C&C-inspirerade strategispelet D.O.R.F. visar upp sitt nya ljus- och skuggsystem
Oj det där såg ju inte bra ut alls. Ser ut som ett tidigt 1990 spel 😬
Det är ju det som är meningen Jag tycker det ser väldigt mysigt ut.
När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!
🤦
Du har liksom helt missat de senaste 15 årens retro-boom där hela syftet med spelens grafik/design är att fånga looken från 80-, 90-, eller (nu på sistone) 00-talet?
Sen har du nog glömt (eller aldrig upplevt) hur RTS såg ut på tidigt 90-tal. Googla "Dune RTS 1992" 😂

Tidigt 90-tals spel men snyggare.
Jag gillar det skarpt.
🤦
Du har liksom helt missat de senaste 15 årens retro-boom där hela syftet med spelens grafik/design är att fånga looken från 80-, 90-, eller (nu på sistone) 00-talet?
Sen har du nog glömt (eller aldrig upplevt) hur RTS såg ut på tidigt 90-tal. Googla "Dune RTS 1992" 😂https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgH...
Ja, jag tänker nog snarare på rts spel från 2000-2005. Men min punkt kvarstår. Det här ser sämre ut än spel från den perioden.
Lorem ipsum dolor sit amet
Ja, jag tänker nog snarare på rts spel från 2000-2005. Men min punkt återstår. Det här ser sämre ut än spel från den perioden.
Hm, ja du. Spelet försöker efterlikna den där sista vågen av RTS-spel i 2D, som Tiberian Sun och Red Alert 2, som kom runt millenieskiftet, men med extremt mycket mer högupplösta sprites och med modern ljus- och skuggsättning. Och nog ser det bättre ut än de gamla spelen.
Tiberian Sun:

Red Alert 2:

Inväntar med spänning DORF, ser framemot att spela ett 90tals doftande spel.
är väl bara den där "B-films" nivån av FVMs som fattas kanske mellan uppdragen.
är väl bara den där "B-films" nivån av FVMs som fattas kanske mellan uppdragen.
Det skulle vara underbart om de löst något sådant.
Skulle egentligen vara perfekt som studentprojekt.
🤦
Sen har du nog glömt (eller aldrig upplevt) hur RTS såg ut på tidigt 90-tal. Googla "Dune RTS 1992" 😂https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgH...
Dune 1992 var helt otroligt kul! Detta och Warcraft 1 var bland mina första spel på diskett som femåring.
(Tur man hade äldre bröder).