Kingdom Come: Deliverance 2

Medlem

Jag längtar!
Angående saves i ettan så finns det en mod som gör att man kan spara hur man vill.
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/1

Medlem

Ettan eller COD under hösten, hmmm?

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Nej.

Sparsystemet i KCD var en katastrof och inte genomtänkt utifrån hur spelar nyttjar spelen. Alla har inte tid att sitta hur länge som helst och spela spelet utifrån någon sadistisk speldesigners våta drömmar, sånt här skit hör hemma på nintendo platformar eller liknande med rollspelsnördar som älskar sånt här. Tydligt att det inte fanns några tankar på användbarhet i KCD 1.

Förhoppningsvis kommer det moddar illa kvickt som ändrar sparsystemet till ett vanligt sparsystem så att alla andra som inte tycker som du inte ska bli tvungna att göra en massa jävla potions för att kunna spela spelet och spara när man måste iväg och göra något annat istället för att sätta datorn i sleep-mode och hoppas på att skiten fungerar när man kommer tillbaka.

Sen finns det ju många andra spel också som kanske passar herren bättre. Jag tar immersion över användarbarhet varje dag i veckan. /Mvh Rollspelsnörd med våta drömmar

Medlem

Jag ville verkligen gilla första spelet, det uppfyllde nästan alla min kriterier. Men jag va på den sidan som inte klarade av hur kantigt fightingen var.. Jag hoppas det känns bättre i det här spelet. Hoppas dom spelat mycket Mordhau och fått lite inspo därifrån!

Medlem

Spelade första men fastnade inte.
Openworld men samtidigt väldigt distraherande att göra allt annat

Medlem

Måste ändå säga att det är lite utav en besvikelse att se någon bli huggen med ett långsvärd i ansiktet och typ inte bry sig, i den där sista fighten, förväntade mig att han skulle klyva ansiktet på han och fighten var över. Ack ack.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nej, sparsystemet med ettan var genialiskt och gav allvar och spänning till ett RPG som inte är Souls-svårt.

Men man borde kunna ändra det till traditionell saving när man startar spelet.

Tycker också att ett 2 timmars linjärt intro är på tok för långt. Oblivions tutorial på ca 30 minuter var lagom, men som tumregel tycker jag faktiskt ett intro bara ska vara på tvång några få minuter, sen ska man få dra var man vill.

Lol skill issue

Medlem
Skrivet av noreason:

Lol skill issue

Själv spelar jag utan att spara och tar bort alla autosaves efter varje spelomgång för att vinna alla snoppmätartävlingar. Lite tråkigt att behöva börja om alla spel varje gång, men spel ska vara verklighetstrogna och inte roliga.

Medlem

Äh, var orolig för sparsystemet när jag började men nu har jag typ hur många save-drickor som helst och spelet sutosparar ju hela tiden när man kör quests så drycken behövs nästan bara när man strövar runt fritt på upptäcktsfärd. Går ju också utmärkt att sova över natten på ett värdshus. Har inte upplevt sparandet som något problem alls efter min initiala save-stress, troligtvis kommer den från ex oblivion där jag sparade typ varje minut.

Medlem

Känns alldeles för orealistiskt att npcs (och spelaren) är berreda att slåss till döden för småprylar. När man i realiteten dog av mindre skråmor på den tiden.
Sen att man i princip ofta förväntas döda 9 pers för några mindre/större anledningar på bara en morgon.. orealistiskt.

signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Känns alldeles för orealistiskt att npcs (och spelaren) är berreda att slåss till döden för småprylar. När man i realiteten dog av mindre skråmor på den tiden.
Sen att man i princip ofta förväntas döda 9 pers för några mindre/större anledningar på bara en morgon.. orealistiskt.

Det är ett spel och någonstans måste man dra gränsen mellan vad som är kul och realism.

12
Skriv svar