Röjarracern Flatout blir VR-spel
Det var mig en trevlig nyhet!
Undrar om man flyger med gubben i vr när man flyger ur bilen? 😆
Ååhåhå kräkfest!
no remorse
Skulle hemskt gärna se ett nytt Flatout till icke-VR också - Wreckfest är väl OK, men för mig kändes det för mycket simulator, och inte alls lika arkadigt som ursprungliga Flatout 1 och 2.
Skriver under på detta! Kan sakna arkadkänslan från spel som dessa. Simulator är inte riktigt min grej.
Skulle hemskt gärna se ett nytt Flatout till icke-VR också - Wreckfest är väl OK, men för mig kändes det för mycket simulator, och inte alls lika arkadigt som ursprungliga Flatout 1 och 2.
Samma. Men mer för innovationen i extraspelen, jag tycker de är svinkul. Tycker Wreckfest balanserar bra mellan sim och arkad, funkar lika bra med ratt som handkontroll.
Härligt! Vi är inte direkt bortskämda med mängder av VR-racing spel på PC.
Nej, för mig är det helt oförståeligt stt det inte är typ standard i alla racingspel.
Det var mig en trevlig nyhet!
Undrar om man flyger med gubben i vr när man flyger ur bilen? 😆
Åh, detta var ju stort när det kom - men som redan tagits upp är frågan hur bra det passar med vissa spelinslag (som hur en krockar och flyger runt) i VR. Återstår att se. Jag inväntar nog recensioner innan jag ens överväger det. Men kul att det kommer till PSVR2!
Kommer säkert vara finnas som val, stanna kvar som ett spöke i bilen eller flyga med gubben
Racingspel är som gjort för VR............ i teorin. Visst går det att vänja sig etc och vissa racingspel fungerar bättre än andra. Men det är rätt få mänskliga hjärnor som är kompatibla med att rent visuellt köra i ett gupp, köra in i ett hinder etc utan att någon fysisk påverkan på balansorgan etc. Majoriteten mår sjukt illa. Men ingen behöver svara på det här och säga att "jo det går", för visst går det att minimera med tweaks etc. Menar bara att det inte är för alla.
Dock så hejar jag på varenda spelserie som vågar ta spelet till VR! Så det kommer bli intressant att se. Just den här sortens skakig racing, med mycket krockar, gupp etc är jag...... Skeptisk till. Ber en bön att jag har fel, för det vore sjukt kul.
Racingspel är som gjort för VR............ i teorin. Visst går det att vänja sig etc och vissa racingspel fungerar bättre än andra. Men det är rätt få mänskliga hjärnor som är kompatibla med att rent visuellt köra i ett gupp, köra in i ett hinder etc utan att någon fysisk påverkan på balansorgan etc. Majoriteten mår sjukt illa. Men ingen behöver svara på det här och säga att "jo det går", för visst går det att minimera med tweaks etc. Menar bara att det inte är för alla.
Dock så hejar jag på varenda spelserie som vågar ta spelet till VR! Så det kommer bli intressant att se. Just den här sortens skakig racing, med mycket krockar, gupp etc är jag...... Skeptisk till. Ber en bön att jag har fel, för det vore sjukt kul.
GT7 med PSVR2 funkar snuskigt bra, men jag har fått nån åksjuketendens ibland. Har kört Nordscleife som är rejält slingrig både i sid- och höjdled, och upplevelsen är smått fantastisk - trots lätt obehag i början. Så Flatout kan gå hoppas jag. Man får väl börja i små doser.
Nej, för mig är det helt oförståeligt stt det inte är typ standard i alla racingspel.
Kommer säkert vara finnas som val, stanna kvar som ett spöke i bilen eller flyga med gubben
Förhoppningsvis finns det valet! 😅
Det var en trevlig nyhet!
Hoppas även på att Motorstorm kommer i framtiden!
Spelar 100% VR med Quest 3 som headset. i5-12600KF, 32GB Ram, RTX 4080 Super OC. Thrustmaster T300RS & TH8S. https://www.youtube.com/@MightyMikeVR
Det var en trevlig nyhet!
Hoppas även på att Motorstorm kommer i framtiden!
Minns när jag var på mässa och de demonstrerade PS3-konsolen med det spelet och SIXAXIS-kontrollen som jag ogillade så frågade killen i båset hur jag kunde stänga av det. Var tydligen inte populärt då det var deras stora "grej" de ville pusha. Men förövrigt var spelet grymt! Skulle gärna se ett nytt spel till PS5 och PSVR2 i den serien.
Mycket trevliga nyheter! Satt faktiskt o tänkte på just Flatout 2 häromdagen...tusan va bra musik det är i spelet! Nostalgi.
Om man är Flatout-sugen så har Steam rea på originalspelen till den 19/8. För 10 euro får man tre bra spel (Flatout, Flatout 2, Flatout: Ultimate Carnage) och ett som är skräp (Flatout 3, ej gjort av Bugbear).
Bra erbjudande! Tre riktigt bra spel för en billig peng.
Mycket trevliga nyheter! Satt faktiskt o tänkte på just Flatout 2 häromdagen...tusan va bra musik det är i spelet! Nostalgi.
Bra erbjudande! Tre riktigt bra spel för en billig peng.
Jag köpte faktiskt paketet nu (hade bara UC på Steam), och ettan och tvåan är svinkul fortfarande. Lätt värt en hundring.