Hetaste spelsläppet september -24

Skribent
Hetaste spelsläppet september -24

Då var det dags igen. September är här och bjuder på en del heta spelsläpp. I augusti röstade ni fram Star Wars Outlaws som det hetaste släppet (32 %), tätt följt av Black Myth: Wukong (29 %) och därefter World of Warcraft: The War Within (8 %).

Det kommer inte sådär jättemånga spel i september, men det finns några större släpp som är helt klart intressanta, inklusive WH40K: Space Marine 2, God of War Ragnarök till pc, Frostpunk 2, The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom och Astro Bot.

Som vanligt: hojta om något ni vill rösta på inte finns med i listan så lägger jag till det, och känner ni att en titel redan är släppt så är den med stor sannolikhet inkluderad för att den kommer till en ny plattform. Mer info om kommande spelsläpp hittar ni i Releaselistan.

Skribent
Backloggens befriare

Ursäkta... FF16?

signatur

Ad hoc addendum

Skribent
Skrivet av keffkebab:

Ursäkta... FF16?

Släpps på pc.

Redaktör
Ponny

Rätt svar: Astro Bot.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hitman 3 Reloaded för Quest 3 - intressant spel
Into The Radius för PSVR2- hett spel

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Sim
Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Hade missat att Frostpunk2 släpps i september! Men då får det gälla som mitt val, annars hade jag tänkt rösta på Space Marine 2.

Medlem

Greedfall 2 såg jag fram emot tills jag läste att studion, Spiders, ska strejka och att hela produktionen är ett gigantiskt kaos skapat av Nancons konstanta petande.
Och att det släpps i Early Access dödar också en hel del hype

Backloggens befriare
Skrivet av Jonny Myrén:

Släpps på pc.

Aha, fick för mig att det släpptes på pc samtidigt, där ser man!

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Väldigt svårt att man ska behöva välja mellan Astro Bot och Zelda: Echoes of Time.

Medlem

Allt annat faller bort, Astrobot it is! Har förköpt.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Rätt svar: Astro Bot.

Tänkte först ta (Astro Bot) men (Disney Epic Mickey: Rebrushed) ser också vasst ut så valde den remaken.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Ambassadör
Xbox

Space Marine 2!

signatur

Jump in.

It's not a lake, it's an ocean

Astro Bot, såklart.

Men jag ser också fram emot den fysiska utgåvan av den remastrade Tomb Raider-trilogin i slutet av månaden. Och jag har blivit sugen på Test Drive Unlimited: Solar Crown.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Satisfactory.
Inget annat släpps. Inte vad jag kommer att ha tid att koll på i alla fall.

signatur

Well I ain't evil. I'm just good looking.

Medlem

Inget direkt släpp lockar i September. Däremot ett par stycken DLC

Starfield Shattered space September 30
Warhammer 40k Rogue trader DLC Void Shadows 24 sep

Medlem

Space Marine 2!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av CARTMAN:

Tänkte först ta (Astro Bot) men (Disney Epic Mickey: Rebrushed) ser också vasst ut så valde den remaken.

Ja, det ser jag också fram emot. Kollade faktiskt in THQ:s samlarutgåva och funderade lite, men 2400 kr är lite för mycket för den.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Astro bot för att kulla spela med äldsta grabben (5 år) men för egen del så är WoW det hetaste iaf året ut😅

Medlem

Zelda och Astrobot, båda spel ser otroligt härliga ut.

Medlem

Ace Attorney Investigations Collection är väl det som lockar mest, men ser även fram emot Greedfall 2: The Dying World och The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom väldigt mycket.

Skribent

Ingen dålig månad men inte så man går igång på alla cylindrar heller. Min geigermätare knastrar för STALKER 2 den 20 nov så tyvärr tynar det mesta andra bort i dess radioaktiva sken.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

God of war Ragnarök? Igen?

Medlem

Valde starfield, körde det ett varv när det kom o slutade. Kul o komma tillbaka, helt new game o köra ett varv igen nu sen kasta det i ett år igen.

Medlem

Astro Bot helt klart. Men även Space Marines 2 fick jag ögonen upp för efter recensionen som kom upp idag.

Skribent
Skrivet av memorycard:

God of war Ragnarök? Igen?

Japp, släpps till pc.

Medlem

Satisfactory ska bli riktigt kul att spela igen!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Zelda så klart!

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar