Masters of Albion - nytt gudaspel från... Peter Molyneux!

Robot
Masters of Albion - nytt gudaspel från... Peter Molyneux!

Populous- och Black & White-skaparen är igång igen.

#masters-of-albion, #peter-molyneux

ELF
Medlem

Inb4 detta också läggs ned.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem

Hoppas det är WIP som fan.

Medlem

För att vara Molyneux känndes det väldigt oengagerat. Fick knappt någon hype över huvud taget.

Medlem

Ser lovande ut. Jag ser fram emot det

Medlem

1:08 in i videon... fysiken på den gubben guden håller i handen är sämre än vad andra spel erbjöd i mitten av 2000-talet.

Imponerande......

Medlem

Blir inte en krona till karln innan spelet är släppt, rekommenderat av minst 50 pers jag litar på och patchat 10 gånger. Ja jag överdriver lite men jag har haft 0 förtroende för honom i snart 20 år

Medlem

Peter Molyneux <3

Ser intressant ut, detta ska jag följa.

signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Skrivet av Allexz:

1:08 in i videon... fysiken på den gubben guden håller i handen är sämre än vad andra spel erbjöd i mitten av 2000-talet.

Imponerande......

Jag reagerade också på det men det var glömt när jag såg combat när de tog kontroll över ooga booga grottmannen med klubban.

Det finns potential på pappret men det man fick se piskade inte upp nämnvärd hype.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Jag reagerade också på det men det var glömt när jag såg combat när de tog kontroll över ooga booga grottmannen med klubban.

Det finns potential på pappret men det man fick se piskade inte upp nämnvärd hype.

Det MÅSTE ju vara extremt tidigt.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

hoppas dom fixar så man har någon faktiskt anledning att köra som personer i 3e person, för där såg de ju bara ut som en ganska onödig funktion.

Medlem

De hade väl enligt talet på scen pillat på spelet i 3 år med typ 10 personer i bolaget.. Vissa spelfunktioner ser kul ut men med det trackrecord den mannen har så ska spelet inte röras i utan skyddshandskar

Medlem

Det där ser ut EXAKT som ett spel han hade kunnat göra typ 2010.

Intresse noll.

Medlem

undrar hur mycket ha har ljugit om det spelet i bara en trailer

Medlem

Utspelar sig inte Fable-spelen i Albion?

Ett udda namnval kan tyckas men de kanske försöker locka fler spelare på detta sätt.

Medlem
Skrivet av Margy:

Utspelar sig inte Fable-spelen i Albion?

Ett udda namnval kan tyckas men de kanske försöker locka fler spelare på detta sätt.

Vet ej med Fable men Albion är det äldsta kända namnet på Storbritannien så det är inget påhitt av spelutvecklare utan det sträcker sig tillbaks några tusen år.

signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Barak:

Vet ej med Fable men Albion är det äldsta kända namnet på Storbritannien så det är inget påhitt av spelutvecklare utan det sträcker sig tillbaks några tusen år.

Visst, men det känns ju aningen skumt att med hans bakgrund i Fable välja att använda samma namn igen i ett nytt spel.

Medlem
Skrivet av Margy:

Visst, men det känns ju aningen skumt att med hans bakgrund i Fable välja att använda samma namn igen i ett nytt spel.

Dålig fantasi eller så är han kanske bara är en patriot vad vet jag. =P
Jag är tveksam till att det potentiellt skulle locka till sig fler spelare.
Tyskarna som har utvecklat Albion Online kanske är anglofiler.

signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Margy:

Han pratar om just det här i sin blogg: https://developmolyneux.blog/2023/10/19/take-a-walk-with-me/

Redaktör
Skrivet av Barak:

Namnet Albion förekommer en del i brittisk (albionsk?) kultur. Pete Doherty har använt det, t.ex. Kanske är det naturligt att använda det i såna här sammanhang, gamla mytiska berättelser osv. Nåt i stil med våra vikinigar och asagudar kanske.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Namnet Albion förekommer en del i brittisk (albionsk?) kultur. Pete Doherty har använt det, t.ex. Kanske är det naturligt att använda det i såna här sammanhang, gamla mytiska berättelser osv. Nåt i stil med våra vikinigar och asagudar kanske.

Japp, och för oss som är lite äldre så har Albion funnits i andra spelsammanhang sedan länge. Jag tänker först och främst på det här spelet från 1995, när någon nämner Albion: https://www.gog.com/en/game/albion

1
Skriv svar