ämnet skriven av (välrenommerade) Jason Schreier, som för mig bevisar hur otroligt sämst Bioware-cheferna är på att bedriva en spelstudio. Desto mer så än att Anthem var en dålig idé, eller att det på något vis skulle vara utvecklarnas (in)kompetens som låg till grund.
Artikeln i fråga;
How Biowares Anthem went wrong.
Utdrag;
"It wasn’t even supposed to be called Anthem. Just days before the annual E3 convention in June of 2017, when the storied studio BioWare would reveal its newest game, the plan had been to go with a different title: Beyond. They’d even printed out Beyond T-shirts for the staff."
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >
” Vi är en studio som alltid har varit byggd kring att gräva djupt i berättande och rollspel.”
Haha va? Det var ju det som saknades🤣🤣🤣 Spelet hade ju bra gameplay.
Nuvarande BioWare är kanske inte talanglösa, men ledningen är helt klart tondöv, dragon age 4 kommer floppa.
Var väl lite det dom menade. Att med anthem så gjorde dom ett spel som inte alls fokuserade på det.
Synd bara att Bioware inte längre är Bioware, typ inge kvar där som gjorde Bioware bra.
Vad jag vet så jobbar en del veteraner på nya Mass Effect.
Ja, det var nästan lite som de bara skapat en liten sandlåda. Grym game-play med lite dialoger inslängt. Tyckte kontrollerna var tighta och det var jäkla kul att spela... ett tag iaf, men sen var det ju inget mer som kom. Synd tycker jag.
Skjut mig, men jag älskade Anthem. Lirade det med en polare. Spelet var galet snyggt maxat på PC när det släpptes. Vi älskade varenda minut. Även jag tycker att det var synd att de la ner Anthem 2.0. Det fanns sjuk potential i spelet, tycker vi!
På konsol var det inte riktigt lika najs dock. Men i 60+ fps och maxad grafik var det najs! Sjukt roligt och köttigt att spela också.
Men folk SKULLE hata det helt enkelt.. Visst. Det behövdes mer innehåll för oss som spelat igenom allt. Men det hade kunnat åtgärdats.