Valve erkänner officiellt att Deadlock existerar
Ska utannonseras vid ett tidigare tillfälle" - så de HAR tillgång till maskhål...
Valve, du vet....de kommer även utannonsera Half-Life 3 vid samma tillfälle sägs det.
(Tack, jag fixade)
"Writer and Fighter"
HL3 confirmed
Det är kul det här. Valve har gjort ett par spel som inte är hl, men de flesta är typ rätt dåliga, artifact, ricochet. Sen kan de polera andras saker, som Portal, CS, Dota, team fortress, l4d. Får se om detta blir ok. Deras första egna på typ en miljard år. Gabe vill ha den f2p-kakan.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Vad händer med alla andra spel på steam som heter Deadlock nu?
Insta ban.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Hjälteskjutare är en ganska tråkig och mättad genre. Hade hellre sett något annat faktiskt.
Det är ju mer än bara en hjältepangare(ala Overwatch) vad jag sett på Stream.
Är som ett tredjepersons MOBA, likt Smite. Fast med mer djup och komplexitet.
The more I practice, the luckier I get.
Ni missar inget
Smaken är som baken.
Ni missar något. Alla jag känner som gillar FPS och Mobas är totalt beroende av spelet, själv har jag 60 timmar sen jag fick en invite förra helgen. Detta spelet kommer att bli stort.
I skrivande stund har spelet 90k concurrent users på steam. Då är det utan marknasföring, utan tillgänglighet för alla, invite only, och NDA lyftes igår, har inte gått att streama eller göra någon content som helst. Så jag tror många inte håller med dig.
Jag tror på en miljon plus concurrent stadigt efter release, marknaden har inget som detta. Det är inte som Overwatch, inte ens i närheten, är ingen vanlig hero-shooter som FZ verkar tro.
Smaken är som baken.
Ni missar något. Alla jag känner som gillar FPS och Mobas är totalt beroende av spelet, själv har jag 60 timmar sen jag fick en invite förra helgen. Detta spelet kommer att bli stort.
I skrivande stund har spelet 90k concurrent users på steam. Då är det utan marknasföring, utan tillgänglighet för alla, invite only, och NDA lyftes igår, har inte gått att streama eller göra någon content som helst. Så jag tror många inte håller med dig.
Jag tror på en miljon plus concurrent stadigt efter release, marknaden har inget som detta. Det är inte som Overwatch, inte ens i närheten, är ingen vanlig hero-shooter som FZ verkar tro.
Kan du skicka invites oxå eller? Isåfall e jag redo
1# FZ Troll
Hur många miljoner sådana finns det inte på yt redan...
1# FZ Troll
Deras första egna på typ en miljard år.
HL:Alyx: "am I a joke to you?"
HL:Alyx: "am I a joke to you?"
typ 90% har inte ett VR headset så för många finns inte HL: Alyx (mig inkluderad)
Vad händer med alla andra spel på steam som heter Deadlock nu?
De hamnar i en deadlock.
Hur många miljoner sådana finns det inte på yt redan...
Många säkert. HLX har varit i pipen länge och är nu i ett kritiskt läge där spel hos valve antingen blir nått eller läggs ner.
Ingen förväntade sig HLVR som blev Alyx heller.
Deadlock var tidigare ett spel i hl universumet.
Strider mellan olika alienraser och combines mm
typ 90% har inte ett VR headset så för många finns inte HL: Alyx (mig inkluderad)
Betyder inte att det inte finns.
Alyx ändrade slutet på Episode 2 och HLX är direkt fortsättning på Alyx.
Har spelat en hel del är riktigt kul, men har också märkt att folk som inte har någon som helst erfarenhet av MOBAs verkar få en nästan instinktiv avsky till detta, flera av mina CS polare direkt hatar det.
Tror det kommer bli krock emellan communityn i starten tror jag, många okunniga som endast ser en ny shooter, ser flera streamers som spelar det och hela chatten skriker "oh no not another overwatch clone!" även fast det inte passar alls.
Att skjutandet spelar mindre roll än farm och korrekt builds uppskattas inte utav renodlade fps gamers heller tror jag. men själv tycker jag att det är riktigt kul.
Är det ytterligare en arena shooter så känns det personligen hemskt ointressant. :/
Vad tänker du på ang arena shooter?
Jag tänker på Quake, Unreal Tournament osv.
Nå sånt är det inte.
Vad tänker du på ang arena shooter?
Jag tänker på Quake, Unreal Tournament osv.
Nå sånt är det inte.
Typ spel där folk springer runt å pangar på varandra inom ett litet begränsat område.
Typ spel där folk springer runt å pangar på varandra inom ett litet begränsat område.
Så stort sett dom flesta mp shooters?
Smaken är som baken.
Finns inget annat som detta? Smite, Smite 2, Predecessor, Paragon är alla third person mobas.
Jag tycker Deadlock verkar bra, gillar både smite och smite 2 så det är uppskattat att Valve slänger sig in i matchen om third person mobas
Kan du skicka invites oxå eller? Isåfall e jag redo
Sök på Deadlock på steam och sen in på steam-communityt, så ger dom ut gratis keys, dom gör det även på Deadlocks sub-reddit. Du får en key direkt därifrån!
Finns inget annat som detta? Smite, Smite 2, Predecessor, Paragon är alla third person mobas.
Jag tycker Deadlock verkar bra, gillar både smite och smite 2 så det är uppskattat att Valve slänger sig in i matchen om third person mobas
Alla spelen du tog upp existerar ja, jag har spelat alla. Men ingen har samma komplex, djup och gameplay som Deadlock, dessutom är Predecessor och Paragon döda, Smite har en spelarbas, men spelet är mycket mer casual-friendly och mobiligt jämfört med Deadlock. Deadlocks gameplay är far-superior, jag har ca 100h i Smite, inte riktigt min grej.
Du hade älskat Deadlock om du gillar Smite, det är absolut det bättre spelet!