10 i topp – Höstens hetaste spel!

Robot
10 i topp – Höstens hetaste spel!
Releasehästryttare

Min lista av de spel som fått hårda släppdagar i höst:

1. Satisfactory
2. Factorio: Space age
3. Wanderer: The Fragments of Fate
4. Metal Slug Tactics
5. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
6. Bloomtown: A Different Story
7. Beyond Galaxyland
8. Zoochosis
9. Warhammer 40,000: Space Marine 2
10. The Casting of Frank Stone

Medlem

Kommer nog bara hinna spela Satisfactory resten av året.

Medlem

Zelda och Astro Bot kommer definitivt spelas, möjligtvis Indiana Jones i vår när det släpps till ps5, är inte helt övertygad efter det som visats men håller tummarna för att det blir bra.

Medlem

Jag hade lagt till Satisfactory som släpps ur early access snart.

signatur

Well I ain't evil. I'm just good looking.

Medlem

Astro Bot känns ju givet. Demospelet var svinkul och visade verkligen potentialen hos DualSense kontrollen. Nu får vi se om de lyckas koka ihop ett ännu bättre spel!

Medlem

Jag gillade Link's Awakening-remaken överlag, men störde mig på att det var "typ 25 FPS om du har tur" så jag lär vänta med Echoes of Wisdom till Switch 2.

Annars är det mesta jag väntar på just nu listat som 2025 eller TBA - FF7 Rebirth till PC, Stellar Blade till PC, Hades 2 full release, Fable, Monster Hunter Wilds, Spine och, kanske mest av allt, Clair Obscura: Expedition 33.

Så tills dessa börjar dyka upp funderar jag på att hoppa in i FFXIV igen för femtioelfte gången, behöver spela igenom 6.2-6.5 innan jag ens kan börja med Dawntrail så det finns att göra.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Min LiSTA

1. S.T.A.L.K.E.R. 2 @Steam.
2. STAR WARS: Outlaws @PlayStation 5.
3. Assassin's Creed: Shadow @PlayStation 5.
4. Silent Hill 2: Remake @Steam.
5. Indiana Jones: the Cirkel of ..... @Steam.
6. Astro Bot @PlayStation 5.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Gjorde med en egen lista:

1. Life Is Strange Double Exposure (Oct 29)
2. inZOI (2024)
3. Until Dawn PC (Oct 4)
4. The Casting of Frank Stone (Sep 3)
5. Marvel Rivals (Dec 6)
6. Tiny Glade (Sep 23)

Medlem

1. S.T.A.L.K.E.R. 2
2.Warhammer 40,000: Space Marine 2
3.Assassin's Creed: Shadow

Medlem

Ser mest fram emot Wild Bastards just nu. Jag gillade deras förra spel Void Bastards sjukt mycket. Den 12:e September smäller det yehaa!

Medlem

Ser ut at bli en bra höst.
2 spel jag harkoll på:

Spirit of the samurai
Crowsworn

Osäker om det senare släpps i år.

Medlem

*När man lyssnade på Fragzone-fredag*

-Suck ja, Stalker 2 lär väl förstås bara ligga någonstans runt plats 10-6...

-Nähe oj, inte som fyra, trea eller två heller, men då måste väl spelet vara...

...inte alls med.

Personligen ser jag mest fram emot nyversionen av Dragon Quest III, ett alla tiders jrpg!

Medlem

Empire of the ants och Indiana Jones är nog de enda värda att nämna. De råkar nog också vara de snyggaste spelen också

Medlem

Inte mycket intressant där. Hoppas Star Trucker och Stalker räddar spelhösten.

Medlem

STALKER 2 är hetast i höst 😀

Medlem

Satisfactory, Factorio: Space age och Frost Punk 2 är de tre spelen jag ser fram emot.

Medlem

Är mest intresserad av nyversionen av Little Big Adventure, men även Ace Attorney Investigations Collection, Ys X: Nordics, Indiana Jones and the Great Circle och The Legend of Zelda: Echoes of Wisom står högt upp i önskelistan.

Medlem

Batman arkham shadows
Behemoth
Metro Awakening
Och kanske Alien Rogue Incursion och Stalker 2

Har säkert glömt nått. Flatscreen är inte hett, förutom Stalker 2 då som ör lite ljummet. Hoppas det funkar i VR.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr

Stalker 2 är nog klar etta bland de jag kan komma på. Om det faktiskt släpps i år, vill säga...

Medlem

Jag känner mig kränkt över att Ara: History untold inte är med på listan.

Medlem

Själv ska jag på med blåstället och mestadels stå vid svarven
1. Satisfactory
2. Factorio: Space age
3. Hearthstones nästa expansion

Medlem

Förstår inte hur Indiana Jones kan hamna på plats 1... allt jag sett ser ut som skit! Och det säger jag även fast jag har vänner som jobbar på det! Overall så känns listan inte alls så het...

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Förstår inte hur Indiana Jones kan hamna på plats 1... allt jag sett ser ut som skit! Och det säger jag även fast jag har vänner som jobbar på det! Overall så känns listan inte alls så het...

Indiana Jöns är bra på film. I alla fall trilogin från 80-talet. Men nu i höst... there can be only one. Jag är glad jag köpte en Switch.

Medlem

Känner mig förvirrad. Eller så är jag alldeles för bakis.. Var är Silent Hill 2? STALKER 2?

signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

1. Stalker 2
2. Warhammer 40k: Space Marine 2
3. Final Fantasy XVI kommer äntligen till PC
4. Assassin's Creed: Shadows
5. God of War Ragnarök Pc
6. Indiana Jones spelet
7. Black Ops 6

signatur

In Flames We Trust

Medlem

Ursäkta men var är HOST Diablo 4 vessel of hatred och Dragon Ball Sparking Zero?

Medlem

Top3 för egen del får bli följande!

*Warhammer 40,000: Space Marine 2 (PS5) (Ser ut att kunna bli ett riktigt nice köttarspel!) - September 9
*The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (Switch) (Sjukt att man inte gjort ett _nytt_ zeldaspel med detta stuket förän nu!) - September 26
*Alan Wake 2 (PS5) HELA CD'n (Äntligen kommer det en fysisk utgåva så eg. släpps ju spelet först då den kommer! ) - Oktober 22

Bubblare!
*Stalker 2: Heart of Chornobyl (PC) - November 20 (Om det verkligen blir släpp i år dvs!)

signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Age of Mythology: Retold
Warhammer 40,000: Space Marine 2
Starfield Shattered Space DLC
Silent Hill 2
Stalker 2: Heart of Chernobyl

1
Skriv svar