Saber snackar mikrotransaktioner i WH40K: Space Marine 2
"Folk vill inte få hästrustningar sålda till sig längre."
#Saber-interactive, #Space-marine-2, #Warhammer-40000
Tro mig. Det vill folk. All kosmetisk bling-bling som säljs i spel idag och som folk köper är att likställa med horse armour. 🙄
Precis. Om det var så att folk inte ville det skulle vi inte se så mycket mikrotransaktioner i spel. Men det säljer bra för att folk köper det. Om vi vill se en förändring behöver vi sluta uppmuntra till det genom att spendera pengar.
Fan vad jag avskyr mtx, speciellt i ett fullprisspel
Detta uttalande höll inte länge
https://x.com/Focus_entmt/status/1794020543798427832
Focus Entertainment
@Focus_entmt
Pretty psyched by the incredible reception of the SM2 news from yesterday!
Just wanted to clarify:
- There isn't any micro transactions in #SpaceMarine2. No in-game cash shop.
- All gameplay content and features will be free to all players. Paid DLCs will be cosmetic only.
Förbokade spelet i går (stäm mig, är WH40K-torsk) och med 829:- för standardutgåvan är det ett av de dyraste spelen jag någonsin köpt så bara vetskapen om att det finns mikrotransaktioner gör mig lite vresig.
Jag betalade 524:- för standardutgåvan till PC.
I drank what?
Är man konsolbonde så är man! Jag köper bara digitalt så är ganska begränsad gällande vilka butiker jag kan handla i - Xbox Store eller Playstation Store.
Berätta gärna hur
Förbokade spelet i går (stäm mig, är WH40K-torsk) och med 829:- för standardutgåvan är det ett av de dyraste spelen jag någonsin köpt så bara vetskapen om att det finns mikrotransaktioner gör mig lite vresig.
Gissar du köpte det digitalt på playstation eller xbox? Alltid ockerpriser där
Själv har man kirrat Collector's Edition.
Jag veeet jag veeet "no pre-orders", men det var det enda sättet att få tag på den där svinfeta statyn.
Tyckte inte statyn var värd priset. En polare till mig målade en Guilliman modell till mig, har den istället
I drank what?
Spel som jag tycker har gjort mikrotransaktioner rätt är SnowRunner och Fallout 76.
I SnowRunner kan man köpa till nya fordon. Oftast 45kr för en eller två. Det är absolut inget som behövs men det är roligt att testa nya fordon.
I Fallout 76 köper man främst saker till sin bas. Förutom vissa saker som genererar material och därigenom underlättar insamlandet av dom så är det mest saker man kan köpa för att göra basen trevligare. Sen finns det skins till olika saker också men det har jag inte lagt så mycket pengar på. Så mest kosmetiska saker.
PSN: OAKTHYR
Vad sägs om att göra spel som inte har miktrotransaktioner alls? Går ju lysande för Wukong! Det kanske spelet det beror på om det inte säljer! Vidriga grifters som ska mjölka oss konsumenter! Och det är därför vi också får halvbakade spel, de kan ju alltid förlita sig på mikrotransaktioner annars för att få våra surt förvärvade slantar. Ett såpass lovande och köttigt spel som Space Marines 2 verkar bli ska givetvis inte ha mtx. Hata inte spelaren- hata utvecklaren!
Spel som jag tycker har gjort mikrotransaktioner rätt är SnowRunner och Fallout 76.
I SnowRunner kan man köpa till nya fordon. Oftast 45kr för en eller två. Det är absolut inget som behövs men det är roligt att testa nya fordon.
I Fallout 76 köper man främst saker till sin bas. Förutom vissa saker som genererar material och därigenom underlättar insamlandet av dom så är det mest saker man kan köpa för att göra basen trevligare. Sen finns det skins till olika saker också men det har jag inte lagt så mycket pengar på. Så mest kosmetiska saker.
Ang Snowrunner så finns fordon kartor mm allt erbjudet gratis via mods.
Finns väll tom en ingame mod browser i det spelet om jag inte minns fel.
Köper inga fordon men köpte från start första packet med mer kartor osv, season 1,2 ,3
Aldrig brytt mig när det bara gäller kosmetiska grejer.
Kan man köpa vapen,armor osv som ger en fördelar i mp spelas det inte av mig.
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Aldrig brytt mig när det bara gäller kosmetiska grejer.
Kan man köpa vapen,armor osv som ger en fördelar i mp spelas det inte av mig.
Håller med! Så länge det inte är p2w så är det lugnt då behöver man ju inte köpa något.
Samt verkar finns en hel del ändå låsa upp. Jag och brorsan förbokade gold edition 1200kr på ps5 store.
Tagit ledigt fredag 6 september med för lira
Det ironiska i att ”Horse Armour DLC” var precis kosmetiskt - exakt vad de erbjuder.
Har redan förbokat (hittade bra rabatt, sorry) och är hype, men det var en jäkligt konstig jämförelse som kastade sten i glashus…
200000% hype!
Vad sägs om att göra spel som inte har miktrotransaktioner alls? Går ju lysande för Wukong! Det kanske spelet det beror på om det inte säljer! Vidriga grifters som ska mjölka oss konsumenter! Och det är därför vi också får halvbakade spel, de kan ju alltid förlita sig på mikrotransaktioner annars för att få våra surt förvärvade slantar. Ett såpass lovande och köttigt spel som Space Marines 2 verkar bli ska givetvis inte ha mtx. Hata inte spelaren- hata utvecklaren!
Det är helt olika spel?
space marine har en online del där de kommer lägga till nya saker hela tiden utan kostnad sålänge spelet går bra.
wukong är ett single player spel.