Tidiga Star Wars Outlaws-spelare på PS5 ombeds börja om från början

Robot
Tidiga Star Wars Outlaws-spelare på PS5 ombeds börja om från början

Eftersom en patch kan leda till att de fastnar i spelet.

#Star-wars-outlaws, #Ubisoft-massive, #nyhetstips

Medlem

Otur, eller ja, trasiga spel är ju mer standard än undantag nu förtiden känns det som. Tur för en annan att man inte spelar day1.

Medlem

Man tycker ju att dom som betalat extra för att spela ett par dagar tidigare borde få deras pengar tillbaka, deras "early access" vart ju helt nullifierad.

Medlem

Äldre version av spelet... Det går undan nu för tiden. Releasedatum är imorgon. Kan än en gång konstatera att det var bättre förr. Jag spelar just om 22 år gamla Vice City och har skitkul. Och spelet funkar. Sånt känns bra. Att man kan köpa ett spel och spela det. Nya Zelda ska jag köpa i höst och jag räknar med att jag kan spela det från början till slut utan problem. Alla Switch-spel jag spelat hittills har i alla fall funkat felfritt. T o m Breath of the Wild och Tears, och de är inte små.
Ragnarök till PS5 är inte heller litet. Det funkade utan patch, jag spelade igenom hela. De tog tid på sig och putsade på spelet innan släpp. Så borde alla utvecklare göra.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Alla Switch-spel jag spelat hittills har i alla fall funkat felfritt. T o m Breath of the Wild och Tears, och de är inte små.

Då ska du inte testa Pillars of Eternity på switch. Crashade var 15e min typ...

Medlem

Lirade ganska mycket under helgen, öppna världen är så själlös. Hade hellre sett dom lägga full krut på kampanj uppdrag endast och gjort det till en linjär uncharted-star-wars med stealth fokus, huvuduppdragen är ganska bra hittils, är all filler som drar ner helheten. hade säkert dragit ned på utvecklingstiden och kostnad dessutom.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Äldre version av spelet... Det går undan nu för tiden. Releasedatum är imorgon. Kan än en gång konstatera att det var bättre förr. Jag spelar just om 22 år gamla Vice City och har skitkul. Och spelet funkar. Sånt känns bra. Att man kan köpa ett spel och spela det. Nya Zelda ska jag köpa i höst och jag räknar med att jag kan spela det från början till slut utan problem. Alla Switch-spel jag spelat hittills har i alla fall funkat felfritt. T o m Breath of the Wild och Tears, och de är inte små.

Forum-post från 2005 som listar massa buggar och krascher i Vice City.

https://gtaforums.com/topic/188753-bug-list-with-solutions/

Skillnaden nu är att det är enklare att rulla ut en patch som når alla spelare.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Pc spel har alltid haft dessa problem, vice city hade helt klart problem, ska inte tala om ett spel som witcher 1 där de flesta verkar glömmer vilken total bugfest det var. Lirade ett sid meier spel på 90 talet(covert action) som inte gick att klara och på den tiden kunde se tyvärr inte patcha.

Medlem
Skrivet av Thane:

Forum-post från 2005 som listar massa buggar och krascher i Vice City.

https://gtaforums.com/topic/188753-bug-list-with-solutions/

Skillnaden nu är att det är enklare att rulla ut en patch som når alla spelare.

Jag köpte det när det släpptes 2002 och minns inga såna problem. Versionen jag spelar nu är på PS4 och det funkar också. Ja, det är baksidan med att man kan reparera spel i efterhand. Spel släpps i ofärdigt skick. Borde vara olagligt.

Man kan se att de är giriga och vet att Star Wars säljer. Jag hade Jedi Survivor en kort stund, men det var inte färdigt. Nu är det dyrare än när det först släpptes.

Avstängd
Skrivet av scaryfoot:

Jag köpte det när det släpptes 2002 och minns inga såna problem. Versionen jag spelar nu är på PS4 och det funkar också. Ja, det är baksidan med att man kan reparera spel i efterhand. Spel släpps i ofärdigt skick. Borde vara olagligt.

Man kan se att de är giriga och vet att Star Wars säljer. Jag hade Jedi Survivor en kort stund, men det var inte färdigt. Nu är det dyrare än när det först släpptes.

Då har du nostalgibrillorna på dig.
GTA VC var definitivt inte buggfritt vid release.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Då ska du inte testa Pillars of Eternity på switch. Crashade var 15e min typ...

Nej, det är inte min typ av spel. Jag har spelat Mario Kart 8, Breath of the Wild, Tears of the Kingdom, Super Mario RPG, Super Mario Wonder, Super Mario Odyssey, Luigi's Mansion 3, Link's Awakening, Princess Peach, Paper Mario, Metroid Prime. Alla funkade utan nån crash.

Testpilot

De betalade för att spela före alla andra. Sen får de spela om när spelet släpps för alla andra plebs.
Det var ju bara för att kunna spela först de betalade för juuuh!

Medlem

"Fear of missing out!"

