Det portalhoppande actionspelet Black State visar lite vackert gameplay

Robot
Det portalhoppande actionspelet Black State visar lite vackert gameplay

Glättig och vacker yta, men finns det något djup?

#Black-state, #Motion-blur-studio

Medlem

Snyggt techdemo! Mycket till gameplay verkar det inte vara dock.

Medlem

vackert absolut, men ser riktigt tråkigt ut.

Det har ju kommit tusentals actionspel senaste 10 tal åren med mer avancerade animationer och spelmekanik än de här.
Att slänga in högupplösta assets i och slå på lite ray-tracing är ju inget spel.

Glasen som gick sönder när soldaterna hoppa in genom taket var ju rätt b, lika så all blod och förstörelse i galleriet som inte ens lämnade något blod kvar på väggar eller något märke.

Medlem

Snyggt dock ser vattnet vågorna konstiga ut när dom går för sakta. Det är som i slowmotion

Medlem
Skrivet av plapo:

vackert absolut, men ser riktigt tråkigt ut.

Håller med. Av nån anledning så är nästan alltid sånahär "snygga spel" extremt plastiga och själlösa.

Medlem
Skrivet av zogez:

Snyggt dock ser vattnet vågorna konstiga ut när dom går för sakta. Det är som i slowmotion

Det är mitt ute på havet, det går så sakta där. Däremot ser spelet ut som ett tidigt tech-demo som någon bestämde sig för att göra ett spel utav. Något säger mig att dessa 8 minuter visar hur resten utav spelet kommer vara.

Medlem

Vet att det är alfa, men animationen när spelaren springer framåt ser riktigt inklippt ut. Känns som han är i ett tomt rum och sen är miljön pålagd i efterhand (om ni förstår vad jag menar).

Inte unikt för detta spel, dock.
Men en hel del som ser bra ut också tycker jag.

Medlem
Skrivet av star-affinity:

Vet att det är alfa, men animationen när spelaren springer framåt ser riktigt inklippt ut. Känns som han är i ett tomt rum och sen är miljön pålagd i efterhand (om ni förstår vad jag menar).

Inte unikt för detta spel, dock.
Men en hel del som ser bra ut också tycker jag.

Snyggt fångat!

Medlem

Känns som Metal gear solid: Phantom pain, hemsk mocap och överspelande skådisar.
Det spelat visade ju sig dock vara bra.

Medlem

Snygg grafik men resten känns som ett UE projekt av några nybörjare.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Jag vill att spel ser ut som spel, inte som någon glassig 4K render. Det är fel väg att gå.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kittad till tusen med massa nanosupermegateknik, men använder en gammal dassig m4 till vapen ^^

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Håller med. Av nån anledning så är nästan alltid sånahär "snygga spel" extremt plastiga och själlösa.

Och dessa snygga och själlösa spel är nästan alltid gjorda med Unreal Engine.

Gissar på att man tillhandahåller "för mycket" för utvecklare, med spelmotorn. Visst det gör att man kan utveckla spel snabbt, men samtidigt så suddar det ut den personliga prägeln som kommer från att utarbeta egna lösningar, eller egna implementationer av existerande lösningar.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Och dessa snygga och själlösa spel är nästan alltid gjorda med Unreal Engine.

Gissar på att man tillhandahåller "för mycket" för utvecklare, med spelmotorn. Visst det gör att man kan utveckla spel snabbt, men samtidigt så suddar det ut den personliga prägeln som kommer från att utarbeta egna lösningar, eller egna implementationer av existerande lösningar.

Jo precis. Det är just den personliga prägeln som sagt som märks så tydligt när den inte finns där.

1
Skriv svar