Valve rekryterar Risk of Rain-studion
Vad är meningen med att rekrytera studios om de inte får göra sina spel? Tillskansa sig talanger som jobbar på befintliga spel? Verkar som slöseri med talang, och som nuvarande staff kan göra redan i sådana fall. Trodde förövrigt det skulle skämtas om att Risk of Rain 3 nu inte blir av, eftersom...
Half Life 3 är närmare än det någonsin varit.
Data miners är i mer extas sen HLVR blev Half life Alyx.
HLX är 3e spelet med Gordon freeman (iaf en karaktär som bär hev suit)och är fortsättningen på Half life alyx.
Spelet "tekniska grej" ska bla vara voxel based destruction och att kartorna ska vara stora men inte openworld men avviker man från den linjära vägen så kommer det vara procedural generated. Även AI.
Allt kan så klart ändras eller rent av läggas ner.
Den som hoppas på Left 4 dead 3 så hade det spelet kommit långt men lades ner nångång 2016-2017
Portal 3 finns det inga tecken på heller tror jag.
Half Life 3 är närmare än det någonsin varit.
Data miners är i mer extas sen HLVR blev Half life Alyx.
HLX är 3e spelet med Gordon freeman (iaf en karaktär som bär hev suit)och är fortsättningen på Half life alyx.
Spelet "tekniska grej" ska bla vara voxel based destruction och att kartorna ska vara stora men inte openworld men avviker man från den linjära vägen så kommer det vara procedural generated. Även AI.
Allt kan så klart ändras eller rent av läggas ner.
Den som hoppas på Left 4 dead 3 så hade det spelet kommit långt men lades ner nångång 2016-2017
Portal 3 finns det inga tecken på heller tror jag.
ett nytt left 4 dead hade varit kul.. hl3 tror jag vi aldrig lär få se men vem vet
Vad är meningen med att rekrytera studios om de inte får göra sina spel? Tillskansa sig talanger som jobbar på befintliga spel? Verkar som slöseri med talang, och som nuvarande staff kan göra redan i sådana fall. Trodde förövrigt det skulle skämtas om att Risk of Rain 3 nu inte blir av, eftersom...
Man gör väl samma inom film. Anlitar manusförfattare m.m.
Man gör väl samma inom film. Anlitar manusförfattare m.m.
Manusförfattare är ju dock sällan anställda utan skriver och säljer allt eftersom med hjälp av agent eller skickar runt manus själv. Är väl kanske inom serier där det anställs ett gäng som ska kunna hålla ihop flera säsonger etc. Och då anlitas de och inte köps upp.
För att de skall göra egna nya spel till valve? Som inte är CS banor eller typ skins till dota... Valve har säkert en idé med den där studion.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
ett nytt left 4 dead hade varit kul.. hl3 tror jag vi aldrig lär få se men vem vet
Nej men vi lever på hoppet.
Men att spelet Half life 3 (eller iaf ett spel som är gordons fortsättning, inte säkert det kallas för just HL3) är under utveckling så pass långt HLX gått har vi ibte varit sen HLVR (HL Alyx)
För att de skall göra egna nya spel till valve? Som inte är CS banor eller typ skins till dota... Valve har säkert en idé med den där studion.
Ja de släpper ju nytt var femtonde år eller så... ny shooter på gång så kan behövas mer kraft till det 😅
Man köper kompetens för att få sitt bolag att växa?
Ännu en dag i paradiset.
Ännu ett bevis på att pengar och kreativitet inte funkar riktigt bra. Så snart det fattas incitament, exempelvis som pengar, då kliver lättjan in, men, så kan man inte heller säga om Valve, bättre inte att säga någonting alls.
Ja de släpper ju nytt var femtonde år eller så... ny shooter på gång så kan behövas mer kraft till det 😅
Sen 2018 har de släppt artifact, dota underlords, hl alyx, aperture desk job, cs2 och deadlock alpha.
Sen 2018 har de släppt artifact, dota underlords, hl alyx, aperture desk job, cs2 och deadlock alpha.
Kände bara till Alyx och CS2 så får erkänna det är på mig. Ointresse för de andra kanske. Eller bara dålig pr.
Overwatch har fortfarande 300% bättre production välues än alla "Hero Shooters" som släppts hittils (angående Deadlock).
Ingen som lyckats nästan ens matcha det än, ju.
Bryr mig inte om production value så länge spelet är roligt. T.ex. ett indiespel med liten budget kan ofta vara ett mycket bättre spel än en AAA-koloss.
Har mycket roligare i Deadlock än vad jag hade i OW 1 och speciellt 2.
Så fort jag ser den överviktiga skägg biffen "Gaben" på bild kommer ilskan att Half-Life 3 aldrig blir av.,......
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Så fort jag ser den överviktiga skägg biffen "Gaben" på bild kommer ilskan att Half-Life 3 aldrig blir av.,......
Tecken på att HL3 verkligen blir av är starkare än någonsin just nu 👍
Tecken på att HL3 verkligen blir av är starkare än någonsin just nu 👍
Shit. Stämmer det kommer jag gråta av lycka om en 3a blir av. Personligen önskar jag vanligen en desktop versionen då jag inte äger ett VR-headset.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Shit. Stämmer det kommer jag gråta av lycka om en 3a blir av. Personligen önskar jag vanligen en desktop versionen då jag inte äger ett VR-headset.
HLX är ett dekstop spel.
Det har under utvecklingen varit ett VR-only spel men nu är det ett desktop spel.
Troligtvis kommer spelet gå att spela i VR lika bra som Half life 2 går att spela i VR idag, så känner personligen ingen oro på det området
Tror det är kört nu. Nya generationer har väl ingen aning om Half-life-världen eller dess storhet.