Bara 25 000 tros ha köpt Concord

Robot
Bara 25 000 tros ha köpt Concord

Analytiker överens: det går inte bra.

#concord

Kommer säkert vara gratis innan året är slut. Snacka om kapsejs.

Man får hoppas att Sony (och andra spelutvecklare) tar lärdom av det här.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Att betala för en hero shooter är som att köpa WinRAR. Det går ju tretton på dussinet av gratisalternativ som har polerats i åratal. Vet inte hur tusan Sony har tänkt där.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Bra! Då kanske Sony kan skippa den här typen av spel och fortsätta ge oss episka singelplayerspel

Medlem

Bra att Sony köpte Bungie för live service-kunskapen då, hur illa hade det inte gått annars? För 2-3 år sedan tyckte Sony att live service var det bästa som fanns, värt att spendera många miljarder på, undrar om dom fortfarande har samma åsikt?

Medlem

Då behöver de bara sälja 8000 dollar per spelare i micro transactions så kan de börja tjäna pengar sen.

Medlem

Antalet aktiva spelare låg under 100 stora delar av helgen. Spelmekaniken ska ju vara helt ok så man kan ju undra var den ”moderna publiken” är någonstans, alla 10 av dem kanske är upptagna med Dustborn. 🙃

Medlem

Vilken sinnessjuk flopp

Medlem

Den här typen av spel tar alldeles för lång tid och ger oftast för lite tillbaka. Det är den största anledningen till varför jag inte kommer att köpa det här spelet. Dom som muttrar över att spelet är för Woke förstår jag inte alls. Jag tror inte alls att det har med det att göra. För isf skulle Apex också ha sålt dåligt. Problemet är mer att spelet ser ut som andra spel för mycket utan att ge något speciellt tillbaka. Sen är hela hero shooter marknaden väldigt mättad just nu.

Releasehästryttare
Skrivet av kebbe:

Antalet aktiva spelare låg under 100 stora delar av helgen. Spelmekaniken ska ju vara helt ok så man kan ju undra var den ”moderna publiken” är någonstans, alla 10 av dem kanske är upptagna med Dustborn. 🙃

Medlem

Är det inte lite otur i tajmingen för Concord - med hela "hemliga Valve-spelet" som snor hela showen inom genren - tänkte jag? Tror säkert spelet är kasst, men det lär ju inte hjälpt att Deadlock skapat hype

Medlem

Det låter spontant som att det är kryddade siffror.
Förväntar mig att den faktiska siffran är betydligt lägre.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det låter spontant som att det är kryddade siffror.
Förväntar mig att den faktiska siffran är betydligt lägre.

25000 är sjukt få sålda kopior i en stor produktion.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är 697 simultana spelare på Steam också.

Medlem

Fortsätt rösta med plånboken boys 😀 på tiden vi lär företagen att kunden (vi gamers) alltid har rätt!
Köp bara spel som är innovativa och välgjorda!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Inte alls konstigt min vän. Folk är spyfärdigt trötta på arena shooters/battle royale, survival crafting spel mm.
Många lägger ner sin spelhobby helt för dom orkar helt enkelt inte. Spelindustrin måste genomgå ett stålbad för att hamna på rätt kurs igen. Rösta med plånboken!

Medlem

Större flopp än Babylons fall?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelmekaniken ska ju vara helt ok så man kan ju undra var den ”moderna publiken” är någonstans, alla 10 av dem kanske är upptagna med Dustborn. 🙃

Lustigt nog blandar jag ihop de två spelen hela tiden, det är ju inte samma typ av spel men jag får helt klart samma "vibe".

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Inte alls konstigt min vän. Folk är spyfärdigt trötta på arena shooters/battle royale, survival crafting spel mm.
Många lägger ner sin spelhobby helt för dom orkar helt enkelt inte. Spelindustrin måste genomgå ett stålbad för att hamna på rätt kurs igen. Rösta med plånboken!

Det är inte det tror jag, utan spelen är helt enkelt för dåliga. Gör inget bättre eller ger nått nytt som ger anledning att folk ska skaffa dessa spel.
Detta är ett typiskt spel som kostymnissar bestämt att Sony ska släppa.
Detta är The Jim Ryan Legacy.
Nu ör gubben väck, Sony kan börja om och ta tillbaka mottot "for the players"

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Men bortom allt jävla dravel om woke blah blah, och jag KAN INTE bry mig mindre om det, så ser det ut att vara ett sjukt trist spel. Movement ser segt och trist ut, karaktärerna är jävligt tråkiga rakt ut sagt och effekter etc ligger kvar två sekunder.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Bra! Då kanske Sony kan skippa den här typen av spel och fortsätta ge oss episka singelplayerspel

Yes please

Medlem

Förstår inte vad man förväntade sig när man gjorde de fulaste karaktärerna i spelhistorien.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Men bortom allt jävla dravel om woke blah blah, och jag KAN INTE bry mig mindre om det, så ser det ut att vara ett sjukt trist spel. Movement ser segt och trist ut, karaktärerna är jävligt tråkiga rakt ut sagt och effekter etc ligger kvar två sekunder.

Precis, alla som gillar att skrika 'WOKE' så fort en karaktär inte är en vit man i ett spel verkar tro att det är därför detta spel floppar. Jag tror bara det är för att det ser så jävla ointressant och tråkigt ut, bara ännu en shitty Overwatch-klon (vars koncept är otroligt uttjatat) som försöker kamma hem samma pengar som Blizzard.

signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

I andra nyheter: vatten är vått.

Medlem
Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Stämmer väl inte riktigt min vän. Folk är spyfärdiga på DÅLIGA arenashooters/BR
Deadlock är invite only och peakar på 150k spelare (med en riktigt tidig dev/alfa build) ..

Ambassadör
Xbox

Jisses...

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det är 697 simultana spelare på Steam också.

Det var en all time high...

signatur

I drank what?

Medlem

Det är svårt att ta 450 kr på en marknad där det kryllar av konkurrenter som är gratis. Jag tror man blev lite förblindade av att det gick så bra för Helldivers 2 på samma prisnivå.

Medlem

Hoppas detta blir en enorm lärdom för Sony, att satsa på det dem gör bäst, single player-spel. Har en känsla över att Maraton kom floppa med, kanske inte like mycket som Concord.

12
Skriv svar