Chopsticks vs Cuttlery
Har så sent som idag för första gången i mitt liv prövat att käka med pinnar (yakiniku) Var väl inte omöjligt som så, men efter ungefär halva måltiden så valde jag att gå över till kniv och gaffel för att spara tid.
Får se om jag orkar öva in det på riktigt, men nu har jag i alla fall provat.
Kul att höra att man inspirerat lite!
Sushi SKA man äta med händerna. Att äta med pinnar funkar också så klart, men just sushi är lagat på det sätt att det ska ätas med händer.
Så du har gjort rätt! De kanske skrattade åt att du var den enda som klurade ut det! Vem vet!
Haha, mja kanske!
Har så sent som idag för första gången i mitt liv prövat att käka med pinnar (yakiniku) Var väl inte omöjligt som så, men efter ungefär halva måltiden så valde jag att gå över till kniv och gaffel för att spara tid.
Får se om jag orkar öva in det på riktigt, men nu har jag i alla fall provat.
Fortsätt öva så kommer du inse att du sparar mest tid på att äta med pinnar.
Nu tycker jag i och för sig att svenskarna äter alldeles för fort generellt (ingen matkärlek, bara fokus på mättnad och näringspåfyllning) så det ska väl inte vara huvudanledningen till att äta med pinnar.
Det är livsfarligt att säga något om hur "vi alltid har gjort" på internet, Molotov!
När som helst kan en super geek med flaskbottnar till glajjor titta fram från under sin sten och säga något i stil med "ACTUALLY, dina förfäders förfäder drack enbart mammutpiss och tuggade kottar så..."
Sen sitter man där och tänker att äta sushi och risbollar med plockepinn är inte så jävla dumt, ändå. 🙈😅😂
Jag förstår inte vad du menar 💭
Ja det är sånt som sitter i muskelminnet sen barnsben hur man använder bestick.
Onödigt komplicerat ser jag att börja med pinnar mitt i allt när bestick finns.
Är det inte samma sak som att säga att VR inte är lönt att börja med då det är "onödigt komplicerat" jämfört med att spela "som man alltid gjort"?
Är det inte samma sak som att säga att VR inte är lönt att börja med då det är "onödigt komplicerat" jämfört med att spela "som man alltid gjort"?
Ja det kan man säga men jag tycker inte jämförelsen är rättvis.
Det är som att säga att spela tv spel är onödigt komplicerat om man lika gärna kan lägga kort osv.
Äta med bestick eller äta med pinnar eller händerna är resultatet samma. Man äter mat.