Medlem

signatur

I drank what?

Gnällkuk

Varför är 99% av alla AAA-spel en buggfest på släppdatum? De verkar ju fått ned delen jank till släpp men det är fortfarande inte rimligt att släppa ett spel så pass buggigt som detta.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det går bra nu

Medlem

Köp spel vid release sa dom. Det blir roligt sa dom.

Sådant här är helt oacceptabelt, att behöva starta om pga buggar.

Gör som jag alltid gör, väntar ca 1 år sen kan man köpa spel, oftast till halva priset eller åtminstone en saftig rabatt.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Man tycker ju att dom som betalat extra för att spela ett par dagar tidigare borde få deras pengar tillbaka, deras "early access" vart ju helt nullifierad.

Jag håller med, men o andra sidan borde early access spelare veta vad de ger sig in på. De har tyvärr fått en del varningar genom tiderna.

Medlem

Ja, man förundras ju att folk aldrig lär sig. Det är ju äntå Ubisoft vi talar om.

Själv har jag svurit att aldrig mer köpa ett modernt Ubisoft spel.

Medlem

Väntar till en ultimate edition går att köpa för vettig peng och spelet har hunnit polerats lite. Brukar göra så, köpte precis cyberpunk 2077 ultimate edition och fan vad bra det spelet är. Klart värt att vänta istället för att spela dag 1. Finns ju undantag såklart, där spelen släpps polerade direkt men

Medlem

”4/5 Mycket bra”

Avstängd
Skrivet av B-itta:

Jag håller med, men o andra sidan borde early access spelare veta vad de ger sig in på. De har tyvärr fått en del varningar genom tiderna.

Det är inte den typen av Early access.
Men jag kan tänka att pamparna på Ubisoft tänker precis så.
Early access var väll nått Valve myntade efter Steam Greenlight eller vad det hette? Det handlar om att köpa ett spel i early access för att stötta utvecklingen. nått som är vanligt i indie scenen och små utvecklare.
Detta early access är ju nått aaa-industrin hittat på och "snott namnet" för att man ska betala extra för att få spela före alla andra som betalar "normalpris".

Men som du säger, det kallas också early access så jag tänker nog att dom på ubisoft tänker att "det är early access så då finns risken att spelet är ofärdigt".

Ubisoft borde bli stämda.

signatur

Medlem

Blir nyfiken med vad som då menas med att ett spel har gått guld? För bevisligen är det INTE att spelet är klart? Men ja, inget nytt numera. Hade så klart önskat att det släppt FÄRDIGA spel, men det är väl för mycket begärt.

Medlem
Skrivet av Wolffe:

Blir nyfiken med vad som då menas med att ett spel har gått guld? För bevisligen är det INTE att spelet är klart? Men ja, inget nytt numera. Hade så klart önskat att det släppt FÄRDIGA spel, men det är väl för mycket begärt.

Gått guld: slutversion skapad och skickad till produktion.
Skicket på slutversionen spelar ingen roll, tyvärr.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Piigge:

De får se det som läropengar.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är inte den typen av Early access.
Men jag kan tänka att pamparna på Ubisoft tänker precis så.
Early access var väll nått Valve myntade efter Steam Greenlight eller vad det hette? Det handlar om att köpa ett spel i early access för att stötta utvecklingen. nått som är vanligt i indie scenen och små utvecklare.
Detta early access är ju nått aaa-industrin hittat på och "snott namnet" för att man ska betala extra för att få spela före alla andra som betalar "normalpris".

Men som du säger, det kallas också early access så jag tänker nog att dom på ubisoft tänker att "det är early access så då finns risken att spelet är ofärdigt".

Ubisoft borde bli stämda.

True, men kalla det vad du än vill, att spela ett spel innan release (eller ens på releasedagen) är en stor risk som alla spelare bör vara medvetna om.

Medlem

Borde vara lagfört att man får lämna tillbaka spelet när sånt här skräp inträffar. Finns något ingen större glädjedödare när man fastnat helt och hållet på grund av en bugg som gör en save korrupt eller en uppdatering. Ger upp direkt.

Medlem

Det är lite ironiskt när man släpper en edition där man specifikt ska få börja 3 dagar tidigare, sedan det här. lmao

Avstängd
Skrivet av B-itta:

True, men kalla det vad du än vill, att spela ett spel innan release (eller ens på releasedagen) är en stor risk som alla spelare bör vara medvetna om.

Ja det är tyvärr så.

signatur

Medlem
Skrivet av Wolffe:

Det är ju Star Wars, så de vet de säljer på namnet. Kanske att de är inspirerade av George Lucas som inte tyckte att originaltrilogin var färdig och var inne och petade på dom. Jag köpte filmerna på dvd, utgåvorna där man fick med både bioversionerna (de såg jag på bio på 80-talet, jippi) och de uppiffade från 1997. Han verkade inte tycka att man skulle bry sig om att kolla på originalversionerna, så de har mycket mindre bild. Thanks

12
Skriv svar